Det lykkelige land

I dag sendte jeg kæresten afsted til hendes familie på en uges næsten-ferie. For nemheds skyld trak vi bilen af stalden og tog hunden med bagagerummet.

Det tager den med en vis ro, som ærligt talt blev noget brudt, da den konstaterede, at kæresten der stod ud af bilen og fjernede den grimme kuffert ved siden af buret, ikke havde tænkt sig at stige ind igen.

Den græd ynkeligt da vi kørte derfra.

Ynkeligt, højt og en anelse dum-stædigt.

Endte med at jeg måtte skrue op for musikken, da jeg satte kursen mod stranden. Stranden, strandengene, luften, duftene og de andre hunde, som jeg forventede at finde derude.

Der var dog ingen andre hunde, men masser af svaner i vandet.

Stor var lykken da jeg tog snoren af den og lod den løbe frit – som den må på det sted indtil 1. maj.

Jeg har sjældent set hunden så indædt lykkelig mens den sprang rundt i store cirkler på det strandområde, hvor vi boede da den var hvalp. Den snusede rundt i tangen, væltede sig i fiskelig og rullede sig i noget der vist en gang var en måge.

Den løb i vandkanten så vandet sprøjtede om den og besøgte badebroen hvor vi en gang øvede hund-fører tillid på smalle lægter ud over vandet.

Jeg vil næsten sværge på at den grinede til mig da den ind i mellem passerede mig og krævede at få sin hundeguf-belønning for ikke at løbe væk.

For en tid glemte den i sit lykkelige hvalpe-lykkeland at vores flok var blevet en smule decimeret.

20130421-200319.jpg

Det kom den i tanke om da vi kom hjem – og har hele dagen siddet på vagthundepladsen, hvorfra den kan se om kæresten dog ikke skulle finde på at komme om hjørnet nede på gaden.

Og en hunds tålmodighed er stor så jeg regner med at det er en placering den agter at fastholde – hele ugen.

Nu er vi så alene hjemme og skal lave alskens ulykker…

10 comments on “Det lykkelige land

  1. Det lyder som en meget lykkelig hund og en hundeejer, der har lyst til at give lykkelig hund et bad – men det fik den måske på stranden? 🙂
    Jeg har hørt, at hunde ikke har nogen tidsfornemmelse … man må da håbe, at det passer!
    Prøv nu at være lidt god mod dig selv, mens kæresten holder sin næsten-ferie.

    • Den fik et bad da den kom hjem og hundeselen fik lige lov at ligge i sæbevand en stund 😀 Den stank en smule. Og en af kompensationerne for det savnede flokmedlem er at hunden får lov til at sove ved mine fødder om natten – når jeg rykker ind på gæstesengen. En herlig særlig treat for hunden.

      Jeg skal prøve at være god mod mig selv og sørge for at alting er lige som hun forlod det.

  2. Jeg kan næsten se den for mig, fare afsted og bare være glad. Håber at ugen går hurtigt for jer begge, dig og hunden, så savnet ikke bliver for stort.. 😀

    • Jeg håber osse at ugen går hurtigt, for her et par dage efter er det altså lidt sært at være græsenket herhjemme.

      Hunden nød det og jeg tror dine indre billeder stemmer ganske godt.

    • Ja, der er et eller andet ved strandene som tiltaler en hund – mistænker at det er fordi der er så mange dufte af døde dyr, eller hunde parfume som jeg kalder det 🙂

  3. Du beskriver hundens tur så godt, at jeg næsten kan se tumulten for mig. Det må være en meget lykkelig hund, du atter uploadede til bilen. Der er ikke noget at sige til, at den måtte i bad, da I kom hjem.

    Nu må du have en god uge, uden at I savner kæresten for meget.

  4. Jeg får nogle herlige billeder af en hund med det store grin på. Den har garanteret slappet godt af efter sit bad.
    En uge er ikke meget set i bakspejlet, men den kan være lang, når den ligger forude. Jeg håber, at du og hunden må få det godt i hinandens selskab.

    • Ugen er heldigvis snart halvt overstået.. og ind til nu er det gået helt ok, men jeg kan godt mærke at energiniveauet er sunket i betænkelig grad.

      Hunden nød det i rigeligt mål, så mon ikke jeg tager en tur derud igen fredag.. der har vi jo en herlig ekstra fridag og der skal bare slappes. Og det hjælper en del på den proces at hunden er kørt godt træt.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

