Med påsken lige om hjørnet

Jeg er her skam endnu. Har bare overhovedet ikke orket ret meget andet end at gå på arbejde i nogle få timer, passe hund og kæreste – og sove. I en uge har indholdet af mine dage stort set ikke bestået af andet end netop dé elementer. Men det har været rigtig dejligt at komme i gang igen, og det er nok mest fordi jeg er begyndt på deltid og stort set uden krav om hurtige omstillinger i planer mm.

Nu har jeg 3 små dage på arbejde og så er det påskefri. Og det glæder jeg mig meget til.

Min mor kommer og besøger os og bliver en hel uge hvor vi bare skal hygge, gå og køre ture, lege med sære bageteknikker som hendes mor lærte hende og som hun nu skal forsøge at formidle videre til kæresten (måske skal de osse lege lidt med det “påskeæg” jeg har købt til kæresten). Vi skal spille kort og hygge på altanen om aftenen. Ja, vi har sørget for en form for opvarmning og der er meget hyggeligere end i stuen som til en vis grad bærer præg af at være indrettet omkring et større TV. Og så må hun nemlig ryge derude.

Der bliver altså endnu en uges radiotavshed fra mig, da jeg ikke gider hænge over computeren når vi nu har fint besøg. Og får flere af dem, da vi skal holde påskefrokost af et par omgange for venner og øvrig familie. Vi har samlet forråd nok til en mindre undtagelsestilstand, men mon ikke det bliver spist efterhånden.

Håber I alle får en vidunderlig påske med mennesker I er glade for. Med vejr der kan bruges til noget og masser af hygge.

18 comments on “Med påsken lige om hjørnet

  1. Det lyder som om det godt kunne gå hen og blive til en rigtig god og hyggelig påske for jeres vedkommende.
    Hav det rigtig godt og hils!

  2. Ahh, hvor det lyder hyggeligt. Vi skal den anden vej, min far bliver snart 70, og han har ønsket at få malet den store stue hvid (og den er altså grøn nu), så vi stiller i stærkeste opstilling, så vi forhåbentlig kan blive færdige før påskefrokosten lørdag 🙂
    (ps. Det der med et eller to s’er i MUS-samtale er en lidt underlig ting, ikk? S’et i MUS står jo for samtale, men man siger jo ikke MU-samtale, så…)

    • Det var jeg osse nået frem til – at det hed en MU-Samtale. Det er bare ikke så mundret som mus-samtalen.

      Jeg er sikker på at I bliver klar når I nu stiller i stærkeste holdopstilling, men håber da at lugten af nymalet (der er ganske forfærdelig) når at aftage inden den gode mad skal fortæres.

  3. God påske til jer, der er da vist god grund til at tro, at I kan trimle, når vi når på den anden side af påsken, med to så engagerede bagere 🙂

  4. Rigtig god påske. Det bliver helt sikkert god at sidde på altanen og hygge og spise alle de spændende, nye kager, som de to bage-entusiaster får fremstillet 🙂

  5. God du er her endnu. God påske til jer alle tre.

    Det er lige noget for mig, det der med at din mor skal lære Kæresten nogle bagetricks, som hun sikkert har fra sin mor; det minder nemlig lidt om slægtsforskning: at bevare det, der kommer fra de foregående generationer!

    • Slægtsforskning i min familie vil være kedelig, den er godt dokumenteret og hvis de prof ikke har kunnet gå længere tilbage gider jeg ikke gøre forsøget.

      Men ja, det minder lidt om det, men jeg kan godt love dig at de opskrifter der er afleveret her ikke bliver afleveret til kommende generationer – for der er ingen. Men vi har svælget i gamle familie-opskrifter hele påsken og har fået hygget lidt undervejs.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

