Efterår

Farverne er fantastiske derude, og jeg ser så meget smukt når jeg kører til og fra arbejde, men det er som om humøret ikke rigtigt er til at gå ud og kigge på det hele rigtigt. Jeg bryder mig ikke om det i øjeblikket og turene med hunden foregår uden kamera i øjeblikket. Har dog som regel telefonen med.

Det er en klar fejl, det er jeg klar over, men humøret er bare ikke til de store fototure.

IMG_0318

Fokus er sat på ugen der kommer, der indebærer et fælles besøg hos psykologen for mig og kæresten. Der er mange fælles brikker vi skal have hjælp til at få lagt på plads og det ser vi frem til – dog med en vis stilfærdig usikkerhed.

Det er som om alt er sat på stand by i øjeblikket, ganske som sidste år. Vi prøver at finde de rette tidspunkter til alt men nok mest kærestens besøg hos sin far, der efter alle solemærker at dømme bliver sidste besøg.

Vi har begge sikret os juleferie i juleugerne, som vi kalder de to uger der ligger henover jul og nytår. De ferieuger bliver der vist god rift om, med 2 ugers ferie for 6 feriedages pris. Men vi kan ikke regne ud hvad vi skal gøre i de dage, og hos hvem og hvor længe.

Det ligger dog fast at jeg tager hjem til min familie, der stadig respekterer at dét besøg skal være uden min bror. Så der har jeg ingen betænkeligheder. Nytåret foretrækker jeg at imødegå på min hjemmeadresse, hvor alt er godt og trygt, hvor hunden med allerstørste ro står og kigger ud på fyrværkeriet med halen lige i vejret og nysgerrig vuffen. Og hvor bilen er snoet ind i sin trygge sovepose i garagen.

Kæresten vil nok prøve at komme hjem til sin far, men har fået at vide af hendes bror (der er tættere på rent geografisk) at hun bør have et par backup planer, for det er vist ikke givet at der er nogen far at besøge i julen. Det kan sagtens  være at juleferien kommer til at blive brændt af af et par omgange triste ferier allerede før jul. Og der er faktisk ikke så lang tid til, så vi er rigtigt meget gået på stand by. Vi må se hvad der sker, hvornår og hvor meget. Det er nærmest uudholdeligt at være vidne til. Både for kæresten der er for langt væk og for mig der ser min livsledsager langsomt krumle sammen af forbudt og “præmatur” sorg. Hun har heldigvis en god og forstående chef, der har accepteret samme vilkår som sidste år. At hun kan tage afsted med få timers varsel og at jeg kan være mellemmand på de praktiske ting vedr. feriekort mm. Dét er en stor lettelse at der ikke først skal cleares af med arbejdet.

Vi er ikke særligt sociale og udadvendte i øjeblikket..  men har dog lavet en frikvarter-aftale på torsdag. Nogen på vores vej mellem psykologen og vores hjem har lovet at lægge spisebord til noget mad – så håber vi bare at humøret holder til det når tid er. Og hvis det ikke er, er jeg sikker på at det stadig vil være det bedst mulige selskab, for her behøver vi ikke spille happy-go-lucky men kan få lov til at være ægte mennesker. Og det trænger vi ærligt talt til.

6 comments on “Efterår

  1. Det er sgu da heller ikke nemt, når I begge har så meget at slås med på samme tid.
    Jeg ønsker alt det bedste for jer begge to … har egentlig ikke så meget at sige – er vist bedre til at lytte i denne slags tilfælde.
    Godt at ‘nogen’ i Roskilde også er gode til det.

    • Det er nemlig noget rigtigt møg, ærligt talt. Men selvom det er lidt barskt at se det sådan her, så kan vi ikke lade være – at i det mindste ved vi nu hvad vej det går… der er ikke så meget mere at håbe på, og det bringer jo osse en form for afklaring.

      Vi håber mellemlandingen i Roskilde lykkes… ja.

  2. Hold da op, det lyder overhovedet ikke nemt, at I begge to skal slås med alt muligt. Det er svært for Kæresten at vide, at det kun går een vej med hendes far, og det er svært for dig at se frem til turen hos psykologen. Jeg håber det bedste for jer begge to – det er godt, at I har hinanden!

    • Det er bestemt ikke nemt for vi har behov i hver sin retning her og bliver lidt testet på vores udholdenhed… men det skal nok gå, netop fordi vi har hinanden..

  3. Ja det er super flot derude i naturen i denne tid, men jeg kan ski godt forstå I ikke rigtig er gearet til at nyde det i denne tid.

    Håber sørme vi ses på torsdag.. .:-)

    • Jeg må prøve at tage mig sammen til at tage nogle fede vinterbilleder i stedet.. eller forårsbilleder og så lade jer andre om efterårsfarverne for en stund.

      Mon ikke vi får held af det… lysten mangler i hvert fald ikke.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

