Tålmodighed betaler sig

Altså når det er sådan nogle man vil have på sigtekornet. De er lang tid om at falde til ro når de fornemmer at der er nogen “store nogen” der er for tæt på.

Men efter ca 20 minutters venten ved det lille vandhul fik jeg dem i søgeren. Da var hundens tålmodighed ærligt talt osse ganske opbrugt.

IMG_2232IMG_2241

10 comments on “Tålmodighed betaler sig

  1. Naturfotografer kan vist vente i dagevis på, at motivet indfinder sig, men jeg synes alligevel, du var pænt tålmodig 🙂
    Jeg så dit skilt i forrige indlæg … jeg er ret glad for, at man i min vilde ungdom ikke havde muligheder for at blive flashet på FB 😀

    • Det synes jeg faktisk osse selv, og så kom de ikke engang tættere på end 5 meter. De er altså ret sky de der små helikoptere.

      og det sidste er jeg osse godt tilfreds med… uha.

    • Ja, jeg kan godt når jeg skal.. og når vejret i øvrigt arter sig sådan at man ikke har noget mod at sidde stille.

      Den overlevede og endte faktisk med at lægge sig ned.. men den synes bestemt ikke det var nogen sjov tur.

    • Det var jo fint vejr og fuglene sang og frøerne kvækkede og insekterne summede – hvad var der dog galt i at sidde stille dér lidt. Hvad hunden angår er det en ganske udmærket øvelse i at vente og være tålmodig.

      .. og tak.. jeg synes egentlig osse at de er ok.

      • Hvis det var mig selv, der skulle prøve at fotografere et eller andet drilagtigt insekt, så måske. Men skulle jeg vente på andre, ville jeg nok blive rastløs i løbet af nul komma nix (eller alternativt falde i søvn i solen). Tror, det kræver tilvænning at gå tur med kamera-folk 🙂

        • Hunden har jo prøvet det masser af gange – det er bare lige dens hukommelse, der driller en smule. Den glemmer at den lisså godt kan lægge sig ned og vente på bedre tider.

          Og ja – dét kræver tilvænning og tålmodighed at gå tur med sådan nogen som os…

Har du kommentarer eller spørgsmål:

