1-2-3-4-5-6-7-8-9-10……… OUT!

Sådan ville det nok lyde hvis jeg var en bokser. Og den der lå med skuldrene i kanvassen

Er i mellemsvær grad nedlagt og er helt generelt bare negativ på verden og hver dag kræver sin beslutning om at jeg osse i dag klarer den. Klarer en dag på arbejde med mit 1½ ben og uden alt for mange smerter i knæet. Klarer en dag på arbejde uden at overfalde nogen verbalt.

Knæet er sgu sådan en reel ting. Det gør ondt, jeg ved hvad det er og hvorfor og det er allermest bare i vejen. Og jeg er altså godt klar over at jeg skal passe på mig og tage hensyn til det. Gid det hele var så enkelt.

Det tapper mig bare for den overskudsenergi, jeg skulle bruge til at håndtere lidt andre ting.

Jeg burde have overskud på arbejde hvor antallet af opgaver efterhånden overstiger min formåen.

Jeg burde have overskud til min kæreste, der har brug for mig efter sin barske uge hos familien hvor livets største spørgsmål og emner blev vendt.

Jeg burde have overskud til at håndtere udtrapningen af medicinen jeg har været på mere eller mindre ubrudt i 6 år.

Jeg burde osse have lidt overskud til at nyde at det nu endelig er blevet forår.

Eller osse er jeg bare møgtræt af det hele. Og forbander at jeg ikke bare tar mig sammen og får orden i de indre gemakker.

Tror måske osse at ugen alene har sat sine spor i mig. Jeg har været i absolut nærkontakt med flere af mine gamle spøgelser – simpelthen fordi alle forsvarsværkerne er skrællet af. Eller at det ene har været på besøg hos familien i nogle dage.

I går blev jeg spurgt af en, der ved lidt om mig og mit liv, hvordan jeg overhovedet kan gå på arbejde hver dag. Og så dét arbejde. Hun lyttede på mit svar og konstaterede så lidt småtørt, at det jo nærmest svarede til at en lam rejste sig hver dag og gik på arbejde. Kommer hjem igen og sætter sig i kørestolen igen og bliver lam.

Hun spurgte mig osse hvordan man overhovedet overlever sådan noget (tror hun tænkte på overfaldet for mange år siden, faktisk) og mit svar kom faktisk bag på mig selv.
– det gør man slet ikke… man bliver bare bedre til at lade som om… til at leve et pseudo-liv. 

I dag vender jeg snuden mod psykologen.. der bliver vist nok at tale om.

Bagefter håber jeg på vejkaffe hos venlige mennesker… tror ikke det bliver en af de dage hvor det vil være praktisk  at køre direkte hjem. En afledningsmanøvre der er fin en dag som i dag.

16 comments on “1-2-3-4-5-6-7-8-9-10……… OUT!

  1. Jamen søde overlever….. tænker, at bare det, at gå på arbejde med konstante smerter i et delvist ubrugeligt knæ nok vil tappe de fleste mennesker for kræfter… og så forventer du virkelig også af dig selv at du skal tale pænt og sødt til folk, jonglere med flere opgaver end du reelt kan klare, være en sød, nærværende, støttende kæreste som går ind din kærestes problemstillinger, håndtere udtrapning efter SEKS ÅR. OG nyde foråret. Det er der jo ingen mennesker der kan klare!

    Har du ikke mulighed for at vælge? Tage nogle feriedage? Så du kan fokusere på at ligge helt stille som en østers med dit knæ – og hvad du nu synes er vigtigst. Det håber jeg, at du har. Ellers er der måske lidt trøst i de mange helligdage i maj – hvis altså ikke det ender med at du skal klare 30 timer på tre/fire dage…

    Pas på dig. Jeg synes at du stiller umenneskeligt høje krav til dig selv…

    Håber det bedste for din magiske torsdag!

    • Et eller andet sted ved jeg jo godt at det hele kan blive lidt for meget, men jeg er jo osse nødt til at slå til på arbejde, hvis jeg ønsker at blive der. Sandheden er jo den barske på et arbejdsmarked at den værdi jeg genererer helst skal være større end den pris jeg koster. Og jeg vil jo gerne blive. Men ikke på bekostning af et brugbart knæ, så mon ikke det snart skal undersøges.

      Du kan tro jeg har kig på fridagene i maj… det er dejligt – hvis ikke det lige var fordi de fridage laver travle uger – for opgaveantallet er i praksis det samme.

      Tage fridage og lægge mig syg? Det er vist ikke helt i orden… er man syg så er man syg.. i min verden. 🙂

      Tak for gode tanker og jeg kom fint igennem selvom det var en af de tungere…

  2. Tilslutter mig KESPs kommentar. Alle de ting, du vil på én gang, er der da ingen der kan klare. Og når du så ovenikøbet bøvler med et dumt og ømt knæ. Alene dét er jo nok til at gøre enhver ond i sulet.

    Ja, du må skære noget fra. Hvis du nu – bare i et par dage eller tre – kunne nøjes med at nyde foråret, være noget for din kæreste og passe på dit knæ, så ville det da være perfekt. Men det er vel for meget at håbe på??

    • Det er det nok lidt for meget at håbe på. Men jeg har heldigvis tidlig sommerferie i år så der får jeg forhåbentlig lidt mere ro på tilværelsen. Begynder at hakke dage af – snart 🙂

    • Jeg prøver faktisk ikke at klare det hele.. problemet er at det hele egentlig ikke er særligt meget for andre og derfor virker lidt “petitesse-agtigt”..

      • Synes nu ikke at et traume, et skadet knæ og travlt på arbejdet er særligt petitesse-agtigt, man fungerer altså ikke særligt godt når man har smerter, hverkekn fysisk eller psykisk, så vær venlig at passe på dig selv! Og det er kærligt ment! 😀

    • Jeg nåede ikke at se din kommentar inden jeg sad i deres sofa med kaffe i hånden.. så hilse kunne jeg ikke lige – men mon ikke de fangede tanken alligevel.

      Og jo – der skal vist snart kigges til knæet.

  3. .. Tanker fra mig.
    Du skal ikke kunne alting lige nu. Eller på en gang. Eller nogensinde måske.
    Du skal respektere de mén du har fået. Du har har en sygdom selvom den ikke kan ses med gibs eller krykker.. nå ja bortset fra knæet som du skal få tjekket – blev der sagt!!

    • Kan bare ikke lade være med at tænke på .. at i og med jeg har den sygdom og at jeg ved at den faktisk er alvorlig.. hva pokker laver jeg så ude på det der arbejdsmarked? Hvordan kan jeg egentlig forvente at der bliver taget disse hensyn.. forlange det. Er vist nødt til at løse den “internt”..

Har du kommentarer eller spørgsmål:

