Mantra

Sådan et har jeg i øjeblikket. Hold Ud. Hold Af. Hold i. Hold til.

Det skal bare kunne lade sig gøre at komme igennem det her skidt. Og det lige nu. Og jeg tror faktisk ikke engang jeg behøver gå i detaljer med hvad det handler om. Kan bare sige at det handler om medicin – om smerter – om kæresten – om kontrollen – og om stædigheden.

Føler det som om jeg skriver verdens korteste blogindlæg – men det rammer lige præcis hvordan det er lige nu. Hvordan det bliver at gå til psykologen på torsdag. Det er så ondt det her, for det er dobbelt og jeg er helt klar over hvor “hunden ligger begravet”. Har vanvittige smerter i øjeblikket og kan ikke skjule det for nogen og så ramler korthusene bare lidt sammen om mig. Og nej, jeg har ikke været ude og cykle. Sådan er det bare. En gang i mellem.

Men jeg holder mig fra pillerne, der står ude i skabet… det er no go lige nu.

Hold Ud. Hold Af. Hold i. Hold til.
Hold Ud. Hold Af. Hold i. Hold til.

Bare lidt endnu…

Holder mig fra de nemme løsninger, som jeg nu ved ikke løser noget som helst. Og hvem ved måske presser jeg mig selv så langt ud, at jeg ikke kan komme længere, med mindre jeg slipper kontrollen og overlader den til en klog kone for en stund.

Og så håbe at bilen selv kan finde hjem i garagen bagefter.

Helt ærligt – så er jeg skidehamrende bange…

Pyha – nu har jeg sagt det. Næsten. Jeg er bange. I den latrinære udgave af at være bange.

17 comments on “Mantra

  1. Jeg gentager lige dit eget mantra.. Hold Ud. Hold Af. Hold i. Hold til.. og sender dig gode og stærke tanker. Du kan, du vil og du gør det. 🙂

  2. Og træk vejret, og et “skridt” ad gangen. Du kan godt – dette får også en ende – du kommer igennem.
    Det er okay at være bange. Faktisk.

    • Jeg regner da med at jeg kommer igennem den her hurdle osse. Og nej, jeg er ikke tilhænger af at hoppe over hurdler.. de skal nedlægges og gennemgås.

  3. Krydser fingre og sender alt hvad jeg har af gode vibes over til dig. Du er simpelthen den sejeste kvinde, jeg ‘kender’. Og så kender jeg dig ikke engang rigtigt!

    • Mig sej? Det siger du absolut kun fordi du netop ikke kender mig. Er ikke en pind sej – nok mere stædig… tror jeg. Men tak for dine gode tanker der fulgte med denne lille overdrivelse.. de varmer og gør godt.

  4. Sej eller stædig er vel egentlig underordnet, bare du holder ud og kommer igennem eller over den bro du har foran dig. Jeg tilslutter mig heppekoret.

  5. Jeg krydser fingre for, at du snart er igennem det, så du ikke behøver starte forfra med udtrapning osv. Du er allerede så langt.

    • Jeg tror godt jeg ved hvor de ord kommer fra og hvorfor og i hvilket perspektiv. Og jeg ved godt at du ved – og jeg ved nok osse godt at du har ret.. Hold fast kommer med på listen.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

