Nyt år, nye tanker og nytårshilsner

Øj, er det allerede i dag at vi skal ønske hinanden et godt nytår og sige pænt tak for det gamle.

Jeg kan sikkert skrive en masse ord om det hele – men det kan sagtens koges godt og grundigt ned til et godt følt tak for det gamle år – og vær søde osse at være med mig og os i det år der kommer. Jeg vil nemlig helst ikke undvære nogen af jer.

Mit år har været hårdt og brutalt. Der har været sejre og tab – og I har været med hele vejen, og gjort det hele meget nemmere at have med at gøre.

Jeres år har osse været brolagt med store problemstillinger af forskellig art. Og jeg har været med hele vejen og forhåbentlig osse været med til at gøre det hele mere bærbart for jer.

Tak for det hele…

Det nye år vil ganske givet byde på store og små udfordringer som vi agter at møde i ca de rækkefølger de kommer. Vi håber på det bedste, vi satser på det gode – men forbereder os på osse at møde det værste. Ikke den bedste strategi når det handler om at holde humøret højt, det vil jeg gerne erkende, men det er vist sådan et år hvor vi skal være klar til kamp. Og nyde fraværet af kamp. Helst.

Personligt vil jeg blive rigtigt ked af at skulle til at slås med noget sygdom af mere fysisk karakter end hvad jeg tidligere har prøvet, og det er forhåbentlig nogenlunde forståeligt at den proces, som jeg ærligt talt håber at undgå, fylder en del i mine tanker i øjeblikket. For min lynudtrapning af medicin har hverken gjort fra eller til med mine problemer og smerter. Men til gengæld er jeg faktisk sluppet rigtigt fint fra abstinenser og angstanfald. De har været der, men ikke været mere markante end at selve min viden om hvad det var var nok til at holde det hele i skak. Viden kan være bedre end medicin.

Vi holder traditionen tro nytårsaften for os selv. God mad, hygge og så skal vi nyde at naboerne gerne køber fyrværkeri. For det har vi ærligt talt ikke så meget lyst til at bruge penge på.

Nå ja forresten – der var jo et par billeder fra en skovtur 2. juledag. Det er noget jeg skal øve mig lidt mere på, tror jeg. Men sådan er det jo altid med mig og foto… jeg laver fejlskud og lærer af det. Forhåbentlig. I den ideelle verden. IMG_2915

IMG_2934

Og så forsvandt solen helt og det blev lidt Hobbit-agtigt.

IMG_2929

Og en tur forbi en Bodil-ramt golfbane … i nordsjælland var der en sur gut der kværnede en rendegraver ud over en golfbane… her fik man bare besøg af Bodil. Samme konsekvens, og de kloge hoveder jeg talte med sagde at den var ramt hele vejen rundt og at det ville blive en udfordring at få reddet de “yderste huller”.

IMG_2898

6 comments on “Nyt år, nye tanker og nytårshilsner

  1. Det er jo det, det hele handler om. At kunne give og tage, og at være der for hinanden. Jeg håber, at I må få en rigtig god aften, og at 2014 må blive et godt år.

    • Tak i liget meget.. og aftenen blev helt som den skulle være og som den plejer. Stille og fredelig og nasse-kig på naboernes fyrværkeri.

      Vi prøver at holde fast i gelænder mm…

Har du kommentarer eller spørgsmål:

