Stille dag og lidt juleforberedelser

Forudser en rolig dag i dag. Sidste weekend inden jul og vi kan slappe lidt af og det er faktisk planlagt sådan, for kæresten har været til firmaets julefrokost igår og vil gerne have lidt fred i dag. Udsagn om at “snaps nu altså smager godt til fisk” fik lov at blive hængende i luften, og jeg modargumenterede ikke. Tror det trods alt var en god fest.

Vi skal have pakket den del af julegaverne, der skal udenlands. Det er altså ved at være i sidste øjeblik, men håber den når frem i tide. Deadline er i dag kl 15.  Det må kunne lade sig gøre. Også selvom der er en halv mullion småpakker, der skal pakkes ind og gøres fine. En familie i et fjernt land, hvor pengene ikke er de største, får en Playstation. Med spil. Og dimser. Og håndkontroller. Og kamera. Det er godt nok kun en playstation 2 men vi tror det bliver et hit alligevel. En PS3 overstiger i nogen grad vores gavebudget (som i ca at sluge det hele) og er forresten også et helvede at sende, da den på ingen måde kan passes ind i en standardpostpakke. Har været en skæg opgave at samle sammen til den legepakke til en hel familie. Tombraider (heltinden er jo udstyret med ikke helt u-yppige fortrin) og racerspil til far, fitness, dans og sang diverse til mor, og så klart kønsdefinerende børnespil til ungerne i passende alderssorteringer. Kodeord er her hello kitty, spiderman og noget med traktorer. Ak ja, vi bliver testet på vores politiske korrekthed her.

Og så må jeg forresten lige gøre en notits om min nye karriere i blogland – indkøbsassistent. Tilsyneladende. Er eminent til at finde ting på nettet og løse søgemaskine-problemer. Synes det er lidt skægt, men jeg tror, at det er en rest fra min tid som Agorafobiker, hvor computeren og nettet var min eneste brugbare kontaktform ud af huset. Havde alt for meget tid til at sætte mig ind i at søge på de rigtige måder, så man får de bedste resultater uden en masse skrammel. Udviklede en ret avanceret brug af google´s små hemmelige tricks. Og dem er der mange af, og det er ikke dem alle de selv fortæller om. Dem skal man også søge efter – på de rigtige måder. Ren skattejagt for mennesker med alt for meget tid og alt for lidt at lave. Det er lidt øv at man ikke kan leve af dét, men det er jo en god viden at have i dag.

Bortset fra de ting der skal klares i dag, altså det med at indpakke og sende julegaver, tager vi en stille dag og uden krav. Heller ikke til madlavningen i aften. Det må blive en omgang “klar dig selv”, som er vores udgave af tøm køleskabet for sære rester og fix din egen tallerken af hvad du finder og synes og har lyst til. Mistænker dog, at kæresten vil have en vis forkærlighed for noget med salt på sin tallerken!

Sanuk Outlaw Lumberjack og North Face Tent Mule på vej... (reklamebilleder)

Og jow forresten… vi har bestilt ekstrajulegaver til hinanden: hjemmesko. Vi ved af bitter erfaring, at der er rigtigt fodkoldt hvor vi skal holde jul, så julemanden med os selv som stedfortrædere har besluttet sig for denne ekstragave. Burde lande i løbet af ugen. Hurra for nethandel, fri fragt og gratis retur, hvis størrelsen er forkert.

Vi behøver nu ikke længere stikke kolde fødder ind mellem den andens ben for at få varmet tæerne. Mon det er en god ting – eller en skidt ting 🙂

UPDATE:
Vores stille og rolige lørdag er forvandlet til et rekordforsøg. Kan man lave en juleagtig middag hvis man først starter kl 13 og har til kl 19? Svogerskabet har inviteret sig selv til julemad. Og de tager en kamsteg med. Men resten, det skal jeg sørge for, alt inkl.

Fiser ud i køkkenet igen. Men ps – vi nåede at få sendt julepakke afsted til udlandet, nu vi alligevel pludselig skulle ud og handle *lidt* ind.

af overleveren Skrevet i Nutidigt med emneordet

4 comments on “Stille dag og lidt juleforberedelser

  1. Fisk skal svømme, og de svømmer shhhjjjaaaaååå godt i snaps, har jeg hørt, jeg er hverken til øl eller snaps, så jeg sidder som regel med rødvin, og kommer håbløst bagud.. En grund mere til at jeg ikke vælger den slags frokoster til.. 🙂

    Jeg håber jeres skønne gaver når frem i tide, jeg er helt sikker på der bliver stor glæde i det hjem.. 🙂

    Uhhh TAK, de der NorthFace futter.. de er da perfekte til vores lille hus i skoven, dem er jeg ikke helt sikker på jeg kan leve uden, tak igen.. håber i øvrigt stadig nogen vælger at købe de vandtætte sokker til mig, ellers e-handler jeg selv efter jul, sammen med de sorte NorthFace.. Fortsæt endelig med den slags fede tip, selv om det med at varme kolde tæer ikke længere kommer i spil.. 😉

    Og til din update.. det kan man sagtens, bare man ikke har fået for mange svømmende fisk dagen før, hvis man har, må kæresten træde til og redde familiehyggen og middagen.

    God aften til jer alle.

    • Har også hørt det der med sild og snaps, men drikker ikke snaps så jeg lader den svømme i godt dansk juleøl i stedet. Rødvin kan jeg sagtens drikke og nyde, men i julen … der er det øl.

      Vi håber de når frem… forhåbentlig på fredag.

      Skal nok fortsætte, bare rolig, altså med de der tips og gear-ting. Og TNF futterne er ovenikøbet til at betale.. de var ikke så dyre som frygtet. Kan godt forstå du bliver fristet. Det har jeg været længe. De er oplagte til jeres hus i skoven, men pas på brændeovn og grill og finske brændekomfurer. Dun-ting kan ikke lide flyvende gløder.

      Vi nåede det.. og havde en rigtig god aften med god snak og god venskabelig diskussion over spisebordet.

  2. Fed – ikke stille dag!! Jeg er sikker på at I fik julemiddagen stablet på benene uden problemer.
    Dejlig gave at få – jeg er sikker på at den familie vil nyde at åbne og kunne lege bagefter!
    Jeg må tilslutte mig Inge – de der hjemmesko ser skønne ud.

    • Var en fed dag. Travl, forvirret men fed. Og vi nåede det hele i fin stil. Godt man ved hvor man kan købe en mindre og u-nedfrossen and. I en fart.

      Skal nok vende tilbage med en anmeldelse af futterne senere.

      Vi håber også familien derude bliver glade, og at deres ældste og vældigt nysgerrige dreng ikke får held af at splitte ps´en ad for at se hvad der er indeni. Fordelen ved en playstation er jo så heldigvis at man kan erstatte de enkelte dele efterhånden som han ødelægger det – han ville faktisk have haft en lille håndholdt spil-enhed, men dør den, dør alt… stor ballade.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

