Halve dage

Har nu haft en række af halve dage på arbejde og det er altså lige til at holde til. Jeg må jo indrømme at chefen så rigtigt på sagen da hun afgjorde at når jeg kom tilbage så skulle det være på ikke over 26 timer om ugen. Og det er sandelig osse nok. Den sidste time hver dag er en kamp for ikke at skvatte sammen eller se alt for “sejlende” ud i øjnene når kvalmen og mavesmerterne bliver for meget.

Desværre er der ikke mange på jobbet der er orienteret om at jeg ikke er til rådighed efter kl 13 ca. Så min telefon ringer konstant og opgaverne tikker ind. Gør lige det, kan du klare det og jeg har rykket lidt rundt på dine arbejdsopgaver så du liiige får plads til den her opgave osse.

Det er bare ikke alle der ligge fatter at når jeg siger nej – så mener jeg nej.. og så er der ikke andet for end at de må snakke med min chef. Jeg henviser dem alle til at snakke med hende og få hendes godkendelse af deres ideer.

Hun afviser dog med hård hånd, velvidende at for meget fysisk arbejde til mig lige nu kan sende mig tilbage i sygesengen og at dét vil være synd for mig, men endnu vigtigere figurere som sygefravær i hendes afdeling og noget hun skal være ansvarlig for – overfor hendes chef. Så er det meget bedre at holde mig i gang på begrænset tid og sørge for at jeg møder hver dag  og gør hvad jeg skal og bør.

I dag tager jeg bilen med på arbejde. For i dag skal jeg et smut ud til psykologen og jeg tror der bliver nok at tale med hende om. Der er sket en del siden før jul. Mange prøvelser og udfordringer der er klaret med mere eller mindre held.

Og måske – måske ikke – hendes vurdering af den der situation med medicin ville være passende?

De “farlige” tanker ligger lige under overfladen og fylder en del.. men jeg er bange for at tale om dem og lufte dem. Bør jeg nok gøre i dag.

– se jeg tør ikke engang sætte de rette ord på hvad farlige tanker er.. men jeg tror de fleste forstår alligevel. 

12 comments on “Halve dage

  1. Det er ok, at du ikke sætter ord på her, når bare du gør det over for din psykolog. Godt din chef holder fast i kortere arbejdsdage, uanset om det er for at lette eget arbejde eller hjælpe dig. Håber din dag må være god ved dig trods arbejde og besøg hos psykolog 🙂

    • Jeg er nu osse ligeglad med om det er af den ene eller den grund for det passer mig fint ikke at køre efter fuldt skema og jeg tror ikke jeg havde magtet at gøre andet.
      Dagen var barsk, men udbytterig… og kaffen og selskabet var godt.

  2. Din chef lyder som en fornuftig dame, der gerne vil passe på sine gode medarbejdere, det kan jeg lide at høre.

    Håber vi ses i eftermiddag.. jeg giver lyd når jeg er på vej hjem. 🙂

    • Det er hun og hun passer både på os – og på sig selv hvad det her angår.

      Det lykkedes jo og det var dejligt – for det havde jeg egentlig ikke helt regnet med.

  3. Du har en god chef, tror jeg – det er vist ikke kun sig selv, hun tager hensyn til, men det er da kun godt, hvis det kan gavne dobbelt 🙂
    Jeg synes altså også, at du skal lufte de der tanker for psykologen!

    • Det har jeg i hvert fald.. klart der ryger nogle uhensigtsmæssigheder af ind i mellem, men generelt set er vi vist ret forkælede i min afdeling hvad angår ledelsesstil og omgangsformer.

      Det gjorde jeg… luftede tankerne. Og fik dybe panderynker tilbage… og besked på at hun vist liiige skulle have en ny snak med min læge om det der medicin.

  4. Det er vist meget godt, at du kommer afsted til psykolog igen, så du kan lufte de farlige tanker og alt muligt andet. Ha’ en god, brugbar dag med måske-kaffe på hjemvejen 🙂

    • Det var ganske godt og vist på tide – det var vi ca enige om – at jeg kom. De farlige tanker skal vist luftes for ikke at være så farlige mere.

      Kaffen havde vi held af – og det var aldeles pragtfuldt at skvatte ned i en af Inges stole og bare få det hele lidt på afstand.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

