Vand i åen

Min i øvrigt ganske svære magiske torsdag rummede osse et yderst behageligt indslag. Kaffe hos Inge. Og det blev en snak, der kom rigtigt langt omkring. Fra familieforhold, baggrund, sære traumer i mit liv til jobs og uddannelse i al almindelighed og naturligvis livet i blogland.

Så kigger hun lidt skævt, men smilende på mig – spørger om jeg er klar over at min blog har skiftet karakter undervejs. Jo, det er jeg jo egentlig godt klar over. At der var kommet flere af de lettere indlæg. Joeh, det ved jeg. Det er ikke sket helt bevidst, men det er sket. Og det er ok. Og om jeg var klar over, at mine indlæg kom tættere og tættere på mig som person. Joeh – det ved jeg jo egentlig osse godt. Tror der er vældig god overensstemmelse mellem det der foregår her, og den person jeg er ude i verden. Og sådan skal det vel være, synes jeg. Formoder dog, at det hjælper en del for Inge, at hun  – som den eneste endnu –  har haft mig siddende overfor sig.

Nu manglede hun bare lidt flere billeder – så det er der her. Men det er klart at jeg jo ikke kan vise billeder af os, min familie, min pudsige hund eller andet der peger på mig. Hverken drillebilen eller designikonet vil komme til at optræde på billeder. Ingen letgenkendelige bygninger fra byen jeg bor i, heller. Det ville komme for tæt på.

Så billeder her må primært blive fra turene i Sverige. Ud i skovene. Af søerne, åen, markerne og træerne. Af naturen, hvor jeg end møder den. Og i Sverige er der meget af naturen og mindre af byen. Derfor.

Der var meget vand i åen i dag, da vi gik en tur ud i det dejlige vejr. Her taget i lidt lavere sol og stærkt modlys. Men synes skyggerne var så fede når de peger skråt mod linsen.

Og det var skægt at fotografere med lidt længere eksponering, end jeg normalt bruger

Så det prøvede jeg igen og igen


Og så engang til
Og så lige en gang til med lidt strukturelle linjer som modsætning. Igen i næsten modlys. Det er nemlig det sjoveste.


Og denne svampekage måtte jeg jo osse fange ind. På lidt kortere eksponering, dog.

8 comments on “Vand i åen

  1. Hun er en dejlig kvinde hende Inge, og hun er bare så dejlig at snakke med…Det er også i orden at du gerne vil være anonym, og det kan jo være svært at være når der kommer billeder på…Men billeder af naturen er da også bare helt i orden, det er da nogle superskønne billeder du har fået taget af vandet og skyggerne..God lørdag aften til dig, håber du har fået lidt ro på dig, efter besøg hos psykolog og overraskelse på arbejdet…;-D

    • Ja, hun er go og tillidsvækkende 🙂

      Mht billeder fotograferer jeg jo normalt heller ikke mennesker, så det er ikke noget stort tab for mig, men det er rigtigt, at jeg skal vælge billeder med en vis omhu, og ind i mellem også beskære lidt kreativt 🙂

      Jeg arbejder på at finde roen. Men det går ikke så godt som jeg kunne ønske.

  2. Tak.. Det er dejligt at se nogle af dine fede billeder, du har et skarpt øje for de gode vinkler, og tak for nogle gode timer. Nu savner jeg bare at du holder op med at banke mig i wf.. 😉

    • Jeg kan ikke gøre for det, Inge. det er jo tilfældigheder mht bogstaver. Iøvrigt er det hyggeligste ikke at spille mod dig, det er at vi den dag før jul indledte en samtale på chatfunktionen, der mere eller mindre har kørt lige siden. Jeg føler mig ganske priviligeret.

      Tak for ros mht billeder… jeg vil prøve at gøre lidt mere ved det efter dit velmente los i røven…

  3. Inge har jo helt ret!
    Du tager da også nogle gode billeder så dem vil jeg gerne se på også.

    Håber du får fat i et holdepunkt så du ikke skal smides hid og did mentalt.

    • Tak.. rødmer igen…

      Jeg håber det også, for lige nu er det ikke verdens bedste situation. Men jeg prøver at finde mine fødder hver eneste gang der bliver ændret i min arbejdsbeskrivelse…

  4. Men altså, jeg forstår ikke hvordan jeg ender op med alle de dumme bogstaver.. :-), du har helt ret det er vores chat der er bedst.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

