Har været ude

Det første gode tegn på, at jeg er tilbage i vanlig stil er at jeg har været ude mellem mennesker igen. Har været på arbejde igen og har ..uha.. taget toget hjem. I dag. Af alle dage. Togene går jo ikke ligefrem som et urværk i de her dage. Men hjem ville jeg, for det er magisk torsdag, men uden magi i anledningen af julen. Jeg har bare tidligere fri og ville hjem og slappe af og puste ud efter en anstrengende hel halv dag.

Og så med tog.. ak ja. Og togføreren (det er ham M/K der går rundt og vil se billetter og kort og hvad ved jeg) kommer igennem det overfyldte tog og siger med et smil  “nye rejsende?”. Det er så underforstået, at dem der er er steget på toget for nyligt og ikke tidligere har mødt denne personage i toget skal række kort, billetter og hvad ved jeg, frem i en skov af hænder og under arme og mellem ben, alt efter hvor overfyldt sådan et tog er (dvs meget), så han (igen M/K) kan beskue dem, skrive på dem eller alternativt klippe i dem.

Men i dag var der altså lidt halløj med de toge, så da han – og det var altså en mand i det pågældende tilfælde – når frem til mig og siger sit “Nye rejsende” (med flot fonetisk svung opaf på -de) må jeg indrømme at jeg blot mumlede lidt surt… “er sgu ikke nogen ny rejsende. Med de forsinkelser er jeg blevet en gammel rejsende!”

Han synes faktisk ikke det var sjovt. Verden er underlig.

I morgen tar jeg bilen. Hvis den gider. Og ikke strejker.

8 comments on “Har været ude

  1. Han behøvede da ikke at tage det som en personlig fornærmelse – det er formentlig ikke hans skyld, at togene er forsinkede.
    Både han og jernbanerne ville vinde, hvis sådan nogle som ham spillede lidt mere med – det var da en god bemærkning, du kom med 🙂

    • Tror måske, at der er en lille bitte mulighed for at han havde hørt den bemærkning et halvt tusind gange den dag, så det er egentlig ok at være lidt træt af dumsmarte passagerer. Sådan set i bagklogskabens klare skær.

      Ved ikke helt hvad der skal til for at jernbanerne skulle vinde det her – men tror desværre vi er et pænt stykke ud over hvad humor kan klare.

    • Ja, der skal være plads til at grine, var bare ikke lige det humør jeg var i. Jeg ville bare HJEM. NU. Men rejsen startede allerede lettere kaotisk inden vi steg ombord. Tavlerne levede deres eget liv og viste alle mulige tog i alle mulige retninger – på skift. Inkl at næste tog var et til malmø kl 05.17. Og der stod vi og blomstrede kl ca 14. Så er der altså meget lang tid til næste tog. Gav en del forsigtig fnisen i rækkerne.

      Men normalt er det dejligt med en der kan få folk til at grine af noget, der egentlig er godt gammeldags træls.

  2. Hahahaa.. den stakkels togfører, det må være træls at have så lidt overskud og humor..
    Det tog jeg var med i går morges var helt totalt overproppet, ingen så skyggen af billetmanden, måske står han på Høje Tåstrup endnu, sammen med alle de andre der heller ikke var plads til.

    • Det er altså bare ikke det skæggeste i øjeblikket med de tog. Det er ret sandsynligt at han ikke kom med – tror jeg. Ellers skulle han gøre som en anden af mine togfører-bekendte; stikke hovedet ind i en overfyldt vogn og råbe “må jeg se billetter”. alle opfører sig som om de var til auktion og vifter med deres billetter og kort over hovedet og han går grinende derfra.. tror kun, at det kan ske i dk.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

