Mere vand

Fandt lige lidt mere i bunken fra turen til den der stille å, der ikke er specielt stille i øjeblikket.

Og her er broen fra en anden vinkel
Og så var der vist en der spurgte efter lidt langtidseksponering – så her er lidt fra en lidt ældre billedmappe. Og det er faktisk fra samme å. Et sideløb af den dog. Taget med 1 s eksponering og naturligvis på et stativ. Jeg kan styre ned til 1/50 håndholdt, selv med zoom på. Men så er det altså også sket.

10 comments on “Mere vand

  1. Sådan.. vand er fantastisk at fotografere, jeg må have fundet et sted med brusende vand, og i nærheden af en p-plads, stativet er ikke af de letteste at slæbe på.

    • Ja, det kan jeg godt se. Et fotogent vandløb med brus ved en parkeringsplads, og gerne en sti ned til et super fotosted – det står på din ønskeseddel. Men de findes garanteret også i nærheden. Du skal bare lige hitte dem. Men pas på med at hoppe rundt på stenene ved vandløbene – de tenderer til at besidde en vis glathed – og det VAR erfaringens røst.

      • Håber da ikke du hverken blev våd eller slog dig. 🙂
        Jeg er sikker på der er masser af den slags steder.. ellers må jeg jo hyre folk til at slæbe. 🙂

        • Det er ikke første gang jeg har haft fødderne i vand for at tage et billede.. Overlever osse det.

          Start med at tage billeder af byernes springvand.. de plejer at ligge i mere behagelig afstand fra p-pladser.

          Till foråret gider jeg rigtigt tage billeder i skovene igen.. så kan vi konkurrere om at lave den mest silkede effekt på vandet..

  2. Jeg er vild med vandbilleder med lang eksponering og må helt sikkert selv ud engang med stativet. Der kommer en speciel ro over rindende vand på denne måde. Paradoksalt…
    Og ja … der er sandelig meget vand i de svenske åer for tiden.

    • Ja, mon ikke. Blev også lidt overrasket over at gense den å, jeg ikke havde set i et par måneder. Kan slet ikke regne ud hvor vandet faktisk kommer fra (næppe smeltesne).

      Ja der bliver sådan noget silkeagtigt over det – er lidt fedt. Effekten kommer dog bedst ved eksponeringer på over 1 s.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

