Nogen så Melodi Grand Prix

Men det var bestemt ikke os. Selvom vi tilbragte aftenen sammen med bøsser, blev der nu ikke tændt for fjernsynet. Det afliver da vist et par fordomme eller flere. Til gengæld smovsede vi rundt i en lækker tacos menu og gode drikkevarer. Hvor jeg dog trængte til sådan en aften uden krav og i gode menneskers selskab. Ikke at kæresten ikke er godt selskab, men det skader bestemt ikke at selskaberne ind i mellem bliver lidt større (men ikke for store, jo). En invitation hos dem indebærer altid som det naturligste, at vi medbringer hunden. Så stor var skuffelsen i går over at vi ikke havde den med. Men den går bare ikke, for deres hjem er hvidt, rigtigt meget hvidt. Hvide lædermøbler, hvide tæpper, hvidt køkken. Upraktisk som pokker, men ganske flot og kandelaberbøsse-agtigt. Og vi er sådan et par rimeligt terrængående lesbiske så vi passer slet ikke ind i miljøet. Tilbage til hunden. Den er i løbetid! Og vi tvivler på at det veldesignede bøssehjem ville have godt af at få polka-dottet deres tæpper. Så den måtte pænt blive hjemme og nøjes med at dufte interesseret til vores bukser når vi kom hjem igen. De duftede jo af hankøn nu og dermed mere end almindelig interessante.

Hvis nogen er usikre på hvad jeg mener med en kandelaberbøsse, så er ingredienserne i store træk, designermøbler, gourmetmad, sær men god chokolade (der blot kan indkøbes i to butikker i hele landet), en maskine i køkkenet, der kan lave is (en maskine til 35.000,- altså). Osv osv. I kender sikkert stilen nu. Men jeg har kendt dem siden de var fattige studerende, så jeg føler mig ikke særligt intimideret af omgivelserne. Omend jeg ærligt talt godt kan blive en smule distræt af at få fremvist en dims og så få at vide at dens fornemste opgave er at fremstille en risengrød, der aldrig brænder på. Men ok, de tjener deres penge ved at arbejde i IT-branchen ca 70 timer om ugen, så må de vel osse selv om hvad de bruger dem til. Men risengrødskogeren havde vi altså meget sjov af – den kan vist andet end det – men det er hvad der er vigtigst for dem. For ca 10.000 kr. Så skal man dælme være glad for risengrød.

Men melodi grand prix´et gad vi altså ikke se på. Eller høre på.

Jeg var således helt uforberedt på dagens overskrifter i aviserne, for jeg må indrømme, at jeg slet ikke var klar over at det var i går. Det der melodi-halløj. Til gengæld er jeg helt klar over at der er håndbold i aften. Det må jeg jo næsten se, selvom jeg ikke har set en eneste af kampene indtil nu. Men er til gengæld skuffet over at det er gået ud over både Borgen og Matador. Matador kan jeg jo udenad, men det er en sød lille fast tradition, men Borgen bliver altså nydt i fuldt drag. Det er dælme intelligent lavet.

Så meget for mine og vores tv-vaner. Gode serier er ok, popmusik er ikke. Sport – kun når det virkelig gælder. Og det gør det da vist i aften.

Mon ikke jeg skal se lidt håndbold i aften. Jeg tror det.

Resten af dagen vil jeg bruge på at sortere lidt i mine billeder, måske findes der lidt guld som jeg endnu ikke har opdaget. Vejret er ikke værd at skrive om og det er vist i øvrigt fælles med størsteparten af jer andre. Sne, tågedis og tø…

Vi havde egentlig talt om at finde en bid strand at lufte hunden på i dag, men i betragtning af dens fertilitet må det altså lige vente et par uger, da vi bestemt ikke har lyst til at forøge familien med et større antal hvalpe af betænkelig herkomst.

Det bliver helt klart en hjemmedag på sofaen, en god film og hjemmebag. Og i morgen må jeg vist hellere se at finde tilbage på min pind. Er ca feberfri, så det går nok.

12 comments on “Nogen så Melodi Grand Prix

  1. Kandelaberbøsser, hehe – godt udtryk 🙂
    Jeg har aldrig ondt af, at folk bruger mange penge på de underligste ting, hvis de selv har tjent dem … tillader mig bare at stå temmelig uforstående over, at man kan finde på at købe de her nævnte ting, selv om man har nok så mange penge til overs … men ja, dem om det 🙂
    Vi så Grand Prixet, fordi vi ikke gad finde på noget mere fornuftigt at foretage os – og syntes faktisk ikke, det var så ringe endda. Fint show og gode sange, på nær de to første, som nær havde fået os til at slukke for fjernsynet i vrede.
    Vi var oven i købet enige i, at den bedste vandt!
    Håndbold i aften? John skal se det, så det kommer jeg nok også til – med mindre jeg går op og syr …

    • Desværre ikke mit – har samlet det op et eller andet sted. Måske samme sted som jeg lærte “dansebøsser” at kende.

