Trak stikket ud

Det er vist det der er sket nu. Mit drilske knæ skal have ro. Og mit hoved skal have ro. Jeg har håndteret de to hver for sig i fin stil i flere måneder, men når de arbejder sammen mod mig, så falder jeg altså lidt sammen. Så nu har jeg i samråd med min læge valgt at trække stikket ud i nogle dage. Er sygemeldt i foreløbigt en uge og så håber jeg at disse ganske få dage er nok til at få mit hoved til at vende rigtigt igen. Og få hævelsen og knirke-skraldre lydene i knæet til at gå væk.

Håber bare det er tid nok til lige at finde ind på sporet igen. Det er sært med mit job, for samtidig med at det er så hårdt og brutalt (især når man er på 1½ ben), så er det osse livgivende på en helt særlig måde, så det vil være svært at undvære ret meget længere. Håber den her uge kan gøre lidt af tricket for mig.

Jeg prøver at tage det hele lidt alvorligt nu. Prøver ikke bare at klare i dag og i morgen men osse gøre det på en måde så jeg osse klarer om en måned og om et år.

Og det passer mig ikke. Overhovedet. Men jeg skulle nok have taget konsekvensen meget før, men (kender I det?) vi havde bare for travlt og jeg var stupid-loyal og sled mig op på for mange fronter på en gang. Nu sidder jeg her med et løftet ben, angst for fremmede og min egen præstationsangst… og på bordet en fin lille kvittering fra det lokale apotek, der fortæller mig min opdaterede saldo på CTR.

Øv.

Til gengæld har vi sagt ja til at besøge nogen, vi kender, der har et hus i Sverige.. bare jeg ikke skal ud og klatre og i øvrigt kan være nogenlunde sikker på at der ikke kommer nye – og for mig ukendte – mennesker væltende ind på gårdspladsen, så går det nok. I nogle få timer. Jeg tror nemlig heller ikke på at det er løsningen at jeg lukker mig helt inde i de her dage, hvor det er lidt skidt.. jeg skal bare have det i lidt mindre mængder end sædvanligt. Jeg kalder det en “mild, men kvik genoptræning” udi menneskekontakt.

Og så kan jeg forresten følge lidt med i kærestens haveprojekt på vores altan. Det er utroligt så mange planter der er blevet plads til i det hjørne og nogen af dem er jo først lige gået i gang. Hun høstede de første jordbær i går og vi nyder allerede godt af vores egne krydderurter, der gror helt som de skal. Bortset fra purløgene der slet ikke vil noget som helst. Peberfrugterne er på vej, tomaterne kommer nok osse og agurkerne har fået deres helt eget og hjemmedesignede espalier som de kan hygge sig med. Og det gør de så.

Et par blomster har vi naturligvis osse fået plads til. Det begynder at være ganske ok – derude på altanen. Farven her er jeg helt og aldeles vild med…

IMG_2120

13 comments on “Trak stikket ud

  1. Ja øv, men set i lyset af, hvordan du har det, også det eneste fornuftige. Jeg tror en tur over broen til de der ‘nogen, der har et hus i Sverige’ er den helt rigtige kur. God tur 🙂

    • Om det lige frem er en kur ved jeg ikke, men det vil ganske givet ikke skade… og måske vil det gavne, bare lidt. Det tager vi så osse med.

      Det virker ret fornuftigt lige nu – men ved ikke hvad der skal til for at man ikke føler dårlig samvittighed overfor jobbet.. at man fikseret til en hospitalsseng med et ben i stropper og hænderne i gips? 🙂

  2. Godt du trak stikket, nogen gange er man nødt til at være fornuftig og passe på sig selv. Det er bare nemmere at sige det til andre end sig selv 😉
    God tur til Sverige 🙂

    • Jeg har vist været temmelig ufornuftig alt for længe med det her – men du ved hvordan det er.. man er stædig, lidt dum, en del loyal og så er man bare inde i den der vane at arbejdet skal gøres uanset hvad.

      Men håber jeg kan passe godt på mig selv i nogle dage og at det lige giver mig en affyringsrampe til at klare sommerens strabadser…

      Jo tak… er vældig begejstret for den invitation.

  3. Yderst fornuftig beslutning, både for hoved og knæ.. Ja for både krop og sjæl.. 🙂
    Lyder som gode weekend planer I har lagt, håber ikke der bliver for meget trængsel på gårdspladsen. 😉

    • Altså nu ved jeg fra tidligere lejligheder at vores designikon/bil har hvisket små saligheder om sin småforelskede fascination af jeres store svenskertraktor, så mon ikke de to kan stå lidt tæt i et hjørne.. og dermed skaffe lidt mindre trængsel på gårdspladsen.

      Jeg tror det er fornuftigt nok – men bedst var det faktisk at se… at det synes hende lægen osse. For hun kan jo noget med et “skriveri” hvis nogen skulle føle trang til at se sådan noget…

  4. Den er nu også rigtig flot, blomsten i altanhaven.
    En uge hjemme er nok slet ikke så tosset. Forhåbentlig kommer det til at gøre dig godt. Både i knæet og i tankerne.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

