Mit paradoksale liv

Jeg har fået ros. Stor ros endda. Hos Fruen i Midten. Og så lige i dag. Det giver mig lidt af en opgave, som jeg må bruge dagen i morgen  på at overveje hvordan jeg skal løse. Men glad – det er jeg. Det betyder så meget for mig at få sådanne blog-hilsner, og det er for mig meget mere værd end besøgstællere. Jeg er kort og godt grundigt rørt. Berørt.

Alle der kender mig ved at jeg nemt kan blive lidt sky og forsigtig. Det vidste Fruen ikke direkte, men hendes instinkt fejlede ingenting for hun spurgte faktisk pænt inden det indlæg kom ud. Den omtanke og forsigtighed på mine vegne rører mig osse på den gode måde. Hende kan jeg vist godt være tryg ved.

Det paradoksale består så i at politikerne lige præcis i dag har debatteret om det skal være lovligt med sex indenfor familierne, og under hvilke vilkår såsom alder og sågar hvilke praktikker mm. Det har naturligt givet en vis mængde besøg hos mig via google. Ak ja, og jeg skal nok komme med min mening om det på et tidspunkt, og den er ganske givet ikke særligt overraskende. Men jeg skal lige have ro på til at skrive om dét.

For lige nu sidder min mor i vores stue, og hun tager afsted om ikke alt for mange timer. Hun skal besøge min bror. Frivilligt.

Paradokserne står lidt i kø for mig. Lige i skrivende stund. Vender tilbage senere når verden atter ser nogenlunde regelret og lige ud.

 

18 comments on “Mit paradoksale liv

  1. Jeg giver de andre ret og du må snart være julerød i hovedet..;-D
    Jeg tænkte på dig da jeg læste overskrifterne i går, og det er bare ikke i orden med sex imellem forældre og børn eller søskende imellem!!! Det er en pervers tankegang og det kan jeg slet ikke acceptere.!!

    • Prøvesmager et par klejner så jo – julerøden er ved at indfinde sig efterhånden.

      Jeg tænkte osse på mig da jeg hørte nyheden og tænkte – at der må dælme være mere i den historie eller også er politikerne blevet ravende vanvittige.

      Nej, det er ikke i orden med sex mellem forældre og halvvoksne børn (børn kan de fleste blive enige om at det bør være forbudt) eller mellem søskende. Men egentlig så undrer selve præmissen mig – for hvordan kan man overhovedet kalde det sex?

      Men det er sikkert mig der bare er blevet lidt sart.

  2. Ih altså, du fik da også lige sendt en pose rødmen tilbage – tak 😀

    Også jeg tænkte på dig, da jeg kiggede nyheder igår. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan man nogen sinde skulle kunne skelne mellem ret og uret, hvis man legaliserer sex mellem søskende eller mellem forældre og børn. Jeg ved da godt, at man siger, at begge parter skal være voksne, men altså for pokker …

    • Ja da…

      Og jeg som troede at min mentale tinnitus var ved at blive rent fysisk, med den ringen for ørerne da nyhederne fortalte om den debat – og en eller anden var i go´aften danmark, eller hvad nu programmet hedder.

      Det er lige præcis dér jeg står af – for der kan ikke skelnes og misbrug og incest vil blive endnu mere vanskelig at efterforske og straffe, da det vil blive påstand mod påstand om hvem der ønskede hvad og hvorfor. Frivillighed kan jo gradbøjes rigtigt meget. Det er osse frivilligt at voksne mennesker lader sig snyde af sære annoncer på internettet – men derfor er det jo alligevel forbudt, ikk? For at beskytte den svage part.

  3. Du fortjener bestemt al rosen 🙂
    Jeg ser først denne nyhed via din blog, og jeg forstår overhovedet ikke, hvordan nogen kan finde på at bringe et sådant emne på bane. Jeg har ikke læst noget om det og skal derfor (endnu) ikke komme med yderligere mening om det – ikke desto mindre er jeg i høj grad både forarget og foruroliget.

    • Jammen altså… bliver I ved.

      Mit blogindlæg er på ingen måde faktachecket, da jeg jo kun har set nyheder og tv og sådan noget i forbifarten pga familiebesøget. Men jeg ved da at debatten kørte i går og jeg ved at det vist var enhedslisten, der startede den pga en eller anden jurists udmeldinger desangående. Men forargelsen deler vi som udgangspunkt. Tror dog at der må være mere i det end som så.

  4. Jeg synes bestemt også, at du fortjener de rosende ord :-)! Den nyhed, du refererer til, er jeg ligesom andre meget forarget over. Tænk, at der er nogen, der kan foreslå noget sådant ?
    En anden nyhed, som jeg så, er, at 2 unge mennesker har taget initiativ til en forening for PTSD for at råbe myndighederne op. Man kan se mere på dr.dk.

    • Dukker mig snart – er jo efterhånden også sprutrød i nakken (men hellere det end på tuden). Jeg er dybt forundret, og måtte jo bore lidt mere i hvad pokker enhedslisten lige havde gang i dér. Absurd.

      Lyder spændende, for jeg tror desværre at det er blevet sådan en omgang skraldespandsdiagnose.. vi ved ikke hvad det er.. det er ikke en diagnose der hører hjemme i psykiatrien, så vi henviser til en psykolog, der finder ud af at alle problemer stammer fra tidligere oplevelser. Bingo.. så har man PTSD. Så simpelt er det naturligvis ikke – men det er nok sådan visse opfatter det sådan helt generelt.

  5. Du har så afgjort fortjent den ros! Du skriver så modigt om noget mange ikke ved noget om, andre ved alt for meget. Flot!

    Mht nyheden om sex i familien.. Er det så ikke tankevækkende at udtalelser kommer fra to ældre mænd?
    Jeg væmmes. Intet mindre.

    • Jeg har også tænkt på det – men den blev nu altså taget op af enhedslistens Pernille Skipper (?), der vist ikke er så ældre eller mand 🙂

      Tak for støtten og at du altid er klar med at læse kladder på de sværere ting.

  6. Jeg synes – ligesom de andre – også at du fuldt ud fortjener rosen. Du skriver godt og lige ud af posen om rigtig svære emner, og du formår at fastholde dine læsere til sidste punktum.

    Jeg har kun set overskrifterne på Enhedslistens forslag og er mildest talt forundret. Der må ligge mere i det end der fremgår af spisesedlerne, for så tåbelige kan ingen da være.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

