Missionen lykkedes

Jeg har nu helt officielt deltaget i firmaets julefrokost uden at dø af det. Det var nu meget hyggeligt og jeg var i godt selskab. Jeg har taget et par billeder, men jeg tror nu ikke lige at de egner sig til offentliggørelse her. Men jeg kan da fortælle at vores administrerende direktør sammen med løn-damen havde forberedt et lille show, der indebar at vores mellemledere skulle udklædes og fremføre en til lejligheden skrevet opera i Wagner-stil. Det var overordentligt morsomt uden at blive plat. Og præcis kort nok til at det ikke blev pinagtigt.

Jeg forlod festen da den store spritbuffet blev sat frem, for så vidt jeg har hørt bliver der gået rigtigt godt til sådan en buffet og at sidste år havde direktøren (überdirektören) været direkte pinlig. Det kan jeg sagtens undvære at opleve, hvis jeg skal se på manden med et minimum af respekt efter nytår igen. Så da jeg gik jeg hen til min egen chef, gav hende et knus og takkede for festen og året. Og fik at vide at det var et helt fornuftigt tidspunkt at fortrække, når man nu var mig. Sådan som jeg nu er.

Havde jo godt nok lovet mig selv at holde mig på måtten og ikke drikke andet end velkomstdrikken, men da vi havde sat os til bords så jeg først überdirektören og dernæst marketingschefen komme luskende forbi vores bord med Leffe Brune øl i de til formålet korrekt udformede glas. Og så faldt mit ædru-koncept til jorden med et klask. For jeg elsker den dejlige klosterøl. Og får den alt for sjældent.

Tror faktisk at det gjorde indtryk på de herrer, at jeg byttede drikkelse undervejs. Der var sådan et respææækt (for en kender) blik i min retning når de gik forbi og så den velvoksne pokal.

Ædru-konceptet blev dog dermed ikke erstattet af et fulde-koncept. Jeg indgik bare et lille kompromis med mig selv og smed en lille smule af den overdrevne kontrol.

I morgen tager kæresten afsted til sin familie, eller skal jeg være lidt barsk og sige – resterne af den. Vi skal ikke ses i over en uge og det er lidt sært, for man skulle tro at sådan en sidste dag blev henlagt til særlige paragtige og småromantiske aktiviteter, hvor vi bare havde blik for hinanden og sådan noget. Men sådan er det altså ikke her, jeg har fuld forståelse for at kæresten nyder denne dag helt uden krav og helt uden selskab. For de næste 10 dage bliver hektiske for hende med familie og nevøer og niecer og sådan noget, der alle sammen vil have noget ud af den tante de ellers så sjældent får besøg af. Ergo hun har ligget på sofaen og udsendt alle de lad-mig-nu-være-i-fred signaler hun kendte.

Vi må nøjes med at være paragtige når hun kommer hjem og lige får lidt fred i sjælen over veloverstået julebesøg. For i dag skal hun have lov til at gå i sin egen takt og pakke sammen. Og nyde den sidste fridag – og den første.

Jeg har det trods alt en lille smule nemmere. Jeg har 3-4 dage helt alene til at finde det lavere ferie-gear frem og slappe lidt af inden jeg drager gennem landet for at holde jul med familien. Uden børn og dermed uden de store legetante-krav. Jeg skal bare nøjes med at passe hundene.

Er ved at få styr på juleturens ruter og stop, og jeg kan roligt afsløre at jeg ikke kører den lige vej frem og tilbage, og hvis jeg trak en streg efter mig på vejen ville den lave de fineste knuder på særligt gode adresser. Glæder mig nærmest mere til turen ud og hjem end til selve julen. Det sidste er nærmest bare blevet en undskyldning for det første.

14 comments on “Missionen lykkedes

  1. Fedt at det blev en god oplevelse at deltage i en firmajulefrokost.. Lyder som om du forlod selskabet på samme tidspunkt som mig.
    Hils kæresten og ønsk hende god tur, og du må også have en dejlig tur på kryds og tværs af landet.

    • Det tror jeg, at jeg gjorde… det havde nok været lidt for meget for mig at deltage i den del af festen.

      Hun hilser igen og udtrykker ønske om at vi ses i det nye år…

  2. Godt at du klarede julefrokosten, og jeg ææælsker og Leffe, både Brune og Blonde. I får masser af tid til at være paragtige igen når julen er overstået og hverdagen indfinder sig igen. ;-D

    • Det er nemlig en dejlig øl og svær ikke at sætte pris på, hvis man ellers er til de der sære øl..

      Vores tid kommer og det ved vi.. denne jul er i familiens tegn – især for hende.

  3. Det var godt, at du klarede julefrokosten i fin stil. Jeg forstår godt, at du ikke kunne stå for Leffe Brune, som er en pragtfuld øl, og når den så tilmed bliver skænket i de rigtige glas, så er den bare en nydelse… Det er en af de oplevelser jeg kan savne ved mit nye alkoholfrie liv; jeg kan også savne gløggen – men nu har jeg jo besluttet ikke at drikke alkohol, så ingen Leffe og ingen gløgg til mig!

    Det lyder til, at du har planlagt en rigtig god tur på vejen til familien; det kan være rigtig hyggeligt med svinkeærinder. Du må nyde de 3-4 dage, der er til du skal af sted, så du rigtig kommer ned i gear inden, At passe hundene lyder overkommeligt.

    • Og det er en fantastisk klog beslutning du har taget der… du må helst ikke falde i igen, og der skal sandsynligvis ikke meget til før du gør det.

      Ja, nu mangler jeg bare at sneen forføjer sig til andre dele af landet end der hvor jeg har planlagt at køre – når jeg har planlagt at køre. For sne de der dage, det gider jeg altså bare ikke.

  4. Dejligt at høre, at du kom fint igennem alle trængsler og alarmer på din egen måde.
    Jeg tror næsten jeg kan gætte, hvor en af dine omveje mod julen ligger – rigtig god fornøjelse med det – det kan kun blive hyggeligt.
    Hils kæresten, hvis du kan nå det, og ønske hende god tur og god jul.
    Dig hører vi nok mere fra inden da, så jeg vil vente med at ønske dig det samme 🙂

    • Ja, det er vist ikke så svært at gætte et af stop-stederne. Og jeg er helt sikker på at det bliver en smadderhyggelig dag. Har hilst og hun udtrykker ønske om at vi ses i det nye år.

  5. Hvor skønt at det var en god oplevelse med den julefrokost! Det fortjente du! Du gik også på det helt rigtige tidspunkt!
    Leffe brune kan vi sagtens blive enige om. Jeg har en magnum flaske golden ale fra Duvel som venter på den rette anledning. Ikke alle kan lide den slags øl!
    Hils kæresten – hvis ikke det er for sent og ønsk god tur!
    Din jule-kryds-og-tværs lyder spændende! Der er andre som glæder sig!!

    • Jeg er helt sikker på at jeg gik lige præcis da jeg skulle.. og var i øvrigt så heldig osse at få kørelejlighed derfra på det tidspunkt. Andre gad heller ikke fylde-på-sig-delen af festen.
      Uhh… jeg ville nærmest være ked af at have sådan en magnum flaske stående, for hvem pokker kan man dele sådan en med.. den skal jo drikkes med det samme, når den først er åben.
      Skal nok hilse… vi kører mod lufthavnen her til morgen – med et lille svinkeærinde dog. Som vanligt 🙂

  6. Leffe er godt, og det kunne også have fået mig til at ændre planer. Bare lidt.
    Jeg glæder mig også til sløjfen på din rute. Inden da håber jeg, at du får nogle dejlige feriedage.

    • Leffe er nemlig rigtigt godt, men det skal nydes.. for den slår altså lidt hårdere end man lige tror.

      Det bliver en pæn lille sløjfe er jeg sikker på.. en af flere.. 🙂

Har du kommentarer eller spørgsmål:

