Kærester skal være sammen

Ja, de skal.

Så i dag er en god dag hvor jeg kører ned til den lokale lufthavn og henter min kæreste hjem. Det har været en lang uge uden hende ved min side, men det er egentlig gået helt ok. Men vi hører altså sammen og ser frem til at have hele næste uge derhjemme og holde ferie og kun gøre lige hvad vi har lyst til – og lige når vi har lyst til det. Ja, ok – så er der jo naturligvis lige lidt vasketøj, lidt rengøring og lidt oprydning, men med en hel uge til rådighed så burde det lige gå. Jeg håber egentlig ikke at vi får flere juleferier uden hinanden. Det er bare ikke meningen. Vi tror vi kan men særligt sjovt er det altså ikke. Det er ikke fair i længden at vi skal kompromisse for at stille familierne tilfreds. Jeg ved allerede nu at næste jul ikke bliver med min familie – for min bror har meldt sin ankomst på forhånd. Næste år trækker han feriekortet i julen og agter at holde denne med sin familie. Fint nok – men så bliver det altså familien uden mig. Det står ikke til diskussion. Så hellere holde den alene, hvis jeg ingen – og under protest – skal undvære kæresten. 

Men det har nu været nogle afslappede dage i jylland for mig. Har fået set lidt til vennerne, og en hyggelig kop kaffe og god intens snak hos Fruen blev det sandelig osse til, inden jeg vendte bilen og kørte tilbage mod vest. Det er godt nok lang tid siden jeg har set det midtjyske og må indrømme at det havde ændret sig en del takket være alt det motorvejsbyggeri der er i gang i midtjylland. Men jeg er en doven bilist, så mig passer det nu altså ganske udemærket.  Det er altid rart at få sat ansigt på mennesker man har kommunikeret tæt med i årevis, og jeg håber da at det bestemt ikke er sidste gang vi finder lejlighed til at ses. 

Kæresten har jo fået den der ipad så jeg har fået “min” tilbage, og nu begynder den faktisk osse at ligne min egen igen mht apps. Og der var jo quiz battle som jeg havde lagt væk, da det ærligt talt er lidt for besværligt at spille på en iphone. Vist det går, men der bliver altså hurtigt ramt noget forkert med pølsefingrene når felterne der skal trykkes på ikke er større. Så nu er jeg på den igen – får lammetæsk af Ellen – ganske som jeg plejer. Men det er nu et hyggeligt spil, selvom det nok aldrig bliver en af mine spidskompetencer. Sjovt og udfordrende for mig, for det er noget der foregår på “tid” og derfor noget jeg har det svært med. Stiller dog gerne op til tæsk fra andre sider hvis nogen vil have mulighed for at styrke selvtilliden – for jeg er vitterlig ikke ret go!

Nytårsaften, det er jo snart. Hvis det går som det plejer holder vi den tosomhed (tresomhed hvis vi tæller hunden med). Lidt god mad, en flaske vin og afslapning. Det er ikke noget vi går særligt meget op i mere, og gider ikke de der gallafester de fleste andre fornøjer sig med. Min svoger er vist osse hjemme, og han er da velkommen, men egentlig vil vi nok helst være fri. 

Og så skal jeg i alvorlig tankeboks. Min 4 år gamle pc er begyndt at lyde som noget der retteligt burde bo på teknisk museum og selvom jeg nok er i stand til at reparere den og få den tunet lidt op igen gider jeg faktisk ikke. Så jeg spekulerer i ny computer her i løbet af vinteren. Der er ingen tvivl om at jeg skal have en ny stationær, da jeg egentlig ikke har brug for en bærbar og bare vil blive sur over at gå fra 21″ til 16-17 som man kan få på en bærbar. Så stationær er sikker men derfra ved jeg ikke meget andet. Jeg tror dog at det ender med en Mac Mini. For jeg har et avanceret tastatur som jeg er glad for, har en god skærm og en mus der i funktion ligner mac-musen en del. Men kan jeg mon vænne mig til at bruge en mac i hverdagen? Det er dét jeg skal have aftestet på kærestens iMac. Det siges nemlig at være svært at krydse den bro – men endnu sværere at krydse den retur. Vi må se hvad vinteren bringer. Men det skal snart ske, for vi er ved at blive vanvittige af støj-senderen i hjørnet af stuen. Og den er meget tændt, så jeg sukker lidt efter kærestens der ikke væg-til-væg dækker lejligheden med maskinstøj. 

