Hverdagen truer

I morgen begynder hverdagen igen. For mig, os og resten af Danmark. Nu venter to mørke vintermåneder uden fridage, helligdage eller andet, der kan gøre det hele mere fordøjeligt.

Vi fik præcis den nytårsaften vi havde håbet på og regnet med. Fredelig, med god mad, lidt godt at drikke og med en hund der tog hele menageriet udenfor med den største selvfølgelighed og faktisk sov trygt på sofaen hele aftenen. Den ikke så meget som rykkede på ørene ved midnatstid, men vendte sig blot om på ryggen med stængerne lige i vejret og snorkede videre. Vi nød fyrværkeriet en halv times tid og krøb så i seng. For i morgen ringer vækkeuret altså kl 04.15 så vi er nødt til at få justeret døgnrytmen over et par dage.

Jeg har ingen særlige nytårsforsætter i år, men vil blot prøve at følge op på udviklingen år 2012. Det må da kunne lade sig gøre. Kærestens nytårsforsæt er til gengæld en smule avanceret og handler om lære sig at bage nogle helt særlige kager, og det kan jo ikke komme bag på ret mange. Det skal vi nu nok få noget skæg af – især fordi det skal gøres udenfor. Rigtigt udenfor og ikke bare på altanen. Det er nemlig noget med ild, bål og kul.

Og så er det osse hverdag på bloggen igen, og den spøgefulde ånd, der besatte mig igår og skrev småsatirisk om noget man ellers ikke skriver om, har jeg sendt på opdragelseslejr, og jeg håber, at den lærer at være sjov og at være det om ting, man kan tillade sig at skrive om. Jeg kan kun beklage, hvis nogen har fået noget drikkeligt galt i halsen over min sætternisses nytårs-spøg.

Det var næsten ikke mig… 🙂

8 comments on “Hverdagen truer

  1. Pyhaja – igen må jeg konstatere, at tid kun går langsomt, når man er på arbejde … Jeg har vist heldigvis en ferie i februar i udsigt, hvis englænderne ellers kommer, som de har ‘truet’ med at gøre.
    Det lille freudianske slip, eller hvad det nu var, er så afgjort tilgivet – det gav et dejligt, befriende grin 😀

    • Er lidt fristende osse at tage ferie i februar, men tror jeg skyder den til påsken og får lidt mere tid der.

      Et freudiansk slip – ja, det kan vi da godt kalde det – og det er jeg ganske glad for er tilgivet.

  2. Øv ja, her venter hverdagen også igen for os alle tre. Kun én sølle dag efter nytårsaften er altså ikke meget til at komme tilbage til hverdagsrytmen. Uha, det bliver hårdt. Dit nytårsforsæt giver måske sig selv, men hvis du kan opfylde det, så når du givetvis også langt 🙂

    Jeg var lige ved at gå glip af din sætternisses indlæg. Hehe, den elektronik er ikke altid til at stole på. Men så kan man jo heldigvis ty til almindeligt gammeldags håndværk 😉

    • Ja, det er altså ulempen ved den her arbejdstagerjul – at vi møghurtigt skal tilbage til hverdagsrytme igen når alle de dejlige hellig- og feriedage er overstået. Men mon ikke det går alligevel.

      …. og til det sidste… håber heller ikke du fik noget galt i halsen…. men vil altså ikke slette “værket”.. for den slags udslip er også mig..

Har du kommentarer eller spørgsmål:

