Er faktisk lidt bange

Først!

Undskyld at jeg bare lukkede ned i flere dage og hverken har skrevet eller hilst på nogen af jer andre – i jeres blogs. Jeg har simpelthen ikke magtet det. Har mildest talt haft det ad helvede til, og har ikke orket at tage mig af bloggen. Kunne ikke engang forholde mig til at tænde computeren på skrivebordet og ipaden er i praksis kun blevet brugt til lidt nyhedslæsning og WF med vennerne.

Jeg har nemlig været influenza-ramt i alt for svær grad, og det eneste jeg rigtigt har gidet er at ligge under et tæppe og holde på varmen… eller kulden, når det var det der var behovet i stedet. Det er en kilde til stor forundring for mig at man kan have så meget febervarme indeni – og så meget kulde på ydersiden af huden – på en gang. Eller er det omvendt. Sådan føles det i hvert fald ind i mellem. Som om kulde og varme bytter plads og i byttefasen efterlader kroppen i en tilstand af nærmest elektricitet og superfølsomhed.

Jeg har kort sagt ligget og rystet af kulde eller voldsvedt af varme i flere dage, men er dog på benene igen (nu er det kærestens tur!). Det tager dog lidt tid før jeg sådan rigtigt har genfundet energien, og jeg leder vist endda stadig efter den sidste.

Der er altså ikke sket et eller andet forfærdeligt for mig. Jeg er bare blevet ramt af en af vinterens svøber.

Men jeg har læst med rundt omkring. Nogen har fået en hund, en anden et par sokker… nogen skriver endelig om sin giraf-forargelse, en har været til en fin fest i 80´er tøj så jo.. lidt har jeg da fulgt med. Men ikke nok til at jeg lige orkede at sætte mig ved skrivebordet.

Men hvad er jeg bange for. Jo… jeg er osse bange for at få skæld ud af jer alle sammen…. for jeg hænger i systemet mht medicin og har stadig ikke fået den. Ved ikke om jeg overhovedet får den.. ved ikke om min læge er blevet møgtræt af det hele og har smidt mig ud af hendes “system” hvor jeg ellers har fået lov til at blive hængende på de særlige sygesikringsvilkår på trods af flytninger og hvad ved jeg.

Jeg har intet hørt… jeg ved ingenting… og jeg er lidt bange.

Måske bliver jeg lidt klogere på torsdag når jeg vender psykologen… de har jo talt sammen – de to kloge koner.

16 comments on “Er faktisk lidt bange

  1. Øv hvor træls, at drøne ind i en omgang influenza, rigtig god bedring til jer begge. Jeg har nu ikke tænkt mig at skælde ud.. 🙂

  2. Jamen er det da ikke typisk? Når du ligger ned i forvejen, mener jeg.
    Nu er influenza heldigvis til at tage og føle på, og mon ikke du alligevel skulle vise dig ikke at være smuttet ud af systemet? Jeg kan ikke forestille mig, at en ansvarlig læge pludselig skulle droppe dig.
    God og snarlig bedring ønskes herfra.

    • Må indrømme at jeg var ved at stortude af ærgrelse da jeg gik hjem fra arbejde i sidste uge med feber.. det var lige det jeg ikke havde brug for. Men der var ikke noget at gøre.

      Jeg håber sandelig ikke at jeg er hældt af… ser nok bare spøgelser. Men de er dælme skræmmende, de spøgelser.

    • Jo tak.. vi gør hvad vi kan for at komme helt på højkant igen. Synes den her omgang har været lidt styg, men det er jo nok fordi jeg var lidt på hælene i forvejen.

      Det håber jeg heller ikke at jeg er blevet, og prøver at berolige mig selv med at det er jeg jo nok ikke.. men uha, spøgelset banker på og skræmmer og rasler med lænker.

  3. Skælder på ingen måde ud, glædes blot over livstegn. Selvom jeg har skiftet klæderne ud med nyt navn og ny blog, læser jeg stadig og følger med i dit liv – og takker ydmygt for at du deler.
    Rigtig god bedring 🙂

  4. Øv, jeg kan så fortælle at når du fryser er det fordi feberen stiger og din kropstemeratur bliver højere i forhold til den temperatur der er udenfor kroppen end den plejer at være… når du sveder er det fordi din feber er faldende 🙂 God bedring

  5. Det er godt at høre fra dig igen. 🙂
    Influ er ikke sjovt og du og kæresten ønskes rigtig god bedring.

    M.h.t. din læge – så har hun ikke hægtet dig af. Det ville være imod loven.
    Og hvorfor skulle hun nu også gøre det …..
    Hvis ikke der er nyt hos psyk. i morgen, må du lige give din læge et ring.
    Uvished dur ikke.

    • Nej det har bestemt ikke været sjovt at ligge med influenza på skift.

      Det er ikke til at forudse med de læger, men jeg håber da ikke hun har smidt mig ud af systemet men jeg håber at blive lidt klogere i løbet af dagen og så må jeg tage den derfra.

  6. Er faktisk lidt lettet over, at du ‘bare’ har influenza – hvor træls det end er. Og så gør du, som Pipper skriver; ringer til din læge og finder ud af, hvad der sker (blev der sagt. venligt men bestemt). God bedring 🙂

  7. Øv for influenza, det er ikke rart at have. Håber at du har fået kontakt med din læge, så du ved hvad planen går ud på. God bedring til jer begge to.

    • Den har været styg den omgang influenza vi har været igennem her og vi kan begge mærke at vi kører på halv kraft endnu. Men mon ikke det vender i løbet af nogle dage.

      Mht lægekontakt så blev det hele lidt forkludret… men mon ikke det får et blogindlæg i morgen?

Har du kommentarer eller spørgsmål:

