Livstegn

Jo, jeg er her endnu.

Men tiden er rendt lidt fra mig pga varme, arbejde og så helt generelt er jeg bare gået i skrive-stå fordi der ligger de der andre skriveopgaver til mig. Havde jo næsten lovet mig selv at det skulle være i gang inden jeg skulle runde psykologen igen – der var jo en hel måned til, ikk?

Det er der ikke mere, det er om 2½ døgn. Og jeg er ikke kommet meget videre end til tankeprocesserne omkring det, og det har nok været sundt nok, men ikke konstruktivt nok i længden. Det er skidt, men jeg kan altså bare ikke tvinge det frem. Håber psykologen kan hjælpe lidt af alt det svære på vej, for det har nærmest sat sig som en form for mental forstoppelse. Det er der men vil dælme ikke ud!

Men jeg er her.. og jeg får osse nydt livet med gode venner (til svenske krebs, lækkert tilbehør, nogle gode vinflasker – men uden sang). Var nu en rigtig fin aften som jeg var glad for at vi kunne holde på vores altan – der var lidt for mini til det. Især når jeg kommer derud i dag og stadig kan dufte den der særlige dild´ede skaldyrs-skalle-duft der hænger i møbler og tæppe derude. Tænk hvis det havde været indendørs. ADR.

Hunden sørgede dog for den umiddelbare tæpperensning da den hurtigt konstaterede at det ikke bare duftede godt, men osse smagte godt – det der blev spildt, tabt, smidt og sprøjtet ud af de der krebs.. mistænker osse at et par af gæsterne småfodrede undervejs selvom hunden er ret bevidst om at det skal vi ikke se.

Dagen derpå kunne jeg nu ærligt talt godt have undværet. Lå underdrejet det meste af søndagen mens kæresten lige puslede lidt i køkkenet… det kunne jo være der var lidt ingredienser til at bage af. Det var der og det lykkedes hende at frembringe 3-4 forskellige kager og snacks så nu kan vi vist lige klare os. Hun er tosset.

 

10 comments on “Livstegn

  1. Velkommen igen – du har været savnet. Hvor er I heldige, at I har en altan, også selv om, den ikke er så stor. Bare det at den er der…

    Jeg er sikker på, at psykologen kan hjælpe med at sætte skriveprocessen i gang, for det vil garanteret være rigtig godt for dig at skrive om alle de dårlige ting.

  2. Det er utroligt at sådan en skøn aften, bliver til en træls og ond søndag, bare fordi man lige lægger sig og sover nogle timer.. 🙂

  3. Sådan en hyggelig lørdag kan jo sommetider kræve en meget stille søndag 😉

    Mon ikke psykologen kan hjælpe processen i gang – alt andet ville da være mærkeligt.

    • Det gjorde den sandelig osse, og det er faktisk først i dag at jeg sådan nogenlunde er på benene igen. Men det har nok osse andre årsager (har igen sjoflet med medicin i et par dage og regningen betales konsekvent).

      Jeg håber hun har et par ideer til det når jeg lusker ind af hendes dør torsdag.

  4. Uhhh – et ægte svensk kräftkalas – ikke dårligt! Med Västerbottenost og det hele? Jeg var så heldig at have en svensk kollega, som nogle gange inviterede til det, når vi nåede august. Det er bare så godt – men jeg drak ikke en snaps pr. klo!

    • Jeps.. så ægte svensk som det kan blive når det altså ikke foregår på en lille skærgårds-ø under lysguirlander og med hvide balustre langs en fin hævet terrasse… med västerbotten oste-pie, hjemmebagte madbrød, fin dressing og masser af dild. Men osten hører altså til, så den bad vores gæster os om venligst at finde frem så den kunne spises i ren form.

      En snaps pr klo – så var jeg gået i gulvet et pænt stykke inden jeg var kommet til 4-5. krebs.

      Det er sådan rimelig fast tradition at vi mødes hvert år i begyndelsen af aug og konsumerer en uforskammet mængde krebs.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

