Den gode dag

Sådan én havde vi i går.

Med masser af snak, grin og alvor.. god mad og fantastisk natur. Og sidst men ikke mindst med gode mennesker som vi sætter pris på at være sammen med – osse når min verden er i det lidt ondere lune. Det er vist ingen hemmelighed hvor vi var og med hvem så her følger bare lige nogle få billeder fra dagen.

Få og få.. nok lidt for mange, men det var svært at vælge.

IMG_2125

Så bliver det vist ikke mere svensk.

IMG_2140

Og her ville jeg ønske at jeg osse kunne have fanget lyden af vand, insekter og fugle. Og naturligvis at jeg havde haft stativ med. Og ikke at forglemme havde været i stand til at forcere de få meter ned så jeg kunne have skudt “op mod vandet” i stedet. Men som håndholdt er det da et fuldt acceptabelt resultat, synes jeg i al ubeskedenhed.

IMG_2171

Vi besøgte et stenbrud, der var så overvældende i størrelse og udsigt at vi ikke vidste hvor vi skulle rette kameraerne hen, men så måtte jeg jo bare prøve at fange et par detaljer i alt det store.

IMG_2170IMG_2163IMG_2150

Midt i stenbruddet gik jeg lidt i selvsving over denne lille fyrrekvist. Vi kunne sikkert have gået meget mere rundt her, men turen til fods blev afkortet til til et par hundrede meter, og holdt på stierne, pga mig og mit forbandede knæ.

IMG_2168

Og eftermiddagsturen sluttede, så vidt jeg kunne forstå, helt traditionelt med vin, øl og hygge nede ved åen.

Jeg tror vi alle tre fik billeder af de der vinglas, jeg har i hvert fald et billede af Inge, der fotograferer Ellen, der fotograferer glas, så mon ikke de dukker op andre steder også.

Der er altså nogle rigtigt fine spejlinger og skygger i de glas.

IMG_2189

… og det var der også i vandet.

IMG_2192

Udsigten den anden vej måtte jeg snigskyde gennem bænken og jeg kan godt afsløre at det er John, der sidder til venstre og kæresten min til højre.. Særpræget framing, jeg fik lavet mig der.

IMG_2191

Turen hjem i det begyndende nattemørke var én lang smuk oplevelse med dis, fantastiske lysspejlinger i små svenske søer og damme, lækre horisonter smukke lange skygger. Vi passerede dog det meste med en fart af ca 100 kmt så jeg måtte nøjes med at nyde og undlade at “skyde”. Vi skulle hjem, for vi var trætte og dagen i dag skulle jo osse gerne kunne bruges til noget. Jeg er lidt pacificeret i øjeblikket så mange praktiske og udadgående gøremål hviler på kæresten. Håber jeg kan gøre det godt igen – en dag.

13 comments on “Den gode dag

  1. Det lyder som en af de dage, man kan leve højt længe. Man må sige, at både selskabet og omgivelserne har været i top. Nu håber jeg, at I også får en god søndag.

    • Det har jeg sandelig osse tænkt mig at gøre. Eller i hvert fald forsøge på at gøre.

      Vi har bare slappet den i dag og ikke foretaget os noget væsentligt… tror dog kæresten skumler lidt på noget bageri i aften. Altså kage-bageri… hun har i hvert fald bedt mig hive nogle blåbær op af fryseren.

  2. Tak for billederne 🙂
    Jeg har slet ikke kigget på mine endnu, men de er garanteret ikke så gode som dine … det var en rigtig dejlig dag i går, men gode gæster kan umuligt heller gøre en dag dårlig 😀

    • De er garanteret lige så gode som mine! Det er det der med at vælge der kan være lidt sværere…

      Alle er vist enige i at det var en dag i den øvre kategori af dage..

  3. Tak for i går, det var nemlig en rigtig god dag i det bedste selskab. Hils kæresten og sig tak for en dejlig kage.
    Jeg kan læse du har et billede jeg gerne vil se.. Jeg måtte jo “nøjes” med en enkelt fotograf.. 🙂
    Det er rigtig lækre billeder du viser, jeg har ikke set mine endnu, vil prøve at tage mig sammen i aften.. 🙂

    • Jeg skal nok hilse og hilse igen og alt det der.

      Ja, det har jeg .. skal vi lave en billedbytterdag en dag. Jeg tror nemlig osse du har flere af mig og af hunden som jeg jo egentlig godt ville se. Altså billederne.

      God fornøjelse med dine billeder og jeg håber at dagen i dag og golfboldene har behandlet dig pænt og efter fortjeneste 🙂

  4. En god dag i godt selskab – dejligt.

    Ellen skulle bare have fotograferet dig, der tog billeder af Inge, mens hun havde Ellen i søgeren, så havde det da været helt fuldendt 😉

    • Se nu er det jo sådan at begge de to fotoglade damer respekterer at jeg, og det på både egne, kærestens, hundens og bilens vegne er notorisk kamerasky. Men jo – det ville da have været en fin fotocirkel vi så havde haft gang i dér.

    • Det kunne nemlig bare ikke have været ret meget bedre… og det var livgivende at komme lidt ud mellem mennesker men i de tryggeste rammer, der kunne gives.

    • Nej, det var absolut det bedste, og jeg håber osse de andre satte pris på det.

      Havde du været der – så havde jeg ganske givet benyttet lejligheden til at klappe dig på skulderen og rost dig for glimrende og knivskarp håndtering af ihærdig og lettere moraliserende blogkommentator..

Har du kommentarer eller spørgsmål:

