Forhammer

Hverdagen ramte mig ærligt talt som en forhammer ca midt mellem øjnene. Jeg havde glemt alt om hvor krævende det faktisk var at krybe på arbejde, og situationen er bestemt ikke blevet nemmere med lægens anviste lynudtrapning af medicin. Javel, det lykkedes da, men prisen til at få øje på.

Den der medicin jeg ikke længere får gør at jeg kan holde balancen mellem et fungerende sind (omend ikke optimalt) og det rene kaos af farlige og især forbudte tanker. De er sære for de er nærmest livsfarlige. Jeg ved jeg har et fornuftigt liv – med en sød kæreste – gode venner og alt det der. Hvorfor faen så ønske at stige af? Hvorfor overhovedet tænke det? Selv min viden om at det er en fejlfunktion og ikke mig der tænker sådan ændrer ikke i tankerne, de gør dem bare nogenlunde bærbare.

Den gik herhjemme hvor kravene var overskuelige og opgaver kunne udsættes til energierne var bedre. Men den går ikke på arbejde.

I dag skal blive bedre end i går. Helst.

Det er tungt at erkende at min sygdom stadig er noget der ligner livsfarlig.

 

16 comments on “Forhammer

  1. Det slår mig gang på gang, hvor stærk du er – der midt i al svagheden. Jeg krydser alt for, at din dag i dag bliver bedre. De bedste ønsker er sendt afsted i din retning.

    • Føler mig ærligt talt ikke særlig stærk i dag. Røg hjem over middag som et rystende vrag. Meb jeg er da på min egen vis glad for at du mener at jeg er stærk, osse.

  2. Hvis du tog det hele flying, ville du jo normalt være fejlmedicineret … Men det er noget bøvl og en træls situation, du står i, at du er nødt til at være uden kemi i systemet, indtil der er styr på dine øvrige skavanker. Jeg hepper på, at i dag bliver bedre 🙂

    • Det blev den ikke. Og ja, det er ærligt talt noget roderi og noget bøvl, og jeg prøver hele tiden at minde mig selv om at det er en fejlfunktion i mig og ikke mig selv der driller på den her måde. Det er bare ganske uheldigt at henlægge sine sammenbrud til firmaets område – det ser lidt rodet ud.

      Jeg har som sagt givet lægen besked om hvordan det går, men der er jo lige et par dages ekspeditionstid på sådanne beskeder så mon ikke jeg hører noget i morgen om hvad den videre plan indebærer.

  3. Du har en hård makker at slås med indeni, skal jeg love for.
    Kunne det hjælpe, var der garanteret mange, der ville hoppe på tungen til Paris for dig (jeg tog såmænd gerne turen med, hvis det var det, der skulle til).
    Jeg beundrer din styrke, men håber samtidig at du har mulighed for at være svag og få hjælp og omsorg fra andre.
    Sender dig en masse cyberomsorg!

    • Det er en meget hård makker og jo.. ganske alvorlig sygdom, selvom den jo ikke opfattes som sådan i det normale liv.

      Mit liv er heldigvis fyldt med dejlige mennesker der ville gå gennem ild og vand for mig, men om de vil det fordi de ved at jeg aldrig ville spørge eller fordi de reelt godt kan li mig det ved jeg ikke. Men jeg håber det sidste.

      Min styrke kan ligge på et meget lille sted i dag så jeg trænger ærligt talt til din og jeres internet-udgave af omsorg. Den tæller nemlig lige så meget.

  4. Uden medicin er det rigtig hårdt at blive konfronteret med virkeligheden.
    Synes, du skal tage lidt beroligende som “stok”, indtil din læge kan tilse dig.
    Du skal ikke være bange for at blive afhængig af benzo – det kræver et helt andet forbrug over længere tid (been there).
    Sender mange varme tanker til dig.

    • Tro mig – afhængighed af benzoer er lige nu mit absolut mindste problem. Det kommer ikke til at ske,så meget ved jeg. Men jeg bryder mig ikke om at tage dem, og de sender mig hjem fra arbejde, da jeg ikke kan arbejde på benzodiazepin.

      Jeg synes virkeligheden er barsk nok som den er med medicin – men helt uudholdelig uden… det er vist sådan ca jeg kan formulere det.

  5. Du er sej, du kæmper, der var dem, der havde sygemeldt sig. Jeg håber at løsningen med halve dage resten af ugen gør godt. Varme tanker herfra 🙂

    • Det burde jeg nok måske nok osse, men man skal holde krudtet tørt i sådan en situation. De halve dage bliver gode og tiltrængte.. og det var en god løsning.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

