Er her altså endnu

Men dur ikke til noget. Jeg har nu taget den sidste bitre pille, og min viden om at herfra bliver det slemt og at det kan vare i ugevis er ærligt talt ikke særligt i-jule-stemning-bringende for min forpinte sjæl.

Det er skidt.

Men alternativet er trods alt værre. Det er som Ellen skrev til mig et valg mellem pest og kolera. Kan være syg og det ved vi ikke endnu men er samtidig dybt afhængig af at få den medicin for at have en tålelig hverdag. Jeg har fuld forståelse for lægens beslutning om at lade mig lynudtrappe af medicinen inden vi kører det store skyts frem, men det er altså svært at udføre i praksis, samtidig med at jeg jo frygter for hvad der ellers kan være galt og om det er noget der er alvorligt.

Chefen har opdaget at jeg hænger lidt med mulen og har sat mig lidt ned i tid op til jul, og har lovet mig at den sidste juletravlhed ikke rammer mig og at jeg får lov til at køre mine egne små rutineopgaver.

Så jeg passer stort set mit arbejde og sover resten af tiden. Sover fra rysteturene, angsten og tristheden.

19 comments on “Er her altså endnu

  1. Du er en sej kvinde, og det er en svær tid du går i møde. Jeg håber for dig at din jul kan blive så god som muligt og at symptomerne ikke skyldes anden sygdom.

    • Føler mig ærligt talt ikke særlig sej når jeg sidder her med hængemule og piver over livet. Men jeg prøver at hænge i.

      Jeg håber at symptomerne – der dog er nok så ubehagelige – bare er medicinen og at det så måske kan lade sig gøre at finde noget med samme virkning og uden samme bivirkning. Ellers ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.

  2. Puh, det er altså også lidt af et vovestykke, du er ude i. Nødvendigt javel, men stadig et vovestykke uden andet sikkerhedsnet end en livline til lægen. Sender gode tanker i din retning. (Jeg tror nok, jeg ved, hvornår jeg skal sende dem i hvilken retning).

    • De mange fridage falder perfekt men det er ærligt talt lidt ærgerligt at det osse er jul med alt hvad der høre til… for det tror jeg ikke rigtigt jeg orker så meget af.

  3. Det lyder på ingen måde rart. Jeg håber, at der findes løsning på det, og at der ikke ligger andet til grund. Sender et knus afsted i din retning.

    • Det er bare slet ikke spor sjovt altså, men vi er jo nødt til at finde ud af hvad der har givet det her, for sporene er ikke ganske entydige. Nu skal det bare overstås og gennemstås… der er vist ingen nemme smutveje.

  4. En barsk omgang for dig.

    Når medicinen er helt ude af kroppen, vil du hurtigt kunne mærke, om kvalmen og pruttepuden er væk. Det er typiske reaktioner på længevarende brug af den medicin, så jeg tror ikke, du skal bekymre dig.

    Sejt, at du nu har taget den sidste tablet i denne omgang.
    Jeg ved, det er ualmindeligt hårdt at trappe så hurtigt ud (føj og puha)-
    og sender mange varme tanker til dig. K.h.

  5. Ja, det bliver en af de lidt barskere, desværre.

    Jeg ved at de bivirkninger er der, men har været lidt forundret over at de dukkede op så voldsomt og over kort tid. Det er lidt svært ikke at være bekymret for det, for enten er det noget andet eller osse er det medicinen – og så er det næsten lige så galt, for det er jo lige så nødvendigt for mig med den korrigering som det er for en diabetes-patient at få sin insulin… Desværre.

    Det er hårdt og det bliver bare værre at lave den udtrapning.. men nu er der kun en arbejdsdag tilbage så den klarer jeg forhåbentlig osse lige inden ferien melder sig med tilladelse til at opholde sig en del på sofaen.

  6. Øv, sender gode og varme tanker afsted, håber at det “kun” er medicinen der giver kvalme, og ikke andet, men kan godt forstå dine triste tanker. 😦

      • selvfølgelig nager tvivler, det ville da være mærkeligt andet, men jeg håber at du trods alt kan få slappet lidt af, selvom det er svært, og kvalme er altså noget lort!
        Ang. armbåndene, dem laver du altså kun når du er helt frisk igen, der skal slet ikke være noget pres på dig, også selvom du får forsyninger hjem!!!! Forstået!!
        ;-D
        Så tager vi målene igen til den tid. Pas nu rigtig godt på dig selv.

  7. Det er stærkt, at du overhovedet kan passe dit arbejde..
    Jeg hæfter mig ved, at du siger “de dukkede op så voldsomt og over kort tid”.
    Hvis ikke det er medicinen, kan jeg godt undre mig lidt over, hvilken alvorlig sygdom der kan komme så pludseligt med så voldsomme symptomer. Jeg tror derfor, det er medicinen, og der må altså kunne findes noget andet, der også kan hjælpe dig.
    Jeg tænker på dig og føler med dig. Som om det kunne hjælpe … men det, du er ude i, er ikke sjovt, ved jeg.

    • Du sætter meget fint ord på det mit rene og kyniske intellekt prøver at overbevise min mere følelsesladede side om… at det nok ikke er så farligt… at der naturligvis er andre løsninger (og sagde lægen mon ikke osse noget om det)… men det er som om alle fine argumenter ikke rigtigt slår til når små-panikken breder sig.. så er der ikke noget der lytter til simpel fornuft mere.

      Så længe jeg bare kan køre min rutine på arbejde så går det og har heldigvis en af de lettere uger hvad det angår. Men det har nu sjældent været så hårdt at møde ind hver morgen.

  8. Puh, det lyder ikke rart 😦 Utroligt nok er jeg midt i lidt af det samme. Jeg har kronisk nældefeber, som jeg dagligt tager antihistaminer for. Og det er selvfølgelig slet ikke lige så alvorligt som en depression, men alligevel ubehageligt. Nu er jeg så begyndt at miste følelsen i forskellige kropsdele i uger ad gangen og har fået antydet, at enten er det bivirkninger fra antihistaminerne – eller også er det muligvis sclerose. Så nu er jeg skiftet til nogle andre og håber på det bedste, for os begge. Og så håber jeg, at du får så god en jul som muligt omstændighederne taget i betragtning.

    • Det lyder ærligt talt ganske bekendt selvom omstændighederne er lidt forskellige. Men håber osse at du får en fantastisk jul under de vilkår der nu er… og så må vi tage hinanden i de åndelige hænder og blive enige om at det nu nok skal gå alt sammen.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

