Står alene

Den er vist lige til dansklærerfortolkningerne. Jeg mener at jeg smider et indlæg op der hedder sådan. Og jeres fortolkninger er nok ikke ganske ved siden af. Men her er lidt alenetræer at se på imens.

Og her er mit yndlingstræ. Det står 30 minutters rask gang fra vores hoveddør, og der er tit fototræf omkring det træ. Det kan altså også noget særligt når lyset forsvinder og skyggerne bliver lange.

Og fra i dag:

12 comments on “Står alene

    • Fotogent? Også i den grad!

      Træet er helt dødt, men busken der står ved siden af lever i bedste velgående. Vi mistænker bonden, der ejer marken, for at have en vis sans for gode billeder siden han så omhyggeligt pløjer uden om det. Dog er vi flere der ønsker busken hen hvor peberet gror.

  1. Interessant overskrift.. så længe det kun er træerne der står alene, går det forhåbentlig..
    Det træ har valgt den perfekte placering og udsigt.. 🙂

    • Den var lidt for oplagt – overskriften altså. Og det skal altså gå – der er lissom ikke andre muligheder. Uanset hvem den overskrift så gælder. Træet står på toppen af en mark med fri udsigt både til solopgang og -nedgang. Et fint sted.

      Gælder iøvrigt begge træer… det ved vandet står nede ved Ales Stenar hvis jeg ikke husker helt tosset…

  2. Flot indfanget – jeg elsker nøgne og/eller døde træer; de giver altid en fantastisk silhouet.
    Håber du er okay. Fint, at du lige giver lyd fra dig 🙂

  3. Det ser ret dødt ud. Men det er jo fantastisk flot alligevel. Så må man bare håbe, at der ikke kommer nogen forbi med en motorsav. Og så håbr jeg, at det kun er træet, der står alene..

    • Det er ganske dødt. Og det er lidt sært at det får lov at stå – men sådan har bonden altså valgt det. Som et slags vartegn ved indfartsvejen til byen, helt oppe på toppen af en mark.

      Og jeg deler dit håb…

  4. Nu kan jeg ikke se hvilken art træet var i sin tid, da det levede eller busken for den sags skyld. Men Mange træer har en overlevelsesfunktion, hvor de lader kronen visne ned og en ny stamme skyde op fra en af rodens udlæggere. Busken kunne i så fald sagtens være træet selv. Version 2.0.

    • Ville ærligt talt også være ganske imponerende hvis du kunne se det. Det er jo nærmest bare en pind på en høj mark.

      Vil prøve at besøge træet igen snarest og kigge på om det måske er samme træ. Men umiddelbart tror jeg det ikke. Synes ikke busken ligner et træ in spe. Men muligheden er jo selvfølgelig at træet ikke er et træ – men en busk. En noget smådød og afpillet en af slagsen.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

