Har brug for hjælp

Og det er helt lavpraktisk.

Det sidste års møder med andre bloggere rundt omkring i landet (+ det gamle danske land i Skåne) har været dejlige, givende og jeg og kæresten har mødt de skønneste mennesker. Mit liv som blogger er blevet viklet godt og grundigt ind i mit mere almindelige liv som mig. Som hende jeg er ude i verden på godt og ondt.

Mere af det – gerne.

Men det har altså fået den særeste konsekvens. Og det må være min generelle distræthed, som spiller mig små puds. Jeg har nu flere gange måttet rette både indlæg og kommentarer inden de blev sendt ud. Pludselig er kæresten ikke længere bare kæresten, men optræder med navn. Hunden er ikke bare hunden, men bliver kaldt ved navn. Indtil nu har jeg vist nået at fange disse små fortalelser inden de røg ud i det store rum. Men jeg beder jer.. om I ser sådan noget skidt i en kommentar hos jer, gider I så rette det, eller slette eller gøre et eller andet drastisk? Eller hvis I ser det hos mig lige sige til…

Et eller andet sted er det jo et godt tegn. Jeg bliver mere og mere tryg, mindre og mindre paranoid, men det er altså ikke helt uden risiko for mig, så jeg skal lige stramme den op. Det er stadig vigtigt for mig at den slags ikke kommer ud her men bliver forbeholdt den privatere del af mit liv. Også selvom jeg selv begynder at blande tingene lidt sammen.

Jeg tænker mig rigtigt godt om når jeg vælger at vise billeder og ofte er de beskåret ganske præcist, hvis der er små “give aways” gemt i motiverne. Men når jeg skriver, går det ind i mellem lidt stærkt og jeg tænker mig ikke altid om før fingrene allerede har sat bogstaverne på skærmen. Og så er det, at det kan gå rivende galt for mig.

 

16 comments on “Har brug for hjælp

    • Jeg gør hvad jeg kan uden at kompromittere mit eget ønske om osse at leve rimeligt normalt. Men tak for hjælpen, hvis du ser smuttere.. sådan på forhånd. For de skal nu nok komme.

  1. Jeg mener faktisk, at jeg har set kærestens navn i en eller anden kommentar, men om jeg kan huske hvor! Det er ikke hos mig selv – jeg har lige tjekket.
    Ja … det er så både godt og skidt, at du føler dig tryg i blogland.

    • Jeg mener du har ret – men jeg kan ikke google mig til det.. så det kan være at det har været i en af mine egne kommentarer, der så efterfølgende er blevet rettet…

      Godt og skidt, ja.. men har nu ikke fortrudt den her blog et sekund… jo, måske lige et sekund eller ti.. men heller ikke mere.

  2. Det kan meget nemt smutte, når hoved og fingre ikke følges helt ad. Jeg tror ikke, jeg har set eksempler, men skal selvfølgelig nok råbe vagt i gevær, hvis jeg gør 🙂

    • Fingrene er som regel et par ord foran hos mig, og det er en af hemmelighederne ved mine meget personlige blog-indlæg. At jeg skriver uden rigtigt selv at læse med undervejs. En slags blind/automatskrift hvor jeg ikke engang kigger særligt på skærmen – og da slet ikke på tastaturet. Kæresten driller mig med at jeg er så glad for mit tastatur med lys i tasterne.. for jeg ser jo aldrig på det.

    • Det ved jeg… fornemmede det lidt. Og ja, det kan gå stærkt til tider og det var faktisk en kommentar ovre hos dig, der fik mig til at skrive dette indlæg.. for der måtte jeg lige rette inden jeg fik trykket på send.

  3. Jeg prøver at passe på, og et par gange har jeg da taget mig selv i at være ved at skrive navn eller steder. Jeg holder øje og passer på. Det er en aftale.

    • Tak, og det går jo stærkt ind i mellem og når så vi osse får blandet tingene sammen så bliver det altså rigtigt skægt. Men jo flere der holder øje, jo bedre 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

