2 Timer i helvede – 3 faktisk

Jeg er her endnu, jo jo. Selvfølgelig er jeg det Men det var en af de slemme besøg hos psykologen. Jeg ved ikke hvad hun gør eller ret meget om hvordan, men hun evner at sender mig i dybet og hive mig frem igen. Normalt. Det gik bare ikke lige så godt med det i går. Det var vist ikke hendes skyld for hun gjorde hvad hun kunne og viste det sig (for jeg havde ikke kig på klokken mens jeg sad og krøllede sammen) næsten den dobbelte tid, fordi hun ikke ville slippe mig ud før der var en eller anden form for kontakt med mig igen. Det er god stil fra hendes side, men det er sgisme hårdt for mig.

Den tredje time var turen hjem. Den kan jeg normalt gøre væsentligt hurtigere men jeg måtte desværre ud af bilen undervejs for at få samlet brikkerne sammen igen. Stoppede et sted hvor jeg kunne købe en kop kaffe og trække lidt luft og komme væk fra myldretidens sidste krampetrækninger.

Kom hjem og blev modtaget af kæresten og hunden. Hun havde været nede og åbne garagen for mig og så storgrinende på mit usikre forsøg på at vrikke bilen ind. Det er vist for lang tid siden jeg har gjort det. Men var altså en lille smule træt i hovedet. Hun blev i øvrigt rigtig glædeligt overrasket, da jeg overrakte hende en lille hilsen fra Inge.. en stoooor pose æbler. Hun gav nemlig en kop kaffe inden mit besøg hos psykologen og benyttede lejligheden til at slippe lidt af indholdet af et par rigeligt fyldte æble-kasser. Dejligt, dejligt… det er jo ikke æbletræer vi har flest af her på hattehylden.

I dag har jeg heldigvis arbejdsopgaver, der ikke kræver den store menneskekontakt så jeg får rigeligt med tid til bare at tulle rundt i min egen verden og lade den indre robot udføre opgaverne uden tankekraft. Den kan jeg så passende bruge til at lande besøget.

Om 14 dage er jeg på den igen. Men nu tar jeg kæresten med.. psykologen ville nemlig osse snakke med hende nu. Hunden kommer osse med, men det er mest fordi vi på grund af kærestens arbejde er nødt til at få en noget senere tid – og selvom hunden er god til alene-hjemme går den altså ikke fra 06 til 20. Så den må osse med. Tror dog den får lov til at blive i bilen imens, og så må jeg jo håbe at det ikke bliver en ny to-timers seance.

14 comments on “2 Timer i helvede – 3 faktisk

    • Gu var det så – altså godt at ses igen. Det var en smule for lang tid siden… at skvatte ned i en af jeres stole og få stukket en kop kaffe i hånden – det er rent guld!

      Jeg tror jeg få æblekage.. det sir kæresten da i hvert fald… hvis jeg lige ordner æblerne.. 🙂

  1. Godt kæmpet!
    Det er jo den rette vej at gå. Men hvor ville jeg dog ønske for dig, at det ikke gjorde så ondt.
    Håber weekenden bliver rolig.
    Heidi

    • Tak og ja det er en smertens vej at gå ud på. Og det værste er at der er sådan et ondskabsfuldt point of no return derude. Et sted hvor man ikke længere kan skrue tilbage og begynde forfra… men må gå vejen eller dø på halvvejen… men ikke komme tilbage til udgangspunktet og vælge en anden vej.

  2. Det er da en superidé at tage kæresten med. Fire ører hører som bekendt bedre end to.

    Af æblerne skal I lave en rigtig dejlig æblekage med flødeskum og det hele.

    • Ikk af alle æblerne – for så kan vi da bespise hele boligblokken – og naboblokkene med. Der er rigtigt mange æbler!
      Det er nemlig en god ide psykologen kom med der og heldigvis er min kæreste ganske samarbejdsvillig hvad det angår og hun har en fin tillidsrelation med min psykolog.

  3. Det er sørme godt, at du har en psykolog med god stil, så hun ikke bare ser på klokken og lukker dig ud, inden hun har fisket dig op igen fra dybet. God, rolig weekend til dig og kæresten. Det har I vist brug for.

    • Jeg kan ikke helt greje hende hvad det angår – men tror det handler om mange års erfaring, personligt engagement og måske en lille ligegyldighed over for det økonomiske aspekt.. Men hun er jo håndplukket af min læge og hendes venner der sammen er kommet op med netop denne psykolog som en af de bedste i regionen til netop mine problemstillinger.

      Ja, du har ret.. vi har brug for en god, stille og fredelig weekend.

  4. Jeg har egentlig ikke så meget at tilføje, men jeg tænker som fruen i midten, at det er godt at der bliver givet tid til at få samlet dig op, for det må være så hårdt for dig at dykke ned i det frådende hav. Og det lyder godt at din kæreste tager med næste gag. God weekend til jer med masser af æbleopskrifter 😉 Æblegele smager rigtig godt på ost.

    • Det er så væsentligt at jeg efterhånden slet ikke kan fatte hvordan andre ikke får den mulighed. Men det skal altså siges at det oftest er mig der kommer i tanke om klokken og bryder af… hvis jeg altså får lov til det.
      Og så var der ingen tvivl hos kæresten, da jeg overbragte psykologens opfordring om at komme med næste gang.. selvfølgelig lød svaret.. så det er bare hendes arbejde der lige skal skubbes en times tid.

      Håber der bliver bagt lidt i dag.. i går var lidt småsløv med sofahygge, tv og computere..

  5. Undskyld, jeg lige er så direkte og lyseslukkende, men en psykolog, der kun ‘åbner’ og ikke sørger for at ‘lukke’ igen, burde fratages retten til at praktisere. Man (hun) må ikke se på uret, men sørge for at klienten kommer nogenlunde hel ud igen, og det kan kun gøres ved at ‘lukke’ efter sig igen.
    Siger en menigmand, hvis eneste viden stammer fra dengang hun havde en psykolog til bordherre, men det skulle iflg. ham være noget af det allervigtigste at lære og kunne som psykolog.
    Hvor er det derfor godt, at du har en ansvarlig – og formentlig veluddannet en – af slagsen.

    • Ja, du har ret – der skal lukkes og det kan være ganske ødelæggende når psykologen kigger mere på uret end på klienten.. men omvendt skal der jo osse være en vis respekt om andre menneskers arbejde og at der jo i princippet kan sidde andre mennesker og vente udenfor.. hvis alle trækker 30 minutter over så bliver det dælme en lang arbejdsdag.

      Men min psykolog har altså visse principper vedr dette, og jeg tror faktisk heller ikke hun har så mange klienter mere (tæt på pension).

Har du kommentarer eller spørgsmål:

