Et par indtryk

Altså fra eftermiddagen på Helsinborg havn med udsigt til Kronborg, en bunke færger og mennesker der som os søgte læ bag de store rigmandsghettoer i moderne arkitektur, som osse præger denne bys havnefront.

IMG_1929

Der er kaniner på pladsen foran et kulturhus. Ikke påskekaniner eller noget opsat til lejligheden, men nogen der står der fast. Det krævede en del tålmodighed af mig at tage billede af dem – uden børn!  For de er helt glatte og nærmest lidt bløde at røre ved så de er højtelskede af de kære små tobenede besøgende. IMG_1931

Det var ikke nyt det hele, men linjerne snyder dog ikke. IMG_1930

Overspringsblogging – det var det herlige ord jeg fik lært her i vinter. Og dette er ærke-oversprings-blogging. For jeg har hovedet fuld af tanker, følelser, skrupler, ansvarsting og frustrationer efter et særdeles nærgående besøg hos psykologen. Sad nærmest og rystede i bilen hele vejen hjem og stor var tilfredsheden med at jeg skulle hente kæresten så hun kunne overtage rattet det sidste – og mest hektiske – stykke vej. Og at hun kunne putte bilen i garage, hvilket stadig er et mindre kunststykke, som jeg i min lidt sære forfatning ikke lige magtede. Det skal der nok komme lidt mere om.

12 comments on “Et par indtryk

  1. Nydeligt overspring 🙂 Der ser lækkert, men også lidt sterilt ud på det første billede.

    Jeg håber virkelig, at psykologen lige overvejer, om det er sikkert at sende dig ud i trafikken igen efter hvert besøg? Du skulle nødigt komme galt afsted.

    • Ja ikke?

      Jeg tror det er lækkert og ganske dyrt. Og det sterile kunne jeg sagtens forestille mig trængte igennem ydermurene og helt ind i køkkendesignet bag de hvide vægge.

      Jeg er helt sikker på at hun spekulerer lidt over det og tager ind i mellem osse hensyn til det, men jeg tvivler på at indpakning i tæpper og nat-herberg indgår i serviceniveauet.

  2. Hehe – udmærket ord. Jeg bruger også begrebet meta-blogning, men det er ikke helt det samme 🙂
    Jeg tror, der er sket rigtig meget på Helsingborgs havnefront, siden broen kom og vi stoppede med at kommer forbi regelmæssigt. Jeg kan slet ikke genkende noget af det.

    • Nej, men det dækker vist ca det samme – at blogge om noget andet i stedet for det man egentlig har lyst til 🙂
      Det tror jeg osse at der er – ikke fordi jeg ved det – men fordi det gør der jo i storbyernes havne. Det er vist det nye sort at opføre de der rignmandsghettoer. Havnene mister lidt deres charme, men er stadig ganske fotogene.

      Men Helsingborg er da et besøg værd.. det må I gør noget ved 🙂

  3. Den der Grækenlandsblå himmel bag de hvide (sterile) huse er jeg altså ret vild med, men jeg kan også godt lide der store hvide huse. Den slags byggeri ville jeg også gerne bo i, men det er vist ikke for almindelige pengepunge.

    Det lyder som om, det har været godt hos psykologen og at du fik en masse for pengene 🙂

    • Besøgene er som regel pengene værd, og det var rart at få det genoptaget efter en lidt for lang pause.

      Vi slog for sjov skyld et par af husene op – dem med udlejningslejligheder. Huslejen lå på mellem 14 og 25.000 kr og flere af dem skulle betales i bundter af 6 måneder forud. Støn. Vi andre må nøjes med at tage over og kigge på dem ind i mellem og drømme om at grille på tagterrasserne med udsigt over vandet i gode venners lag. Inden vi futter hjem til stenbroen igen.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

