Har kameraet med

Naturligvis har jeg kamera med mig. Og er tit kørt forbi denne bygning på havnen på den anden side. Den er helt særlig smuk og spændende i solopgangslys, men har aldrig haft held af at få det billede. Det er ikke så tit jeg ser den i det lys, og ikke så tit at vi lige har tid til at stoppe op på en ret befærdet vej for at jeg kan tage billedet henover bil-taget. Men det skal nok lykkes en dag for mig at fange de særlige skyggebilleder den trappe laver med rød/orange himmel i vinduerne.

Til gengæld er linjerne helt håbløse i bygningen, og jeg har leget med billedet i flere udgaver og jeg kan bare ikke få det til at se lige ud. Det er vist det der i perspektiv sammenhæng hedder styrtende linjer 🙂

Hunden gør ophidset af et træ da den er ude for at få tisset af, og jeg må naturligvis finde ud af hvad den har fundet. Det plejer at være egern, den jager med. Det var det så ikke.

4 comments on “Har kameraet med

    • Det er ikke en skid skævt – jeg kan bare ikke få billedet til at se lige ud. Det er linjerne i det der driller. Endte med at lave en beskæring der fulgte en absolut lodret lygtepæl 🙂

      Den stakkels mus sad og prøvede at se usynlig ud. Og da jeg havde taget billedet begyndte den at gemme sig bag træstammen – hvorefter hunden bare rendte med rundt. Sluttede med lidt hundesnor-kaos 🙂

  1. Jeg synes nu, at billedet er godt 🙂
    Men jeg kan bedre lide billedet af musen… det er rigtig godt fanget ind.
    Og så var jeg ret begejstret over dit udtryk ‘discovery-pixeleret’ som bemærkning til den fiskende mand 🙂 Det er helt klart muligt, at jeg er bagud, men jeg har ikke hørt det før – hyggede mig gevaldigt 🙂

    • Tak.

      Musen var så venlig at blive i træet, mens jeg fik kameraet fundet frem, det hjælper altså en del på processen.

      Du kender vel godt de der felter den der tv kanal er begyndt at smække over alt hvad der er af fremmede reklamer på medvirkendes biler, kasketter, t-shirts mm ? Et eller andet skal sådan et felt jo hedde. Og det blev så det.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

