Forsinket and

Indrømmet. Jeg har været syg i et par dage og har slet ikke haft lyst til noget som helst andet end at ligge på sofaen og glo ind i skiftevis et tv med gode film og en netbook på sofabordet. Aldrig har så ligegyldige opdateringer på facebook været så interessante. Og krævet så fyldige kommentarer fra min side. Med brug af tastatur, forstås. Min aversion mod facebook med mus gælder altså også mig selv – og også når jeg er syg og har al muligt ret til dovenskab.

Kan i øvrigt konstatere at min dårlige ryg, som alle havde spået ville gå helt i koks da jeg begyndte at arbejde igen, betydeligt hellere vil bakse rundt på det danske arbejdsmarked end at ligge i en sofa og være doven. Så nu er jeg lidt raskere, men til gengæld den lykkelige indehaver af et begyndende hold i ryggen. Det skal gås væk.

Apropos gås – det har jo været mortensaften. Den hoppede vi let og elegant over, for jeg gad faktisk ikke lave hverken and eller gås. Ikke så meget som et lille-bitte andebryst eller blot en stak hotte chickenwings kunne jeg formås at producere.

Men her til morgen vågner jeg til følgende besked. Vi skal have and. Nu. Her i weekenden.

Jammen javel så. Må ud og finde en and fra supermarkedernes overskudskølediske. Mon ikke de også er lidt billigere i dag end de var torsdags. Det satser vi på.

And. Gider jeg overhovedet det. Men kæresten bliver glad, så det gider jeg godt. Og i øvrigt har hun snart fødselsdag, og det fejrer vi stort set ikke, for vi har møgbesværlige planer på netop den dag. Faktisk er det rigtigt uheldigt, for det er den dag, hun skal med mig ud på en magisk torsdag. Sexologen venter på os, og jeg har meddelt at vi kommer to. Ufed fødselsdag for hende.

Så kan jeg vel godt lave en and til hende. I morgen eller dagen efter – når den er tøet op.

Det er dælme mange år siden jeg har lavet en and, men det skal nu nok gå. Ved ca hvad der skal i, og så må jeg jo finde en opskrift et eller andet sted på nettet. Husker det ikke som noget særligt svært, bare noget der tager rigtig lang tid.

4 comments on “Forsinket and

  1. Slet ikke svært at lave enaaand. Skriv hvis du vil have opskrift!

    Stakkels din ryg – det er skrækkeligt at have ondt i ryggen – ja også andre steder for den sags skyld.

    Håber du er blevet rask nu!?

    • Er blevet raskere, men er ikke helt på toppen.

      Ryggen skal nok komme på plads når jeg er tilbage hvor jeg får løn for at være. Så kommer det helt af sig selv.

      Send gerne opskrift, så bliver jeg glad… du har adressen.

  2. Øv med en ryg der absolut skal gøre opmærksom på sig selv, på den trælse måde..

    Jeg laver jo ikke mad, men alligevel endte jeg ud i at stege en and lillejuleaften sidste år.. Med min mor som livline, og det var supernemt.. Stoppede bare nogle æbler, lidt appelsin og nogle svedsker op bag i dyret, og satte ovnen på lave grader og lod det hele stå i mange timer.. OK ved godt det ikke er en opskrift der kan bruges, men min mor ved mere hvis du også vil vide mere.. 🙂

    • Monarken har været så sød at levere en opskrift, og den sammen med andre jeg har fundet, så skal det nok gå. Og har jo altså også prøvet det før.

      Det skægge ved den her bestilling “jeg vil have and” kæresten afgav er, at hun ikke helt havde forestillet sig, at jeg ville optage ovnen i så lang tid. Den er jo hendes legetøj i weekenderne – når der skal bages mm.

      Du laver ikke mad – heldige dig 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

