Iphonen har fået en edderkop

Kæresten var kommet hjem før mig i går. Jeg blev jo lidt forsinket pga en lille detour efter et psykolog-besøg. Hun havde lyttet efter min sukken efter en eller anden form for holder til telefonen, når jeg brugte den som kamera. I mangel af bedre. Hos vores lokale elektronik-pusher var hun faldet lidt for den her gorilla-pod holder, som gør at jeg kan sætte telefonen fast på ganske forskellige ting. Lygtepæle, stolerygge som her eller rækværker på broer og sådan noget. Der gemmer sig et fint lille kamera i en iphone, men det er svært at bruge den som sådan hvis man ryster en smule på hænderne for den er ikke vildt kvik til at stille skarpt. Ind i mellem er et stativ en rigtig god ting.

Den kan osse være stand in som holder på mit skrivebord når jeg facetimer med eller anden. (det hænder). Hader faktisk at gøre det med en iphone i hænderne, for jeg får altid trykket på et eller andet mystisk på skærmen, så det er bedst hvis den står lidt for sig selv og uden for rækkevidde af mine fumlefingre.

Jeg synes den er smart og vidste faktisk ikke at den fandtes med telefonholder. Der gemmer sig et lille gevind (under holderen) til et superlet kamera, hvis man vil bruge den som stativ, men jeg tror ikke den kan holde ret meget mere end engangskameraer.

Den er vel osse god til selfier.. men sådan et har jeg vist aldrig taget. Ikke bevidst i hvert fald.

Hunden er dog overbevist om at den er en ny form for legetøj til den.

Kæresten derimod benytter lejligheden til at lufte sin legendariske edderkoppe-fobi.

Og hvad faen skal jeg så bruge den til. Jo, jeg skal lege med time-lapse og stop-motion video. Og der er et stativ et ubetinget krav. Og mit DSLR alt for besværligt at danse med. Så det bliver med telefonen og ipaden som fjernbetjening med display.

2 comments on “Iphonen har fået en edderkop

Har du kommentarer eller spørgsmål:

