Ufrit valg

Det er vist nogle dage siden jeg har har skrevet her. Om mavesåret min læge mente jeg havde eller rettere har og sådan noget.

Jeg skrev osse om min tvivl mht at gå på arbejde eller ej og prøvede lidt forsigtigt at få et par råd med på vejen fra vores allestedsnærværende, akkumulerede og alvidende blogger-brain.

Men da det kom til stykket blev valget taget for mig, for de der piller har en ganske markant bivirkning i form af en vis trang til ikke at befinde sig ret meget mere end 10-20 m fra et toilet. Så nej, jeg har faktisk ikke været på arbejde i denne uge endnu – og om jeg kommer det må tiden vise. Matheden er så udtalt i mig nu at jeg dårligt orker at binde snørerne på mine vinterstøvler for at tage hunden ned på den nærmeste grønne plet og lokke den til at få tisset af – på tid. Resten af tiden tilbringer jeg under et tæppe og jeg keder mig ganske bravt efterhånden.

Min chef er heldigvis helt med på at det nok er smart nok at jeg lige få ro i øjeblikket. Men det havde nu heller ikke hjulpet ikke at være det – for jeg kan slet ikke slæbe mig på arbejde i øjeblikket og endnu mindre udføre det.

Jeg skal give besked til lægen i slutningen af ugen om der er sket nogle ændringer – og det håber jeg så jeg kan afgøre – i slutningen af ugen. For lige nu mærker jeg kun trætheden.

Og ugideligheden. Og kedsomheden.

Når jeg er lidt oppe sidder jeg ved computeren og kigger net-tv og drikker te (så ved I der kender mig at den er gal). Nusser lidt rundt i kærestens mac og bliver bedre og bedre til at bruge den til alle de små og store ting jeg normalt har gang i på min egen pc. Rent faktisk er jeg blevet så god på mac´en at min egen har været sluttet i et par uger efterhånden. Og jeg har ikke savnet den. Især ikke dens støjniveau. Kæresten er faktisk begyndt at blive en lille smule træt af at jeg har besat hendes computer, så mon ikke hun er ved at være mør til at vi skal bestille en ny til mig. Kender hende så godt at jeg ved at lige nu skal jeg ikke presse på for at få det ønske opfyldt – har presset godt og grundigt – men nu skal det være hendes ønske osse. Og det kommer vist helt af sig selv når hendes computer altid er optaget af et eller andet jeg lige har gang i. Det er altså lidt lidt med kun en computer, selvom vi er ganske velforsynede på iPadsiden.

Hunden har opgivet mig og er krøbet i skjul i sin ikea-hackede hundehule, der har en mørk fortid som tv-bord i et andet hjem. Kæresten fandt bordet i lidt miserabel stand i vores storskralds-rum for nogle år siden og byggede det – altså bordet – om til hundehule med tæpper, puder og “gardiner”. Hunden er som regel glad for at ligge der og kryber altid derind når der sker alt for meget – eller som i dag hvor der bare sker alt for lidt.

Update – Lene spurgte efter hvad det var for medicin jeg havde fået … så jeg lynskød lige et mystisk billede af pakken.

10 comments on “Ufrit valg

  1. Øv 😦 Det er da forhåbentlig ikke noget, der vil vare alle 28 dage?? for det vil da være ret uudholdeligt. Det er selvfølgelig dejligt, at du bliver bedre til Mac’en, men samtidig er det forbløffende, så hurtigt man bliver træt af at lave ingenting. Hvad siger din læge; kan du evt. få et andet middel, der ikke giver behov for at spæne på toilettet i tide og utide??

    • Det håber jeg ikke, for jeg er ved at være lidt udmattet og slidt.

      Det med mac´en er lidt af en omstigning for jeg er virkelig dygtig på en windowspc og kan lige hvad jeg vil med sådan en. Men det er sjovt at lære.

      Jeg regner med at skulle tale med lægen i morgen – det var aftalen, så jeg holder lidt lav profil og så må vi se hvad der sker hen over weekenden – men jeg regner da ganske meget med at møde på arbejdet mandag igen. Lige nu er det ganske umuligt.

  2. Kedsomhed er næsten noget af det værste.. det fører til ugidelighed og træthed. Jeg skal nok lade være at komme med en masse forslag til, hvad du kan bruge din tid på, det ville nok kede dig endnu mere.. 😉

    Håber du finder vilje og virkelyst hurtigt.

    • Håber den på magisk vis indfinder sig hen over weekenden… og så kan jeg jo i mellemtiden skubbe kedsomheden lidt af vejen med at spekulere lidt på hvad det mon var for forslag.

  3. Det var da en irriterende bivirkning. Godt du kun skal tage de piller i fire uger – tænk hvis det var permanent, at man skulle tage sig så gevaldigt sammen – alene tanken om det kunne vel give et nyt mavesår …

  4. Den bivirkning har jeg ikke hørt om før, hvad er det for et middel du tager. (det er altid godt at blive opdateret 🙂 Pøj pøj med det hele.

    • Jeg var heller ikke helt forberedt på mavesmerter og diarre… men nu har det stået på en lille uge og jeg er ved at være lidt godt brugt. Det kom til gengæld ikke bag på min chef, der måske/måske ikke har været igennem samme tur. Da jeg gik hjem i fredags råbte hun efter mig – jeg vil ikke se dig i næste uge hvis du har det sådan dér!

      Har smidt et billede af medicinen i selve indlægget.

  5. En af bivirkningerne ved denne type mavesårsmedicin er tynd tummy.

    Ved utilsigtet utæthed anbefales herfra cola og saltstænger.
    Så bliver du fin igen.

    • Det er da planen og jeg gør hvad jeg kan – men det bliver herhjemmefra i erkendelse at lige præcis den tilstand ikke er forenelig med det arbejde jeg har, hvor der kan være langt til acceptable toiletforhold.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

