Uændring

Med dette lidt (undskyld Ellen) sære og ikke helt autoriserede ord vil jeg hermed højt og tydeligt erklære at jeg ikke ændrer på bloggen eller dens indhold eller stil efter denne uges sikkerhedsbrist.

Hun må tage det som det er, hvis hun vælger at kigge mig over skulderen, jeg er stadig udad-anonym og det er jo det vigtigste.

Jeg har læst lidt rundt i mine indlæg og det fremgår bestemt ikke særligt tydeligt hvor jeg arbejder og med hvad – så nogen illoyal whistleblower-blog er det vist ikke. Og det var nok egentlig min største bekymring, for grænserne er jo hårfine her. Har ytringsfrihed, men skal være loyal. Har tavshedspligt mht procedurer og kundeforhold, men er jo osse fuld af goe historier om egne dumheder, som jeg kan og må fortælle – under passende maskering. Har de særeste kolleger, der er fulde af pudsigheder – jeg selv nok mest. Og det må jeg osse gerne fortælle, så længe jeg ikke udleverer nogen.

Jeg ser derfor ingen grund til at ændre i noget som helst. Jeg bliver næppe indkaldt til nogen kammeratlig samtale af denne grund.

Og forresten – bloggens email er nu fjernet fra mit standard-mailprogram og kører i sin egen app, så den slags fremover ikke sker. Besværligere – og sikrere. Af skade bliver man klog – eller klogere. 

8 comments on “Uændring

  1. Jeg turde ikke at skrive det i det andet indlæg, men er glad for at du jo selv véd det: du udleverer ingen i din blog, og selvom vi med tiden kender lidt til de traumer du har gennemlevet, er det tema jo heller nævnt direkte – men derimod dine reaktioner derpå – og dermed din evne til at reflektere og til at tage verden med en kritisk-ironisk-humorfyldt-reflekterende afstand. Og hvem vil ikke gerne have en medarbejder med de kvaliteter???

    • Det er en åben blog så du kan næsten skrive hvad du vil i kommentarerne. Dem, der lige skal tænke sig lidt om er dem der kender mig – derude i virkeligheden.

      Men du har fat i noget – for jeg synes jo faktisk ikke at jeg har noget at skamme mig over – snarere tværtimod.

      Men at sige at jeg ikke går direkte ind i selve traumerne er vist en mild underdrivelse, for det gør jeg altså. Ganske meget, faktisk. Selve hovedtemaet for min blog er dog.. at man kan leve med PTSD og egentlig leve ganske fornuftigt med det. Selvom det aldrig bliver helt det samme liv.

  2. Du formår med din blog at fortælle om dit nutidige og forrige liv uden at afsløre hvem du er eller hvad du arbejder med. Jeg tror således ikke, at nogen vil kigge dig over skulderen.

  3. Jeg vil først og fremmest pointere, at jeg til hver en tid nyder alle former for sprogkreativiteter! Jeg elsker bevidst leg med ord og dyrker det i høj grad selv.
    Det er stave- og grammatikfejl, jeg tordner over, så helst ingen undskyldninger, tak 🙂
    Dette og dit forrige indlæg handler i høj grad om det, vi alle sammen ville ønske, vi kunne; nemlig holde kæft med tilbagevirkende kraft.
    Du kunne måske næsten, men hvis modtageren gør, som du har bedt om, finder du aldrig ud af det 😉

    • Jeg tror modtageren gør som hun bliver bedt om. Og jeg tror faktisk ikke at hun har læst eller vil læse med. Så nej, det finder jeg nok ikke ud af lige med det første.

      Jeg må bare konstatere at jeg åbenbart befinder mig på en hårfin grænse her mellem mine “liv”. Og at den umådeligt nemt og ikke ganske frivilligt kan overskrides. Er vist blevet for slap 🙂

      Godt – vi henlægger ordet uændring i kategorien kreativitet og lever med det lettere uautoriserede.

    • Jeg prøver at være sober… Ellers får jeg jo osse bare med Inges særlige høvl. Hun er altid efter mig hvad angår soberhed.

      Jeg ændrer ingenting – overhovedet. Jeg vil ikke gemme mig på den der hysteriske måde mere. Og jeg vil ikke skamme mig over mit liv. Punktum. Sådan har jeg besluttet det. Nu må jeg leve med konsekvensen.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