      Deres valg af sære køkkendimser er nu osse en evig kilde til forundring hos mig, men har vænnet mig til at det er mærker kun de professionelle kender til. Men kan ikke lade være med drillende at spørge til priserne.. netop fordi det hele er så absurd morsomt.

      Så vidt jeg kan forstå på din blog har håndbold ikke den store interesse, så mon ikke det ender med en tur op af trappen for dig?

  2. Folk der tjener mange penge knokler som regel også for dem, og derfor skal de selvfølgelig have lov til at bruge dem som de har lyst til. Jeg forstår bare ikke hvad der får mennesker til at købe de dimser, du taler om.

    Jeg rodede med min computer og så ikke Melodi Grand Prix og selv om jeg ikke havde haft mit kæmpe crash, havde jeg alligevel ikke set Melodi Grand Prix – jeg synes, det er dødssygt, og det er slet ikke min stil med de der store shows. Jeg ville hellere have set Matador.

    Jeg glæder mig til næste afsnit af Borgen, som jeg synes er en genial serie. I aften har de dog fundet ud af at sende håndbolden på et tidspunkt, så der også bliver plads til Borgen. Jeg har ikke set nogen af håndboldkampene endnu, men finalekampen skal jeg da bestemt se. Jeg skal jo gerne kunne tale med i frokostpausen i morgen.

    • Hæ, det er ca samme argument jeg bruger overfor kæresten. At jeg jo ikke vil føle mig udenfor i morgen på arbejde. Så naturligvis skal jeg da se den der håndboldkamp.

      Altså hvis man rigtig godt kan lide kvalitetsis og dyrker det som hobby sammen med alt det andet mad/dessert/bagning/grillning og hvad ved jeg – så er det da et scoop med sådan en ismaskine, hvor man kan improvisere en fabelagtig is frem på ca ½ time – gæsterne får jo ligefrem lov til selv at vælge smagsvariant når de går til bords. Men jeg ville nu nok heller ikke putte sådan en sum i en køkkenmaskine.

      Tror nu nok at det er nogen andre der har bestemt hvornår den der håndboldkamp skal vises.. det er dog trods alt en stor international turnering 😀

  3. Ingen MGP til os heller, vi valgte også at tilbringe aftenen i godt selskab.. Dog ikke med så fine og dyre køkkenredskaber.. 🙂

    • Ismaskinen var dog henvist til en bryggerstjans, da den bestemt ikke hører til de tyste… men de andre maskiner havde vi en del morskab af – og de to Herrer ved godt at jeg morer mig over deres nørdede forhold til maskinparken.

      Godt selskab er i øvrigt også ulige bedre end heldårlig gående mod halvdårlig popmusik.

  4. Haha…..jeg har aldrig hørt om terrængående lesbiske, men godt at få sit ordforråd udvidet. Jeg har hørt om betonlebber, men det er sikkert en anden type 🙂
    Bøsser eller ej, så er jeg ikke sikker på at jeg kunne have begået mig i det hjem, det lyder meget sterilt, og det er ikke lige mig…vil gerne kunne bevæge mig lidt. Jeg ville med garanti spilde et eller andet, fordi jeg blev helt nervøs med alt det hvide omkring mig, men sådan er mennesker jo forskellige, og heldigvis for det.

    ps …..har en tilståelse…..jeg kan ikke fordrage risengrød !

    • Betonlebber er vi ingenlunde…

      Det er nu ikke så sterilt som det lyder, ellers ville vi jo heller ikke normalt medbringe hunden, der er en udpræget sofa-hygge-hund. Og den er altid mere end velkommen, osse selv om den fælder. Men lige frem røde pletter på gulvene ville vi ikke byde dem.
      Men selv hvis dét skete er jeg sikker på at der et sted ude i deres bryggers gemmer sig et monster af en gulvrengøringsmaskine, så katastrofen havde nok været til at overse, trods alt.

      Ups, det var en tilståelse af de værre, men tillykke.. du har lige sparet flere tusinde kr på en risengrødsmaskine.

  5. Kandelaber-bøsser er virkelig et herligt udtryk – også selv om det ikke er dit 🙂 Folk, der tjener mange penge, skal da have lov til at bruge dem, pengene, på sære ting. At vi andre bare står tilbage med åben mund og polypper, er jo bare ærgerligt – for os. Når jeg først får lukket munden igen, plejer jeg at synes, at den slags er ret skægt. Desværre taber jeg bare ret hurtigt interessen, hvis jeg skal tvangsindlægges til at høre alle detaljer om ismaskinen/mercedesen/det antikke møbel.

    • Indrømmet – det gør jeg osse. Altså taber interessen, så derfor har jeg ingen anelse om hvad den der risengrødmaskine ellers kan for da vi havde grinet lidt af det (alle sammmen) blev den sat væk igen. At jeg overhovedet nævner det var mere for at give en personkarakteristik af en kandelaberbøsse, som jeg oplever det.

  6. Jeg lærte to nye ord igår. Kandelaberbøsse og risengrødmaskine 🙂
    Faktisk så endte det der grandprix-halløj jo med at være meget mere underholdende end håndboldfinalen.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

