Forkælelsestid

Kæresten er blevet hjemme fra arbejde i dag. Hun har taget en ubetalt fridag for at være hos mig, og det er jeg altså glad for. Jeg ligger og gemmer mig lidt på sofaen og er en smule svimmel efter indtagelse af et stks stærk angstdæmpende pille. Der er en stor fin rød trekant på æsken, og så stærkt som de virker tvivler jeg på at jeg ville være i stand til at betjene noget så farligt som en håndmixer uden at komme til skade med et eller andet. Håber kæresten vil bage et eller andet, der ikke har noget, der er alt for hårdt til i aften.

Hunden vogter mig nidkært og fornemmer ganske givet, at dens hersker ikke lige er i normalt vigør.

Jeg har taget en benhård beslutning og meldt mig syg – også i morgen. For hvis det er som det plejer at være, kommer jeg hjem fra tandlægen med besked på at tage den med ro i et døgns tid. Og ro, det er ikke en vare vi er lagerførende i på arbejdet.

Jeg tror ikke min chef er helt indforstået med at jeg er væk i tre dage pga et snoldet tandlægebesøg. Men det er der så ikke lige noget at gøre ved, for når betændelse i kæben giver feber, så er det ikke længere noget jeg skal tage let på. Hun må være så knotten som hun vil være, og jeg tvivler på at jeg render ind i fyringsrunde-køen pga tre skaldede sygedage. Hun bliver sikkert god igen.

Om en times tid kører vi ud i kulden – ud mod byen ved skoven – og så skal det her altså bare overstås så hurtigt som muligt, så jeg kan komme hjem og gemme mig under en dyne igen.

Men jeg er glad for at jeg ikke er alene i dag. Og at være alene i morgen, mens kæresten er på arbejde, det skal nu nok gå.

Hunden har endelig (her ca 6 måneder efter flytningen) fundet ud af at det godt kan lade sig gøre at sove tungt i tæpperne, vi har lagt under skrivebordet, og nu sidder jeg her og føler at mit aktive dyr er ved at udvikle sig en hund, der er god, gammel og trofast.

Resten af dagen, når vi altså er kommet hjem, det er forkælelsestid. Lad-mig-nu-være-fred tid. Men mon ikke jeg beholder ipaden i nærheden så jeg kan få mine symbolske og yderst regelmæssige tæsk i wordfeud og lignende øvelser.

 

8 comments on “Forkælelsestid

  1. Jeg synes det er helt fornuftigt at du har sygemeldt dig, du er jo for pokker syg når du har feber.. det kan der ikke være særlig megen diskussion om.
    Pøj pøj med besøget derude ved skoven, lidt ærgerligt du ikke kan nyde det flotte vintervejr derude i dag.

    • Nu er det fredag morgen, og som jeg har det, er det yderst fornuftigt.

      Vejret var fantastisk, markerne så smukke som de kan være om vinteren – og den røde glente svævede over tandlægens hus. Har savnet at kunne se den fugl på mine daglige ture. Var næsten som en hilsen og lige så beroligende som kæresten, der sad i et hjørne og holdt øje med mig.

    • Det er vel overstået og jeg slap for de store mentale problemer. Og ja, jeg er sygemeldt for jeg har stadig feber – her dagen efter og er på Penicillin nu.

  2. Selvfølgelig går man ikke på arbejde på med feber og betændelse i kæben. Håber du det bedre når tandlægebesøget er overstået..Godt at kæresten bliver hos dig..God bedring

    • Jeg er normalt svær at holde væk fra mit arbejde, hvis ikke jeg smitter så er jeg der. Men det her, var for meget og kombineret med den barske frost bliver det næsten ubærligt at have blottede nerveender i kæften.

  3. Du har altså også fortjent at blive lidt forkælet – og det er ret heldigt, at kæresten også synes det 😉
    Rigtig god bedring. Du får formentlig noget for den betændelse? Ud over et par velfortjente sygedage?

    • Ja, det synes jeg osse. Og kæresten producerede i rap følge sine signatur osteboller (som alle elsker), kanelsnegle med et drys revet marcipan og et eller andet andet, der smager fantastisk og med garanti feder..

      Jo jeg er på penicillin og er hjemme i dag fredag.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

