En blomst til kæresten

Måske lidt inspireret af et indlæg ovre hos midter-fruen, hvor jeg lidt hovent meddelte at jeg ikke gad blomster, faldt jeg i staver over denne skønhed i den lokale netto. Kæresten kan derimod godt lide blomster og har et fint tag på orkideer. Men hun har aldrig haft en blå, så det har hun nu. Den her kunne jeg altså ikke stå for.

IMG_3201

 

Det kunne hun heller ikke viste det sig, selvom det tog lidt tilvænning og nærstudie før hun accepterede at den faktisk ikke er kunstig selvom den ser sådan ud.

(update – nu har hun googlet den og det viser sig faktisk at den er kunstig – sådan at forstå at det er blåt farvestof der er blevet tilført blomsten og at det vil aftage med tiden – men vi nyder den så længe den har den særprægede farve)

På mandag starter min hverdag igen. Jeg har overstået den ugentlige snak med chefen og hun var selv nået frem til at jeg skulle starte på nedsat tid (ja – det snakkede vi sådan set om for en måned siden) og det nye var at hun osse var nået frem til at det nok ikke var nok med en uges indkøring, så jeg bliver holdt på under 20 timer indtil jeg selv melder klar til noget mere. Det er jeg meget lettet over for jeg var ærligt talt noget trist over udsigten til nærmest at blive smidt ud i påsketravlheden hvor ti dages arbejde skal klares på syv. Det plejer at være så stresset at vi alle render rundt med tungen ud af halsen, plop-øjne og rød røg ud af ørerne. Ikke kun mig. Alle. Osse bookerne på kontoret.

Det behøver jeg så ikke være bange for og kan nøjes med at have lidt dårlig samvittighed over at mine kolleger skal stresse rundt og jeg kan gå hjem ved middagstid.

Den må jeg prøve at slippe og så bare passe på mig selv.

Nu venter weekenden og der er kun to opgaver til kæresten og mig. Altanen skal gøres forårsklar og bilen skal gøres sommerklar. Det vil sige at den får sommerskoene på, hvilket vi morer os lidt over for i denne vinter ville det da vist have været mere passende at den havde beholdt dem på. Og så alligevel – jeg foretrækker faktisk at køre på vinterdæk på lidt for varme og lidt for tørre veje frem for at forsøge mig med sommerdæk på de få km sne og is vi har oplevet i år. Vi sætter vores lid til at nu kommer der ikke mere hvidt – og da slet ikke noget der bliver liggende.

Og så lige til sidst – vedrørende det sidste indlæg fra mig om synlighed. Jeg gjorde det sgu. På facebook og siden har min indbakke nærmest ikke stået stille og det har medført at en håndfuld af mennesker jeg troede jeg kendte lidt bedre osse har kommenteret selvbiografisk på emnet “usynlig syg”. Ovre hos dem selv. Fantastisk. Og især inspirerende. Jeg er helt klar over at det måske var dumt af mig, for hvem som helst på min venneliste kan tage et screendump eller dele statussen. Det første ved jeg ikke om de har gjort, men tvivler, og det sidste har jeg nogenlunde styr på. Det er ikke sket. Heldigvis.

11 comments on “En blomst til kæresten

  1. Hun er en heldig kæreste, for den orkidé er godt nok flot. Men snyd, at den er farvet 🙂 Det lyder som om, der venter jer en dejlig weekend. Så vidt jeg husker, var der godt gang i haven på jeres altan sidste år.
    Jeg krydser fingre for en rolig jobstart. Den dårlige samvittighed kan du ikke bruge til noget. Væk med den. Husk at passe godt på dig selv.

    • Hun føler sig vist ikke altid så heldig med mig. En blomst er kun et sølle plaster på det. Osse selvom det er en snydeblomst. Det er vi så lidt ligeglade med fordi den er så fin.
      Vi fik en rigtig fin altan sidste år og i år har vi nok lært lidt af sidste års fejl, så mon ikke det osse bliver godt i år.

      Jeg skal prøve at passe på mig selv.

  2. Kan en blomst virkelig blive så blå helt af sig selv.. Imponerende..

    Skrot den dårlige samvittighed, den er fuldstændig ubrugelig, alternativet kunne nemt blive at du ikke kunne starte endnu, hvis ikke nedsat tid var i spil.

  3. Pudsigt … min første tanke var, at den orkide ikke er ægte. Ikke med den farve, men det var så ikke helt tosset en tanke.
    Det er det heller ikke med at du skal starte blidt op. Det må da alt andet lige også være bedre end slet ikke starte.

    • Nu fornemmer jeg jo at du ved en del om de der plantevækster så jeg ville da næsten forvente at du var klar over at de blå var snyde-farvet. Men selve blomsten er nu ægte nok – den er bare hvid og bliver hvid om et par “blomstringsperioder”.

      Jeg er glad for det meget begrænsede arbejdspres jeg starter med – og ved at så skal det nok gå.

  4. En blomst er en blomst, også selv om den har drukket farvestof 🙂 Godt at I har fået en fornuftig aftale på plads, det er bedst, viser alle undersøgelser, at starte op tidligere end før, men på nedsat tid. Pøj pøj

    • Jeg har en svag mistanke om at sidste uges fokus på blandt andet stress og reintegration på arbejdspladsen (at det tager længere tid end man tror) måske har rykket lidt i hendes forestillingsverden hvad angår at begynde at arbejde igen.

      Ja en blomst er en blomst… og jeg tror nu ikke den har drukket farvestof – det er vist sprøjtet ind da den var helt lille. Skægt for den der lap der hænger om halsen på den viser faktisk at den ikke er farvebestandig og vil være hvid efter 3-4 blomstringer… det havde jeg så lige overset i min begejstring.

  5. Visse-vasse, du gav bare udtryk for, at vi ikke alle har det ens mht blomster 😉 Den er godt nok BLÅ! Spændende, hvor blå de næste blomster bliver. Jeg håber, du har haft en blid jobstart idag?

    • Ja, den er meget blå… de kloge siger at den bliver helt hvid efter 3-4 blomstringer.. så jeg antager at de næste bliver noget lysere blå.

      Jeg har haft en pudsig og lidt overraskende jobstart i dag… men bestemt ikke hård.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

