Kedeligt

Jeg begynder altså at småkede mig mig en smule her i min stol. Men det er vel i sig selv et godt tegn at jeg ikke bare kan sætte uret i stå og lave absolut ingenting. Men på plus-siden er at jeg får læst en masse og får set en masse hidtil oversete dokumentarudsendelser på nettv. Men jeg vil egentlig godt tilbage til mit job snart, så jeg håber faktisk at ham ortopædkirurgen, der skal se på mit knæ i morgen siger at der ikke kan gøres noget og det bare er som det er. Så kan jeg vende tilbage til arbejdet og måske tage den lidt med ro i et par uger og håbe at det går over af sig selv med tiden. Er dog ikke for optimistisk lige på dét punkt.

Men først skal jeg altså have overstået i morgen med en tur på noget så afsindigt som et privathospital. Føles altså lidt aparte i min verden at få sådan noget betalt af forsikringen, men er da taknemmelig nok over at det går så stærkt.

Men hvis han nu vurderer at jeg ikke kan vende tilbage til arbejdet må jeg finde på et eller andet stillesiddende projekt herhjemme. Det kan jo osse være at han mener at der skal opereres og så bliver det altså rigtigt interessant og langvarigt.

Og så må jeg jo nok osse hellere have en lille snak med chefen for jeg går egentlig på ferie på fredag. Og så vidt jeg er orienteret kan man jo ikke holde ferie når man er syg, så den skal vel udskydes. Problemet er bare at jeg ikke agter at aflyse min sommerhusferie med kæresten og jo nok synes at jeg kan sidde lige så godt på en terrasse ved sommerhuset med fin udsigt og benet i ro som jeg kan sidde herhjemme på hattehylden og glo ind i en skærm. Aner faktisk ikke om det er noget arbejdsgiver kan blande sig i – altså hvor i landet jeg er syg. Jo, jeg skal vist have en snak med chefen.

Sært som fokus er skiftet fra min angst og depressive tilstand til at handle om et knæ. Men jeg har det egentlig sådan at tingene nok hænger sammen alligevel og at knæets mystiske tilstand gør det meget nemmere for mig at få ro på den følelsesmæssige side af mit behov for en hængekøje. Og mon ikke den der medicin er begyndt at virke nu. Jeg kæmpede og tabte, men helt forgæves var det nok ikke. Har fået en lærestreg om ikke at have for travlt, om at lade som om alting er i orden og om at lyve for sig selv. Der er ikke noget af det der dur i længden og det måtte jeg så lære på den barske måde.

Og det var ca osse konklusionen hos psykologen i torsdags – at det hang sammen det hele. At medbringe kæresten og høre hendes spørgsmål blive besvaret var faktisk osse en ganske positiv oplevelse og jeg tror vi begge to – eller alle tre – fik en del ud af den seance.

Men jeg keder mig..  og glæder mig helt vanvittigt til vi tager afsted på lørdag. Så meget at jeg næsten er ligeglad med vejrudsigter og andet skrammel. Jeg vil bare ud og se noget natur, høre vandet og hygge med kæresten og familien. Holde skt hans og se gode venner.

Pakkelisten er ved at blive lavet og bærer tydeligt præg af den der vejrudsigt, der ikke ligefrem lover høj sol og badeferie. Det er ikke håndklæder og badetøj der fylder mest.. men spil, spillekort, et lille fjernsyn (for sådan et forefindes ikke i huset), en lille dvd og en stak film. ipad (med keyboard) og iphones.. og så naturligvis min kamerataske. Håber at gode motiver er så venlige at lande indenfor zoomens rækkevidde hvis jeg ikke selv kan opsøge de gode steder.

Ugen i sommerhus bliver ikke kedelig. Og vi glæder os. Med eller uden stift knæ.

8 comments on “Kedeligt

  1. Jeg krydser fingre for alt det bedste, når du møder det private sundhedssystem i morgen, for livet fastlåst til en stol kan, som du siger, godt blive lidt kedeligt. Jeg håber, at det hele flasker sig, så sommerhusturen bliver som den skal være. Med godt vejr og glædelige gensyn.

    • Tak for X´ede fingre.. håber det hjælper lidt på vej så jeg kommer væk fra det her kedelige noget. Men er ganske spændt på udviklingen af det her.

  2. Uf, hvor jeg forstår, at du keder dig! Det ville jeg også gøre, hvis jeg var lænket til stolen det meste af dagen – jeg kan jo nok ikke lokke dig til at begynde at strikke … håber der er en god og brugbar (for dig) løsning i sigte. Pøjpøj!
    Og rigtig god ferie! Nu ved jeg jo en smule om hvad det er, du glæder dig så meget til 🙂

    • Nej, det ville være ret svært at lokke mig til at strikke, det er forsøgt et par gange da jeg var barn uden det store held.

      Jo tak og ja, vi glæder os til at komme af sted til et af årets absolutte højdepunkter…

  3. Min mor har altid sagt at det er sundt at kede sig lidt ind i mellem.. 🙂
    Er spændt på at høre hvad de mener om dit knæs fremtid..

    • Det kan godt være at det er sundt og jeg tror osse på at man så lærer at sætte pris på at have lidt travlt på andre dage.

      Det er jeg osse spændt på … herom senere.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

