Bodil og andre problemer

1450085_10202598684233504_192718303_n(update – Titlen burde naturligvis have været Bodil og andre luft-flytter problemer)

Nu er flokken samlet efter dagens arbejde, hunden er luftet, kaffen er lavet, maden forberedt, de levende lys er tændt og altanen er lukket helt til. Nu må vi så vente på at Bodil slår til og se hvad der så sker ved det.

Det kunne da være sjovt at gå ud og tage nogle stærke mørke-storm-billeder, men jeg er en ren kryster i blæsevejr i de styrker vi får annonceret i aften. Så kan jeg sagtens holde mig indendøre. Det har været en møgnervøs dag på arbejde hvor alle har pisket rundt for at få overstået deres opgaver så hurtigt som det overhovedet kunne lade sig gøre og chefen har ringet til os med jævne mellemrum for at høre om vi nåede det inden “lukketid” på trafikken. Og jeg nåede det – i god stil. Klarede 7 timers arbejde på 5½ og strøg hjem til hunden og håbede så på at kæresten osse nåede igennem inden lukketiden.

Jeg er egentlig glad for at det er i dag, Bodil slår til. Om en uge havde jeg haft visse problemer, da det er store psykolog og læge dag, så der skal køres en del – og det var formentlig endt med to aflysninger fra min side. Ville være dyrt, men jeg ville ikke turde andet.

Jeg skal nemlig besøge min læge nu. Før havde jeg abstinenser og problemer med at mangle medicin, men nu må jeg erkende at jeg har store bivirkninger og at de faktisk er ved at overskygge de positive virkninger så vi er nødt til at kigge på det her. Det går ikke mere og jeg er møghamrende træt af at gå rundt med konstant kvalme og opkastningsfornemmelser. Jeg er træt af at være en selvkørende pruttepude og det begynder ærligt talt at blive lidt socialt belastende selvom man bliver en mester i at gå små ture for sig selv.

Det er noget skidt. Noget rigtigt skidt hvis jeg ikke længere kan tåle den medicin der egentlig har holdt mig gående så længe. Så jeg er en lille smule nervøs og temmelig ked af det.

17 comments on “Bodil og andre problemer

  1. Øv at du skal have det sådan, jeg ved hvordan det er med kvalme og opkastningsfornemmelser, det er ikke sport sjovt kan godt forstå du er ked af det. Godt at du nåede hjem inden trafikken lukkede ned, håber at kæresten også gjorde det. Men hvad med i morgen tidlig, de har jo sagt at stormen varer længe, så kan der jo blive problemer med at komme på arbejde ?

    • Ja, det er faktisk ikke særligt sjovt at gå rundt med sådan i ugevis, og nu vil jeg bare ikke mere, for det ser ikke ud til bare at være en tid eller noget der skal overstås.

      Ja, vi nåede hjem og gemte os i hulen mens vi iagttog spejlingerne af vores lamper i vinduerne… de bevægede sig VILDT… Men der skete ikke mere.

      Vi regner med at vi kan komme afsted i løbet af et par timer, men hvor langt vi når – det må tiden vise. Vi prøver i hvert fald. (og har forberedt chefen på at vi kan få problemer).

      • Det ser ud til at mange af færgerne er begyndt at sejle igen, og forhåbentlig kører togene normalt lidt senere igen. Lige i øjeblikket har jeg fået køreforbud af min læge da jeg får for meget morfin til at føre bil sikkert, det er lidt ærgeligt men jeg vil heller ikke miste mit kort, så kan jeg sagtens tage det offentlige. God fredag til jer.

        • Host host.. rent faktisk blev jeg lidt forbløffet over at du havde kørt forleden.. tror det er klogt nok at du liiige lader bilen stå en stund endnu. Det er noget man skal tage rigtigt alvorligt, selvom man jo ikke føler sig påvirket – og den kender jeg godt. Mine panikangst-piller.. de effektive har en køre-spærretid på 24 timer. Og det er lææænge skulle jeg hilse at sige.

          • Det var lidt (meget) uansvarligt, så derfor lader jeg den også stå et stykke tid endnu, så får jeg naboen til at køre en tur rundt i nabolaget så den får ladet batteriet op. Jeg har kørt med det offentlige før så det kan jeg sagtens gøre igen.

