De er stolte af mig

Jeg har nu inden for et et par uger talt med både læge og psykolog. Godt nok om hver sine emner, men et emne gik igen. Min arbejdssituation. De virker altså lidt som om de mener at jeg er i gang med at bestå en form for eksamen. Og det er de faktisk godt tilfreds med. Tror endda det lykkedes min læge at sige nøjagtigt de ord – at være lidt stolt af mig.

Noget med ikke længere at lægge sig foran en dør og sige som en gulvmåtte – og så bagefter blive sur og skuffet over at nogen kommer og tørrer fødderne af.

Jeg kæmper – og det bliver jeg ved med.

Med det hele. Jeg er ved at finde benene igen.

Det er godt at tale om det hele, men ind i mellem er det bedre at være stille. Og det var konen og jeg i går, da vi gik en lang tur rundt om en skovsø langt pokker i vold. Egentlig var planen at vi skulle ud at finde lidt kantareller mm, men den plan gik ærligt talt i vasken, da jeg vågnede op med et gedigent hold i ryggen. Den slags skal gås væk synes jeg, så jeg gjorde et ihærdigt forsøg på at få løsnet de drilske muskler eller hvad det nu er der driller, på den tur. Det gik fint, men i morges var det bare værre. Og så gik jeg på arbejde. Det var måske ikke det smarteste, da skævheden nu har taget permanent bolig i min krop. Lige nu ved jeg faktisk ikke om jeg kommer på arbejde i morgen.

Har bevæbnet mig med freezespray, en eller anden smertestillende gel og en pakke ipren. Og så håber jeg det bedste.  Sygedage er ikke lige hvad jeg har brug for. Men jeg kan jo hverken gå, stå, bære, bukke mig eller sidde.. eller det vil sige, det kan jeg godt, det er ændringen fra en position til en anden der er problemet.

Men fik da lidt billeder med hjem fra skoven. Og nej, jeg gider faktisk ikke fotografere flere svampe.. jeg har mindst et par hundrede af røde fluesvampe efterhånden så selvom de er flotte og fotogene, gik jeg forbi de fleste. Denne var dog en undtagelse.

IMG_3662
Og check så lige denne billes Miss Piggy øjenvipper… de er lige til en sjov aften i byen.

IMG_3669 IMG_3668 IMG_3667

Og her til sidst, har fundet en ny og uforudset fordel ved mit giftermål og mit nye navn. Hysteriske Apple Store har accepteret at min kone henter min iphone, der har været til eftersyn pga defekt sluk-knap. Bare fordi vi hedder det samme, og at det burde være ok. Ellers er det noget de ser ret hårdt på – at det skal være telefonens ejer selv, der henter den reparerede telefon. Ikke dennes kæreste, ven eller andet godt. Men konen – det går lige. Og jeg vil ærligt talt så forfærdelig nødig ud og køre bil lige nu. Så hellere stå og hænge skævt over køkkenbordet og fremstille noget der kan spises.

I øvrigt skal Apple altså have ros for deres no-nonsense service af problemet. De kiggede på min tfl der er knapt 1½ år gammel og konstaterede bare at dette var en “kendt fejl” – den har en skramme dér og et hak dér – men det har ikke noget med knappen at gøre. Du får en ny lånetelefon, mens vi beholder denne i 5 arbejdsdage. Og i øvrigt skifter vi ikke bare knappen/holderen til den men du får osse et nyt batteri – og det nye kamera. (YES!)

Og jeg var faktisk ret indstillet på at jeg ikke gad slås med dem om den der knap – at det nok holdt til der kom en ny iphone.. for det gik jo fint at høvle den i lommen selvom den var tændt – lige indtil den begyndte at lave lommeopkald i processen – eller rettere bevægelsen. Så var det ikke sjovt mere. Tror dog aldrig den nåede at ringe 112 – men den har ringet til et par venner, til et lokalt taxa-selskab og en fax. Og det dur altså ikke.

 

*Update*

Tror Apple vil af med deres iphone 5.. der er jo en ny på trapperne. Konen kom hjem med en spritny telefon i stedet. Den har formentlig det gamle kamera, men det tror jeg lige jeg kan leve med. For batteriet er nyt og ubrugt og har derfor en levetid, der igen er fuldt acceptabel for en smartphone med fint display.

6 comments on “De er stolte af mig

  1. Supergod læsning at det er slut med at være dørmåtte, det manglede da bare!

    Billedet af svampen er da helt fantastisk flot.

    iPhone 6: Jeg har læst, at den koster 9.000, fuldstændig vanvittigt. Så der er idè i at få nyt batterie i den gamle. Jeg har også en iPhone 5 og er meget begejstret for den. Den kan alt det jeg behøver og lidt til.

    • Men det kan være svært at huske det altid…. men med lidt øvelse kommer det vel med tiden.

      Ja, det blev et ret godt billede pga den der flænge…

      Jeg har det princip aldrig at købe de første premiere-udgaver af noget som helst. For der er altid et eller andet de har overset i produktionen og i testen.. den skal lige have overstået sine børnesygdomme, og så bytter jeg formodentlig til foråret. Vi har en ret fast mobil-bytte-rutine her. Hvert andet forår bytter vi.. det ene år konen.. det andet år mig. Det er ikke en vanvittig pris – vi er bare blevet for vant til at udbyderne substituerer priserne… det er bare prisen. Den er høj, men ikke vanvittig.

  2. Du kan være stolt af dig selv – nemlig…..
    Det er yderst sjældent at de reparerer de der Iphones. Jakob fik også ny, da hans skulle på garantirep.
    God bedring med ryggen. Jeg håber, at det allerede går bedre, for det er altså noget af det ondeste. Pas godt på dig selv.

    • Jeg er nu altså ret sikker på at det var deres plan at reparere den, for hvorfor skulle jeg ellers igennem låne-telefon cirkusset efter at min gamle telefon nøje gennemgået for andre fejl… det eneste jeg kan se der er ændret er lanceringen af iphone 6 i samme uge.

      Tak for hepning på stoltheds-indsatsen…

Har du kommentarer eller spørgsmål:

