Sidste feriedag

Så kan vi se begyndelsen på enden på denne omgang ferie. Det er altid trist at være her i sommerhuset denne fredag. Man ved at i morgen byder på nedpakning, rengøring og en længere køretur og så er det lissom overstået for denne gang. Men vi har nydt dagene og har stortrivedes ved den noget langsommere dagsrytme vi lægger for dagen herovre. Der er tid til morgenmad, der er tid til formiddagskaffe. Der er tid til at kigge i dagens avis (på ipad) og høre radio (her er nemlig ikke noget tv). Vi har spillet kort og leget med tantrix, gået gode ture med hunden langs stranden.

Men altså vejret. ØV. Jeg har i praksis ikke taget et eneste billede, da jeg egentlig ikke rigtigt gider slæbe rundt på hverken kamera eller mobiltelefon i pisse-øsende-gennemblødende regnvejr. Koldt har det osse været så vi har gjort et ganske synligt indhug i brændeskuret. Huset vi er i er nemlig et meget gammelt sommerhus, der kun lige er i niveau over et kolonihavehus – altså i den mere oprindelige betydning. Huset rummer ingen form for isolering og skal helst have 2-3 timer med daglig sol for at være bare nogenlunde til at være i for klamhed. Koldt og klamt, det vågner vi op til hver morgen. Og det er jo bestemt ikke til at være udenfor det i øjeblikket hvor det blæser koldt, pisseregner og er i det hele taget bare gennemtrist.

Vi har været sammen med mine forældre, vi har haft besøg af venner og familie og vi har hygget. Så kan vi altså godt leve med at temperaturen og luftfugtigheden er til at tage at føle på, og det hjælper en seriøs brændeovn jo altså osse på. Den har dog vist sig at være ganske drilsk, da den på ingen måde har den høje skorsten som den nok burde. Det giver altså visse udfordringer udi optændingens kunst, og røgen vil meget hellere ud i stuen end op gennem skorstenen.

Jeg glæder mig nu osse til at komme hjem, til at tænde tv, nyde at der er varmt vand i hanerne til mere end 1 1/2 bad. At der står en fin computer og venter. Sove i min egen seng. Og sidde på altanen bag glasset og drikke kaffe uden at blive våd i regnen.

Og så skal jeg læse op på blogland… der må være sket en masse i den uge, der er gået.

Og så til sidst. Jeg slap for en knæoperation. Heldigvis. Risikoen ved at gøre noget ved knæet operativt overstiger i nogen grad den forventede gevinst ved indgrebet, så det synes ham overlægen ikke vi skulle begynde på. Det er jeg da taknemmelig for og ganske lettet, for jeg gad faktisk ikke tilbringe sommeren på krykker med restriktioner om at jeg ikke måtte gå på trapper (vi har ikke elevator), ikke måtte arbejde og ikke måtte køre bil. Det sidste var næsten det værste at tænke på, eftersom vi har planlagt en bilferie lidt senere på året, og at det ville være smartest hvis begge kunne køre.

10 comments on “Sidste feriedag

  1. Havde I ikke ganske fint vejr de første dage..?? det har de sidste dages regn måske helt fortrængt.. 🙂

    Fint at du ikke skal opereres, men hvad forslår han så der kan hjælpe med at gøre knæet mere stabilt og knap så smertefuldt..

    God tur hjemover.

    • Der var vejret næsten acceptabelt hvis man lige fandt et sted hvor der var læ.. men de sidste 3-4 dage pissede regnen ned om ørerne på os. Og ja – der er nok tale om en mild fortrængning 🙂

      Det er rigtigt dejligt at jeg slap for operationen.. og hvad der blev foreslået.. cykling! suk.

    • Underholdning manglede vi bestemt ikke men det ville have været skønt hvis vi osse havde kunnet sidde ude med den og ikke bare nyde de stedvise solpletter når vi gik ture og sådan noget.

      Mht knæet.. genoptræning vha en cykel… suk.

  2. Ingen ferie er pr. definition dårlig, men det skal da heller ikke være en hemmelighed, at godt vejr kan gøre en god ferie bedre 😉
    Godt at I har kunnet hygge alligevel.
    Jeg tænkte nok lidt det samme som Inge og Rejen mht. dit knæ, men du uddyber nok på et tidspunkt?

    • Godt vejr ville ærligt talt have klædt ferien, men vi er ret erfarne ud i manøvren “sydfyn i regnvejr” så vi tager det som det kommer. Men nu er vi hjemme igen og solen skinner og der er til at være på altanen. Vi har hørt fra dem der overtog huset, at solen skam osse skinner der og havde gjort det siden kl 12.15. Suk.

      Mht knæet… jeg skal genoptræne knæet og smidiggøre den dårlige brusk med træning.. på en cykel.
      Så det kan jeg jo lissom ikke rigtigt bruge til noget.

  3. Det glæder mig, at det danske vejr ikke har fået lov til at ødelægge jeres feriehumør. Og at slippe for lægens kniv er vel heller ikke så tosset 😉 Nu må I have en god tur hjem til hverdagens luksus.

    • Hjemmets luksus er vild at komme hjem til.. efter turen i det gamle hus. Men vi hygger os jo for vildt når vi er afsted, så det er jo godt nok.

      Ja, jeg er glad for at slippe for at blive snittet i, men er ikke helt begejstret for genoptræningsplanen, der indebærer cykler… så det kan jeg jo ikke rigtigt bruge til noget.

  4. Det er rigtig ærgerligt, at du ikke kan cykle, for det er helt klart den bedste måde at træne et knæ op på. Foreslog lægen ikke nogen alternativer til at cykle?

    Dejligt at I har haft en god ferie, trods regnen, der er nu så smukt på Tåsinge og omegn.

    • Det er nemlig et rigtigt dejligt sted vi holder ferie.. og denne gang var betydeligt bedre end de sidste to år, men det kunne ærligt talt være rart at være der i de lyse nætter, hvis de osse var lune…

      Jo, jo jeg fik et par alternativer men det med cykling blev fremhævet. Og så skal jeg behandle med panodil, elevation og is… Jeg tror det bliver en lang sommer… øv øv.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

