Når det slår klik for Facebook

Hvor jeg dog er træt af Facebook ind i mellem. Og mest når rigtigt mange glemmer, at de har et tastatur og kun bruger musen. Dér var en sjov status om at være en super søster, og hvis søster eller bror ikke har kommenteret dét inden 15 minutter giver han/hun mig ret og skylder en chokolade julekalender. Klik, Copy klik, paste klik, send klik. Og status er opdateret. Hov et sjovt billede/video/link; klik, delt. Den status er sjov, klik, synes godt om. Og så er der alle de der sygdomsstatusser, klik og vis du bekymrer dig. Ihvertfald i en time. Som en af de 7% der tør, vil og tænker på andre.

Min hade copy/paste-status # 1 er en, der efter en lang smøre når frem til, at skriveren er helt sig selv og original. Tjaeh..

Jeg foretrækker Facebook med tastatur, hvor folk rent faktisk har tænkt selvstændige tanker og derfor må skrive bogstaver og ord i deres statusser og kommentarer. Det er så vældigt meget mere interessant for andre. Og betydeligt mere originalt og personligt.

5 comments on “Når det slår klik for Facebook

  1. Jeg HADER de der kopierede statusser.. Det er lidt uopfindsomt – også selvom det nogle gange er sandt.

    Bruger slet ikke facebook sådan! Glæder mig at jeg ikke er den eneste.

    • Så er vi da i det mindste to – skal vi starte en gruppe med tilhørende copypaste status vi kan sende rundt, så folk kan være medsure – i ca en time.

      Her sker der oftest dette efter tilpas mange gange: klik – ophæv abonnement på statusopdateringer fra XX

  2. Vi er tre.. 🙂 Men jeg bruger efterhånden kun FB til at følge med i de venner der lægger gode og interessante status opdateringer og billeder ud

    • 3 er en gruppe.. afgjort 🙂 Og os tre – sikken én.

      Jeg er ikke så aktiv på FB mere – er blevet lidt træt af det. Og i dag vil jeg lægge en større del af mine billeder derfra over på google plus, der viser billeder så meget bedre. Publikummet er så bare en brøkdel, men det betyder mindre. Endnu. Det kommer måske. Og gør det ikke, så er det også ok. Rent faktisk foretrækker jeg g+ frem for FB. Hvis der bare var ca de samme brugere 🙂

  3. Pingback: Forsinket and « Overleveren

Har du kommentarer eller spørgsmål:

