3.234 gram

IMG_2800Så meget vejer mit tilbuds-bytte hos Lidl i dag. Den var faktisk halvtung at få i tasken.

1500 sider madbog om italiensk madlavning alt inkl. Den ville kæresten gerne have, og så skaffede jeg den jo.

Det viste sig dog at være et forhindringsløb mellem ældre damer og sære gamle onkler, der lige som vi havde kigget i ugens tilbudsavis og fundet ud af hvilke varer, der var værd at rende efter. Jeg ved ikke hvad de andre søgte efter, men jeg gik specifikt efter at få denne. Kom ved 11-tiden og der lå kun ét eksemplar tilbage, så den tog jeg. Mødte en dame ved kasserne der osse ledte efter bogen, og jeg måtte beklage og sige at jeg ikke vidste hvor de andre lå, for denne lå for sig selv. Det var ikke særligt sødt af mig, men hun så så ivrig ud at jeg faktisk ikke var helt sikker på at jeg havde vundet en hurtig lille tvekamp om dette eksemplar, hvis hun havde fået at vide, at det faktisk var den sidste.

Men for to hundrede kr er det ærligt talt værd at rende efter sådan en bog. Og jeg glæder mig allerede til at give hende den i aften og se hvad hun siger til at få denne kultbog ind i samlingen.

Sidste år erobrede jeg Camilla Plums store Julebog for 99 kr på Netto, og der måtte jeg osse kanøfle et par andre kunder for at få fat i den, eller det vil sige at det gjorde jeg ikke – var blot meget mere målrettet i min søgen end de var. Cirka.

Er en grum tilbudsjæger, når det lige slår mig. Det gør det så ca et par gange om året.

8 comments on “3.234 gram

    • Lige præcis kogebøger kunne det ind i mellem være smart nok at have flere af så man ikke skal bladre frem og tilbage med fedtede fingre, men størrelsen taget i betragtning tror jeg hun må nøjes med denne ene.. Og hun blev glad og lidt overvældet over størrelsen.

  1. Det var da noget af en mustens… ehhh … ikke-roman, men hvis hun har ønsket sig den, bliver hun glad – og så er vi vist flere, der bare elsker italiensk mad :- ku’ være, man skulle besøge Inges Lidl, selv om det er en forretning, jeg har svoret aldrig at sætte mine ben i. Jeg må sende John … 😉

    • Hun havde ønsket sig den og blev glad.. og italiensk mad er nemlig rigtigt godt. Hun har et par andre bøger osse – på italiensk, men de forudsætter en del erfaring og er ikke særligt detaljerede (som fx.. her er ingredienserne, steg kødet og lav saucen, hvilket naturligvis gør dem mindre fyldige), men denne er kendt som ikke-italieneres bibel udi deres madkultur.

      Du må sende John… det er nu ellers en skæg butik at fise rundt i, de har de særeste ting og ind i mellem henter de specialiteter hjem som andre butikker ikke tør købe ind til lageret.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