  2. Det er godt, du tager en snak med lægen om din medicin, der har alle de ubehagelige bivirkninger. Min læge siger, at der ALTID findes et andet produkt, som man kan prøve i stedet, for at slippe for bivirkninger. Måske skal I eksperimentere lidt, inden I finder det helt rigtige.

    • Vi har eksperimenteret meget synes jeg og dette var det der fungerede bedst, men det gør det altså bare ikke så meget mere. Og jeg er træt af at gå rundt og føle mig konstant små-syg og have mavesmerter. Og ja – det kan jo skyldes meget andet.. osse derfor er det måske en fin ide lige at få vendt lægen.

  3. Det er da ufedt at gå rundt og have det dårligt. Jeg håber, at din kloge læge kan finde en løsning. Jeg kan godt lide din illustration her. Her har vi et helt andet billede af Bodil. Det er min mor, og hun har fralagt sig ethvert ansvar for blæst og ødelæggelser.

  4. Øv hvor det lyder træls, håber lægen har andre bud på medicin som kan hjælpe dig, det er da helt uholdbart at gå rundt med kvalme i længere tid.

    Godt at I begge nåede hjem inden det hele lukkede ned og hele DK holdt Bodil-pause.. 🙂

  5. Godt I nåede hjem i tide. Og som Susanne er jeg også vild med din Bodil udgave af stormen, har du selv kreeret den eller hvor har du den fra? Jeg har lyst til at sende den til min lillesøster, som er navnesøster med stormen 🙂
    Øv hvor er det træls at du døjer sådan med kvalme og opkastningsfornemmelser. Det er jo rigtigt at det også kan skyldes mange andre ting, bl.a. forstoppelse, men det er godt at du får snakket med din læge.

    • Jeps.. vi nåede begge frem og tilbage i de to dage hvor det kollektive var temmelig mystisk at være afhængig af. Blev nogle lidt længere dage end sædvanligt.

      Illustrationen er viral på FB og er tilsyneladende lavet med det formål at dele.

      Jeg er nødt til at tale med min læge om det, derom er der ingen tvivl, og så håbe at hun kan udelukke at der kan være andre ting galt – men det passer lidt for godt med indlægssedlen som jeg i øvrigt aldrig læste før nu hvor jeg begyndte at få problemer.

  6. He he, den Bodil-illustration kom Donnaen også spænende med igår, så jeg kunne se den. Den er ret sød 🙂 Øv, hvor irriterende med din mave. Sker det ofte, at man pludselig ikke længere kan tåle medikamenter, som man ellers har haft det godt med?

    • Ja.. den tegning røg rundt på Fb i et par dage… til stor morskab. Jeg synes bare den er sød og elefanten Bodil fra Far til fire filmene bliver aldrig så fredelig at se på igen.

      Jeg ved ikke om det sker ofte – jeg er ikke læge eller har nogen særlig sundhedsfaglig viden.. men det sker åbenbart for mig nu.

  7. Dejligt billede af Bodil 🙂 her på øerne har vi været afskåret fra omverdenen. I det daglige tænker vi ikke på at det er en ø. Vi farer jo frem og tilbage mellem Falster og Sjælland dagligt.
    Ang. gavhunde fra sidste indlæg, så har mange den tro at store hunde er mere farlige og agressive ind små, ofte er det det modsatte. Med lidt kendskab til jagt, ved jeg at de små er rigtige gode rævejægere, og det er sjovt at se dem arbejde. Som det er med børn og forældre er det også med hunde. Det er “forældrene” det er galt med hvis hundene ikke opfører sig ordentligt. Det er et kæmpe arbejde at opdrage en hund.
    Jeg håber lægen får styr på din behandling, så du kan slippe for alt det ubehag.

    • Det med at bo på en ø mærker man jo først når broerne lukker for alvor pga vejr og især vind. Men det varer heldigvis sjældent så længe i Danmark.

      Jeg håber sandelig osse at lægen kan komme op med en ny genistreg, for det her er ikke længere holdbart for mig og i sig selv en humørdræber at gå rundt og have det så skidt som jeg har det – sådan rent fysisk.

      Ja gravhunde er nogle seriøse jagthunde, og vores kommer fra jagtlinjer – dens mor er dygtig både til gravjagt og til råvildt-drev, så det er i blodet på den og det har den vist ved flere lejligheder hvor jeg reelt savnede at have et jagttegn så jeg kunne skyde det råvildt den hentede til mig. Nu går den bare i snor så jeg slipper dét problem.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

