I by-naturen

Indenfor rimelig gåafstand ligger der et lille stykke by-natur. Og i dag var – synes jeg selv – den første forårsdag, så det måtte jo udnyttes til en lidt længere tur med hunden. Tog osse kameraet med i lommen, uden de store forhåbninger om at møde noget fotogent forår. Men man ved jo aldrig.

IMG_5847 200 m til højre ligger byen, men det er muligt at ignorere den. Næsten.IMG_5851 Til venstre en æble-plantage. Tror jeg. Men fine gamle træer i skellet.IMG_5863 Jo, de pæne rækkehuse ligger skam lige derovre.IMG_5866 Men vender man ryggen til kan man næsten glemme, at det er by. Næsten. IMG_5868Et ualmindeligt syn. To ænder. Det sjældne er at kønsfordelingen her er 50/50% IMG_5874Mågernes sten. Men har man ikke brød med så stikker bæsterne over til deres lille ø i midten af “søen”. IMG_5884Aner ikke hvad det er – men det er da forår!

Og hernede under billederne vil jeg gemme en lille update på min arbejdssituation. Min fagforening har langt om længe fået sig et møde med min tidligere arbejdsgiver. Det var i mandags. Og det blev aflyst. Igen. For nu har arbejdsgiveren besluttet sig for at det nok er en god ide at få en jurist med fra arbejdsgiverforeningen, så nu går der lige et par uger mere. Jeg håber at den jurists tilstedeværelse betyder at de tager det alvorligt, og at vi, de to parter, endelige er blevet enige om noget; graden af alvor. Jeg synes helt personligt, at det er en rigtig svær situation efterhånden.

12 comments on “I by-naturen

  1. Det er en julerose. Tror jeg. Sådan er det med bynær natur. Der vokser sære ting. For jeg tror ikke, den vokser naturligt på vore breddegrader. Godt, at der måske, tilsyneladende er ved at komme (seriøst?) skred i tingene.

    • Det er da et bud, og hvis den ikke vokser naturligt betyder det formodentlig, at den er udplantet “uatoriseret” lige som skilpadden i søen samme sted.

      Vi var forbi stedet med “julerosen” i lørdags og der var den bare grøn, så noget sker der da..

  2. Jamen det ligner sørme da forår – m.a.o. det ser godt ud.

    Det ville være rart, hvis der snart kom lidt skred i sagen med din tidligere arbejdsgiver.

  3. Og ride den dag, man sadler, er der da ingen grund til … især ikke hvis man kan forhale det maksimalt på den måde.
    At foråret er ved at indfinde sig, brokker vi os til gengæld ikke over, vel? 🙂

    • Nej, det brokker vi os bestemt ikke over. Uanset hvordan vinteren er, hård eller ej, så længes man bare efter forår i marts.

      De har jo alt at vinde på at trække sagen ud… den sag koster ikke ekstra for forhaling, så forståelig strategi som jeg ikke håber de vinder på.

  4. Din tidligere arbejdsplads bruger kendte metoder til at trække sagen ud. Jeg er sikker på fagforeningen genkender mønstret, og måske endda forventer det. Det kræver stort tålmod og oceaner af is i maven at komme gennem sådan en sag.

    Skønt at se forår.. 🙂

    • Det tror jeg da de gør, men om de havde forventet det ved jeg ikke, for det virker helt formålsløst med mindre formålet er at få mig slidt op og nå en eller anden af mig ukendt tidsfrist.
      Foråret er der, det gemmer sig bare lidt endnu.

  5. Jeg ville elske at at have sådan en bid natur i gåafstand. Og jeg er sikker på, at hunden ville elske at nyde det med mig. Så ulmer det endelig i sagen. Det bliver spændende at høre, hvad der sker.

    • Det er en stærkt afgrænset bid natur, men turene derovre er dejlige og der er ikke så mange mennesker endnu. De kommer ført frem til sommer når der skal slikkes sol.

      Ja, det ulmer… et pænt stykke tid endnu. Langtidsstegning, nærmest.

  6. Jeg bliver altid så glad, når jeg opdager at der ‘midt i storbyen’ findes landlige oaser, hvor man kan trække vejret og nyde stilheden.

    Jeg læste for et par uger siden, tror jeg, hvor en arbejdsgiverorganisation, skrev om en meget kompleks sag. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på dig. Aner ikke om det har nogen sammenhæng, men det var om din branche, og det var meget tys, tys.

    • De findes skam og mange af dem ligger lige bag den kedsommelige bydel. Og er til stor glæde for os der ikke er velsignet med egen have eller den store skov i baghaven.
      Nu bliver jeg jo nysgerrig… meget nysgerrig.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

