Kirsten giftekniv – i onlineudgaven. Måske.

Jeg er tidligt oppe og i gang i dag. Vi får besøg af en veninde, der bor langt pokker i vold et stykke inde i Skåne (ja – det i Sverige). Hun er blevet lovet en god dansk juleand med hele svineriet i aften og den skal langtidssteges. Så det er jeg startet med, og det er ærligt talt ret specielt at stå med kl 7 om morgenen. Jeg gider nemlig ikke stå og fedte med en rygende varm and når den skal skæres ud.

Nu er veninden blevet skrottet af kæresten. Igen. Det fatter vi jo ikke for hun er sød, hun er skæg, har styr på sagerne, eget hus med dejlig grund ude i skoven. Hun kan lave mad, har et ok job, en venlig kat, en bil der starter – i hvert fald halvdelen af gangene og alt det der. Men alligevel går det bare ikke for hende.

For hun er jo dansk. Og har haft danske kærester. Primært dem fra København, da den by har en stor og ganske synlig lesbisk population. De er kort sagt nemme at finde. Eller nemmere i hvert fald.

Men hvordan får man en københavner til at bevæge sig til steder, der ligger udenfor s-togenes rækkevidde. Endsige uden for hovedstadsområdet – det i kollektiv trafikmæssig forstand definerede hovedstadsområde. Det er krop-umuligt og det er dér forholdene strander. Hun er glad for sit hus, selvom vildsvinene regelmæssigt ændrer i forhavens design og de er glade for København.

Så vi lægger køkkenbord til en ny strategi. Har hidkaldt endnu en (svensk) veninde fra vores omgangskreds og så skal der sættes en netdatingprofil sammen. På svensk. På en svensk side – der må da være nogen. Hun må finde sig en svensker, der ikke opfatter skåne som et sted på et helt andet kontinent. Der ikke er nervøs for at involvere sig med en der bor i Sverige. En der ikke lader sig begrænse af “byens puls” kortet. Vi skal prøve at finde stederne i skåne hvor man faktisk kan finde kvinderne. For de finder vist ikke ud i skoven af sig selv. Der skal lidt markedsføring til.

Det bliver sjovt. Og jeg er sikker på at de gode vine vil hjælpe hele projektet godt på vej, selvom der måske nok skal læses lidt korrektur på teksten når ædrueligheden indfinder sig igen.

Netdating kan man mene om hvad man vil. Men konen og jeg er et resultat af det – så vi har kun godt at sige om det. Og forsøger det gerne igen på andres vegne. Vi har lavet en profil-strategi. Vi skal bare have den solgt til veninden. Altså ideen.

10 comments on “Kirsten giftekniv – i onlineudgaven. Måske.

    • Det var da en mulighed, det kan jeg godt se, men der skal nu lidt mere til end at sætte toi samme rum for at lave et par – og det gælder osse for lesbiske… 🙂

  1. Stakkels kvinde – jeg håber projektet lykkes for jer.
    Netdating har jeg efterhånden så mange succeshistorier med – også inden for den nærmeste kreds, at jeg absolut intet negativt har at sige om det. Det virker!

    • Hun er nu ingen stakkel men heldet skal hjælpes lidt på vej her.

      Det virker nemlig og eliminerer så glimrende afstande mm. Vi prøver og ser hvad der sker ved det…

  2. Jamen det er jo da sådan man gør i dag – altså netdating, og jeg synes, det er genialt. Hvis jeg en dag skulle finde på at ønske mig en kæreste, ville det også være den metode, jeg vil bruge.

    • Det er sådan mange gør – men jeg tror faktisk osse der er mennesker der stadig lærer hinanden at kende på god gammeldags maner.. til julefrokoster og sådan noget 😉

  3. Sådan et par gifteknive kender jeg også. Der var dog før nettet blev hver mands eje. Men alle par er stadig sammen, og har fejret sølvbryllup. Jeg håber en sød kæreste snart vil slå sig ned og falde til ro, uanset hvilken metode der benyttes.

    • Sådan et par foretagsomme damer kender de fleste vist, men det er ikke så tit at vi deltager aktivt i manøvrene…

      Vi håber da at hun lader heldet blive hjulpet lidt på vej i denne henseende.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

