Jeg har en høne at plukke med

… der har åbnet for dybfryseren mens jeg har siddet hjemme med et knæ i vejret.

Nøøøej, det er koldt ude, eller rettere var koldt ude i morges da jeg stavrede, hoppede, kravlede på arbejde med et ben pakket godt ind i en særdeles ubekvem og ikke helt billig dims, der skulle forhindre mig at gøre dumme ting med mit knæ.

Men jeg klarede dagen på arbejde, og det var ikke de tungeste opgaver jeg havde fået, og tak for det, chef.

Til gengæld har jeg fået en ordentlig gang ondt i halsen og føler det lige nu som om den forsamlede russiske koldkrigshær har holdt parade hen over min drøbel – kun iført strømpesokker.

Støn.. sygdom og vinter får da aldrig ende i år. Øv.

Til gengæld kan jeg berolige nervøse medlæsere med at skaden nu er anmeldt som en arbejdsskade, selvom det nærmest lød som om at den proces kunne de faktisk godt undvære. Det er vist noget værre administrativt bøvleri.

10 comments on “Jeg har en høne at plukke med

  1. Du bliver ikke skånet denne vinter..
    Godt du har meldt det, selvfølgelig er det lidt besværligt rent administrativt.. Men det er værre for dig der har ødelagt et knæ.. Det må du gerne hilse fra mig og sige. 🙂

    • Nej jeg gør ikke. Men dette er bare en forkølelse som jeg ikke skal tage alvorligt, det var bare lige det der manglede i samlingen lige nu.

      Jeg skal nok hilse vores ansvarsdame og sige at jeg kender en der hedder Inge der siger sådan og sådan 😀

  2. Træls med alle de kampe der skal kæmpes. Rigtig god bedring med både hals og ben. Arbejdsskader er oftest (om ikke altid) en meget langsommelig procedure.

    • Jeg har ikke det store kendskab til procedurene – jeg ved bare at jeg har og har haft forbandet ondt efter at være faldet på arbejde og at det så derfor er en arbejdsskade. Slut Prut – og så må andre tage sig af den derfra – eller vælge mig til deres næste SR.

  3. Velkommen i brokkeklubben 🙂
    Elendighederne vil da heller ingen ende tage for dig … er det en trøst, at jeg også har hammerondt i halsen i dag? Og jeg skal ud og rydde gård i morgen! Har jeg lige ondt af mig selv? JA – men langt fra lige så ondt, som jeg har af dig med alle dine trængsler.

    • Føler mig efterhånden som en kandidat til æresmedlemsposten. Nej, dette er bare en helt almindelig lille forkølelse som måske bunder i at jeg har været for meget inde i de her dage og så pludselig kommer ud og bliver udsat for kulde og smitte og hvad ved jeg.

      Jeg skal heldigvis ingenting i weekenden.. så jeg har rigtigt ondt af dig der skal gå og være aktiv i flere timer.. I må tænde jer et nyt bål.

  4. Jeg synes altså, at denne vinter er for hård ved os alle sammen. På en masse uheldige måder 😦 Vil det sige, at du selv har investeret i en af de der voldsomt smarte uden-på-bukserne-knæ-bliv-på-plads-skinne-dimser? Sådan en troede jeg, man fik udleveret af lægen. Har du forresten overhovedet været til lægen, så der med sikkerhed ikke er mere i vejen end et forvredet knæ?? Anyway, godt at det nu er anmeldt. Det manglede sørme også bare andet! Og så god bedring – i begge ender, om jeg så må sige 😉

    • Nej jeg har ikke været hos lægen for jeg ved lige præcis hvad lægen vil sige til mig når hun mærker og hører de knasende lyde fra indersiden.. hold det i ro i nogle dage, is på, kompression og hold det hævet. RICE osse kaldet. Jeg har prøvet det før, og dybest set tror jeg balladen startede med en tur ned af en skrænt i en skov hvor jeg sådan ca “efterlod min knæskal ca 10 m længere oppe” i forhold til min placering efter bukserne var blevet beskidte.
      Men fortsætter det i længere tid skal jeg naturligvis omkring en læge.

      Bendimsen er ikke helt så avanceret som du beskriver den, men den var nu dyr nok alligevel.

    • Ja det er nu foråret skulle komme og i stedet hopper vi stadig rundt i sne, frost og slæber salt med ind. Vi må satse på april for marts ser ikke ud af meget lige nu.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

