Vi er da ikke kedelige

Inspireret af Inges indlæg om en bro der er glat uden at være det må jeg altså berette min egen glatføre-skilte-historie. Og jeg kan lige så godt advare med det samme, stueren er den måske ikke lige.

For en del år siden, da jeg levede det vilde nu-har-jeg-altså-en-masse-jeg-skal-have-indhentet liv efter at have været aldeles uengageret på kærestefronten i ca 9 år, og ude af stand til at engagere mig i andre mennesker, hverken som venner, kærester eller blot one-night-stands, havde jeg en del skæggere oplevelser.

Der var damen med komplekser over hendes forkerte bryster som ikke kunne bestå blyantprøven, hvorefter jeg viste hende at jeg sågår ville dumpe ½ l colaflaskeprøven – uden at få komplekser i øvrigt.

Der var sære og pudsige oplevelser i det alternative natteliv og en der åd svampe (viste det sig) og derfor konsekvent gjorde alt det uventede fordi hun reagerede på alle de fantasifostre hun kun selv kunne se og høre.

En der opnåede det sjældne at beskadige min ene hornhinde med sin frisure, der var en lettere bemærkelsværdig rød hanekam, som hun lige skulle demonstrere stivheden af.

En der havde fået bøjle på tænderne, selvom hun var i 20´erne, og som vi forsigtigt men under megen latter måtte befri fra et ubehageligt sted med en lille saks. (ouch).

En med hang til legetøj størrelse XXXL, som min kære gamle mor fandt en dag hun var på besøg og lige skulle finde noget sengetøj frem og undrende beskuede med ordene “nåhja hvis en baby kan komme ud – kan denne vel osse komme ind”, hvorefter jeg spruttede kaffen ud over gulvet.

En latterinstruktør, der slet ikke kunne holde med at grine kunstigt for at “løsne op for energierne” hvilket bestemt virkede stik modsat på mig. Men vi grinede da en del.

En der insisterede på at dele seng med et større antal hunde og et par katte. De sidste var de værste, for de havde vist vundet monopol på hovedpuden og forsvarede dette territorie indædt og med alle til rådighed stående midler, hvilket komplicerede øvelserne af horisontal karakter en smule, når fødderne skulle holde hundene i fodenden og den ene hånd kæmpede sin egen lille kamp med to møgkatte.

Der var en kvinde, der arbejdede i et skydetelt om sommeren og som efter en fin nat vækkede mig næste morgen ved at stå i døren og kalde på mig. Da jeg sådan skævede ud under en dyne og dovent strakte mig så jeg hende stå der – med et gevær på hoften. Her demonstrerede hun med uladt våben sine evner som skytte. Og jeg blev vågen i mere end almindeligt tempo, for på det tidspunkt tænkte jeg vist ikke ganske klart og var overbevist om at det var en af de nu aflivede amerikanske seriemordere, der havde taget ophold i hendes krop og at jeg nu skulle skydes. Det viste sig dog at hun blot opbevarede en større samling rifler og inden jeg sådan nåede rigtigt at vågne delte jeg seng med dem og hende. I sig selv lidt svært at holde fokus på kælen dame og skydevåben, omend uladte, på en gang.

Og skiltet… det var en dame med et par dyner i overskud (hvilket var nødvendigt, og her vil jeg ikke gå i detaljer, men de var dog ikke udelikate) og da jeg lurede lidt forundret på fænomenet siger hun.. du var advaret og pegede op på et skilt hun havde tyvstjålet et eller andet sted fra… Glat i Vådt Føre stod der på et kæmpe skilt over sengen. Ak ja.. jeg var jo advaret, men havde ikke lige opdaget skiltet i tide og bad om at få udleveret en snorkel i fremtiden.

14 comments on “Vi er da ikke kedelige

  1. Hahaha – du har sgu ikke været kedelig! Det har dine bekendtskaber så heller ikke … tak for herlig underholdning 😀
    Jeg er vild med din mors reaktion på ‘legetøjet’ – jeg spruttede også lige noget kaffe ud, da jeg læste det.

    • Er da ikke kedelig i dag heller, selvom mit liv på kærestefronten er blevet lidt mere traditionelt.

      Min mor er bestemt ikke blind for livets skæggere sider og er vild med mennesker der bryder med normaliteten – og lader sig altså ikke gå på af den slags små overraskelser.

    • Ja, jeg havde lige nogle år med vildt liv og rigtigt mange partnere på rigtig kort tid.. Min mor er bestemt ikke helt normal, og lader sig ikke så nemt chokere over den slags “småting”..

  2. JEG er meget glad for at jeg ikke har tid til noget som helst andet i arbejdstiden!! Det var gået galt såfremt jeg havde læst dette!! 🙂 Du er sgu dejlig!! 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

