Øv

Vågnede op til en lille dårlig nyhed i dag. Og jeg mener ikke frostgraderne, den allestedsnærværende sne og bilruder dækket af både sne og is.

Men derimod at det google jeg er så slemt glad for at bruge til det meste nedlægger sin reader. Øv. Hvad nu?

Det fungerede jo bare, men heldigvis har vi brugere nogle måneder til at finde alternative løsninger, hvilket ikke er let sådan lige nu. For langt de fleste rigtigt gode læsere henter deres feeds fra google kontoen.

Af bar irritation gik jeg i gang med at google lidt rundt med det samme. Og faldt over feedly som tilsyneladende fungerer både på computerne og på apple-tingesterne. De reklamerer i hvert fald med at de nok skal overtage google reader brugerne uden at disse behøver at gøre noget selv. Når den tid kommer.

Hvad gør I andre? Jeg kan da ikke være den eneste der bruger google readeren til at læse blogs på og vælge hvilke der lige skal have en kommentar med på vejen?

Nørden giver fortabt og har brug for lidt input.. solid rss reader behøves. Platformsuafhængig, naturligvis.

6 comments on “Øv

  1. ÆV. Det har jeg ikke set. Men hvis de der Feedly bare overtager uden vi behøver at foretage os noget, er der vel ingen ulykker sket?

    • Ja, æv. De overtager ikke bare – man skal selv skifte inden så vidt jeg kan se. Og det ser da meget pænt ud – men er desværre ikke så ren en brugerflade som google reader leverer. Det kommer til at kræve lidt tilvænning.

  2. Det så jeg også i morges, og tænkte øv, hvad så! Jeg sætter min lid til at andre finder en løsning, som de villigt giver videre til alle os der ellers bliver tabt i svinget.

    • Ja, det håber jeg osse. Og sker det ikke må jeg jo selv i gang med at finde en løsning med en ny læser der er lige så omgængelig som den fra google.

  3. Det har jeg ikke set.. Hvorfor pokker lukker de for readeren, det er da træls, mon ikke vi sammen finder en anden brugbar løsning.

    • Tror google sorterer ud i profitgivende produkter og ikke profitgivende.. og google reader er måske svær at tjene penge på. Men flere steder nævner man faktisk feedly som en passende arvtager. Jeg leger lidt med den og er ikke helt overbevist, men tror det er en vanesag.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