Men macs er dyre. Osse selv om det bare er en Mac Mini der står på skemaet. Så der er ikke rigtigt råd til at dumme sig. 

Hvad siger I? Har I prøvet skiftet? Eller er det bare min nørdede og helt på hjemmebane i windowsmiljøet tankegang der gør det sværere end det faktisk er?

 

8 comments on “Kærester skal være sammen

  1. Ja kærester skal være sammen, så det bliver godt i dag 🙂 Og jeg kender ikke til MAc som stationær, jeg har en almindelig stationær og en mac som bærbar, og jeg vælger ofte at skrive indlæg på den stationærer, fordi mit program ikke findes til mac 😉 Jeg skal arbejde 31. december og 1. januar i dagvagt så nytårsaften bliver også stille og roligt.

    • Men du bruger dog den bærbare til andet, går jeg ud fra… og eftersom du ikke skriver om det går jeg udfra at du ikke oplever de store problemer med at skifte mellem de to platforme. Altså bortset fra at du ikke har et blogprogram til mac´en.

      Ja, vi skal være sammen, så det var skønt at hente hende hjem og se hende og tale med hende og alt det andet igen.

      Stille nytåraftener mistænker jeg har noget med alder at gøre… osse 🙂

  2. Jeg håber I allerede nyder hinandens nærvær. Her bliver det også ganske stille, nøjagtigt som det har været i flere år, fordi vi selv har valgt det sådan.
    Jeg har absolut ingen erfaring at øse ud af på IT-området.

    • Det gør vi i hvert fald… nu ligger hun et sted og putter med hunden mens jeg sidder og nyder morgenstilheden og en kop kaffe…

      Øv – er ellers den glade modtager af sådan en erfaring, da jeg osse er ganske blank på det.. men bare har lyst til at kyle den sidste windowsrest ud af vores liv og blive helt æblificeret.. bekvemt, nemt og simpelt at sætte sammen… når man altså lige lærer det der sære styresystem at kende.

  3. Det bliver dejligt at I får tid sammen, og forhåbentlig kan I nyde julen sammen til næste år selvom det bliver uden din familie. Dejligt at du fik besøgt Fruen, jeg må snart på ferie i Jylland og få besøgt nogle af de skønne jyske bloggere.

    • Jeg tror vi får en jul sammen næste år – men der er jo lang tid til, så meget kan ske. Men det er hvad jeg tror og det er hvad jeg vil arbejde på. Vi er hinandens nærmeste familie og dermed skal vi osse holde jul sammen. Punktum.

      Ja, det synes jeg du skal gøre … jylland er bestemt ikke så kedeligt som det lyder i mange københavnere og sjællænderes ører…

  4. Det er altid fedt at få sat ansigt på folk man synes man kender..
    Ang. Mac eller pc.. jeg er blank på det punkt, sværger jo til pc, og forstår ikke helt at en bærbar pc ikke kan bruges, og tilsluttes det udstyr du har i forvejen.. ,-)

    • Ja, det er rart… 🙂

      Vi har som du ved et ret begrænset budget at arbejde med, så jeg skal have det der er tættest på mit behov uden at købe noget jeg ikke får brug for. Og en bærbar med den ydelse jeg vil have er ikke noget jeg finder i udsalgslisterne… Bærbare kan, men har man ingen lyst til at bruge den som bærbar osse, er den bare en dyr løsning. Jeg får altså mere computer for pengene med en desktop… og så vil jeg faktisk gerne skifte til Mac så jeg slipper platformsbøvlet (det er osse mit behov), og efterhånden er mit generelle behov også fint afstemt til Mac. Men en Macbook Air eller Macbook Pro … glem det.. jeg vil få et ganske vredt brev fra banken tror jeg 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

