Julegaveræset

Selvom mine familierelationer er noget decimerede i mængde skal jeg jo alligevel – og som de fleste andre – have overstået de der julegaver. Med min dybe aversion mod at købe ind sammen med alt for mange andre og et arbejde der lægger beslag på alle hverdage og kun efterlader mig med weekenderne – lige som de fleste andre – så får jeg et problem i forhold til at kaste mig ud i julehandlen. Og løsningen er lige foran snuden: amazon.co.uk.

Her har jeg viftet rundt med kreditkortet i et par timer i går og er endt med at kunne bestille det hele minus 2 gaver. Min aktive sejlerfars gaver måtte jeg hente i en mere lokal netshop (af hensyn til fragtpriserne – han skal have 3 store dry sacks), men det meste andet blev ordnet. På rekordtid. Jeg forventer en stadig strøm af pakker med legetøj, mp4-afspillere, bagedimser, pyjamaser, et par netværks-extenders i de næste to uger. Selv mandelgaven blev hentet dér. Vi holder nemlig voksenjul uden børn i år, og min mor har bestilt noget småt og praktisk – og dette var det mindste og det mest praktiske jeg kunne komme i tanke om.

Nu mangler jeg bare at besøge saxo.com for at finde en bog til min belæste mor.

Sådan. Jeg nåede det næsten (rækker tunge af Susanne igen).

Resten af søndagen gik med kærestehygge i køkkenet hvor hun eksperimenterede med noget nyt bagværk, mens jeg nussede lidt med hendes ipad for at få de sidste ting på plads og pille på indstillingerne i hendes favorit-apps så det ligner lige præcis det hun var vant til fra min ipad.

En flok tændte lys, glögg og en sær (men ganske god) svensk cheesecake lavet på brunkagebund og lidt sofahygge med benene smidt op på sofabordet afsluttede min yderst effektive (og smådyre) dag,

Lukker hermed julegaveræset af for i år.

16 comments on “Julegaveræset

  1. Ihhh altså.. nu rækker jeg tunge af både dig og Fru Hansen. Jeg tænker overhovedet ikke i jul endnu.. 🙂 men indkøb via nettet kunne også ende med at blive min redning, når vi altså kommer online igen.

    • Jeg kan godt forstå at julen ikke lige er i dine tanker endnu, men det kommer jo nok osse til dig, og jeg er sikker på at du nok skal nå hvad du skal nå til jul. Og nethandel er da en gave til stressede mennesker, der bare ikke har tid eller ork til at fise rundt mellem alverdens butikker.

      … og du må gerne række tunge 🙂

  2. Så må du da hellere få hevet den tunge ind igen, for du har da ikke meget bedre selv 🙂 Jeg venter nu også lidt pakker de næste par dage. Og på den måde ender det hele med at gå op i en højere enhed.

    • Nej, det er jeg da vist ikke. Er bare lettet over at det er overstået. Og at det er sket uden at jeg skulle stresse rundt mellem en masse andre mennesker på kanten af et aktivt angstanfald.

  3. Hvor er det dejligt, at du nu er færdig med julegaveindkøbene.

    Nethandel er simpelthen genialt! Jeg bruger det også mest muligt og jeg er i stand til – stille og roligt – en søndag med visakortet foran computeren at bruge formuer. Jeg tror stadig på, at det er billigere i det lange løb for der er (for mig) ingen impulskøb, når jeg handler på nettet.

    • Handler ind for formuer og undgå på impulskøb? På én gang?

      Det kan være at det bare er mig – men det lyder faktisk lidt selvimodsigende.

      Nethandel er så vidt jeg kan se ganske populært blandt bloglands julestressede kvinder. Men jeg har det nemt, har nok ikke så mange gaver at skaffe som flertallet af de andre.

  4. Som Inge skriver; nu kan vi andre da vist også godt tillade os at række tunge ad dig! Men netindkøb er altså en skøn ting, som også helt sikkert kommer flittigt i brug her 🙂

    • Jeg stiller mig frejdigt frem til almindelige rækken-tunge-af…

      Det er alletiders når det handler om julegaver. Netop fordi det er så forskelligartede ting folk ønsker sig, så der skal man virkelig ud og rende mellem butikkerne hvis man ud og købe varerne selv. Og det gider de færreste vel efterhånden.

  5. Netshopping er en god ting, jeg har jo heldigvis haft Josefine til at ordne julegaverne, og fødselsdagsgave i år, det ville jeg simpelthen ikke have haft overskud til selv at klare i år. Sød lille mandelgave. ;-D

    • Kan nu godt forstå at du har valgt at få lidt vikarservice på den del af juleforberedelserne i år.

      Og ja – den er da lidt sød. Vi har en lidt pudsig tradition med mandelgaver hos os, fordi vi ikke er så mange. Hver køber én i en kategori (andre får andre kategorier), og så bliver vinderen begavet i stor stil, og på den måde er der lidt overraskelser i det for alle.

  6. Dejligt for dig, at du allerede er så langt!
    Jeg er også storforbruger af nethandel – det er SÅ nemt 🙂
    Jeg er dog også ret god til impulskøb på nettet; jeg bliver så uhyggelig nemt inspireret 😉

    • Ja, det er nu skønt nok.

      Nå, du har det på samme måde som mig kan jeg høre, når jeg først vælter indenfor hos amazon eller andre så ryger der alt for tit noget ekstra i kurven, når man nu skal betale fragt, ikk?

  7. Skønt for dig at du har overstået julegaverne 🙂
    Heldigvis skal jeg “kun” købe 4 gaver, og den ene gave påtænker jeg at læsse over til min ene søn, så i realiteten er det kun 3 gaver 😉

  8. Ved I godt at I er trælse at læse hos lige for tiden 😉 Godt at Inge ikke er begyndt, så har jeg da en at dele fællesskabe med 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

