Barsel

I dag har Kong Mor et ganske glimrende indlæg (uha – det lyder som om at det er sensationen, hvad det ingenlunde er).  Noget med en dame der misforstod god vinterbeklædning med en tilstand, hvori kvinder ikke forventes at drikke alkohol – i ca 9 måneder.

Det minder mig om en lidt sær situation på mit arbejde.

Først skal det siges, at det overhovedet ikke er nogen hemmelighed at jeg er lesbisk dér. Og det er der ind i mellem lidt grin med, men oftest er det verdens mest naturlige ting, som ingen i øvrigt gider gå op i mere.

Men forleden måtte min chef altså lige synke en gang. Hun blev nemlig ringet op af løn-kontoret, der meddelte at jeg havde bestilt barselsorlov, og at alle mine opgaver skulle overføres til andre, og at de i øvrigt var i gang. Det mente chefen dog ikke kunne være tilfældet og spurgte hvem der dog havde ansvaret for dét, velvidende at det jo ikke kunne være kæresten. Svaret var tørt – Det har Fru ditten-datten!  Og jeg tror faktisk ikke at lønningsdamen selv opdagede hvad hun egentlig havde sagt.

Fru ditten-datten er en af vores kontordamer, og når sandheden skal frem er hun bestemt ikke den hurtigste knallert i ungdomsskolen.

Jeg er noget spændt på hvad der sker til julefrokosten, når nogen vil lave satire over dagens gang på firmaet.. om kontordamen og undertegnede og en graviditet, der nærmest trodser alle naturlove, og som i øvrigt ville have givet mig visse forklaringsproblemer overfor kæresten.

Det er dog blevet en stående joke, at det skam ikke er alle opgaver man kan byde sådan en barslende kvinde, og selv direktøren springer afsted hvis han ser mig på en stige.  Grinende. Eller sender  Fru ditten-datten.

Jeg tror ikke hun trykker på dén knap mere…

Barselsorlov bliver nu nok ikke noget problem for mig, heller ikke selvom denne  Fru ditten-datten skulle gå hen og blive nærgående til julefrokost.

14 comments on “Barsel

  1. Hehe, sikke en klump, hende Vibeke 🙂
    På den anden side … man har jo hørt om tilsvarende før … vi har det nok kendteste eksempel lige her om 14 dage 😀

    • Ja, hun laver nogle skægge fejl og desværre er nogle af dem dyre. Denne hører dog til i den uskyldige afdeling.

      Men føler mig altså lidt snydt over at ham i det høje i så fald har valgt dén engel som budbringer og stand in…

  2. Hihi.. Jamen dog, på barsel og med Vibeke som far.. Jeg vil ikke vide hvordan I klarede den, men jeg synes det er synd for kæresten sådan at gå bag hendes ryg.. Og det har ikke engang været julefrokost endnu.. 😀

    • Det er klaret på moderne vis – hun trykkede på en knap. Da jeg fortalte kæresten om incidenten var hun hun ikke helt sikker på at hun synes at dét var særligt skægt. Men hun griner dog af det i dag.

      Og ja.. det er vist sådan noget der ellers foregår til julefrokost, men der er nok ikke den store fare for mig, hvad det angår. Er lidt for godt “parret” til den slags julelege.

  3. Det var en af de bedre. Men ved aldrig med de julefrokoster. Jeg har oplevet at måtte sige meget kraftigt nej. Det skal man måske tage som et kompliment. Men sagen er den, at det var 6 uger før Jakobs fødsel ;o) Pas lidt på hende Vibeke. Hun lyder lidt farlig.

    • Har heldigvis aldrig været udsat for at skulle sige den slags nej til kolleger, tror at det giver sig selv i mit tilfælde.
      Hende Vibeke er farligst når hun har sin computer og sin telefon, og de skal da heldigvis ikke med til julefrokosten.

  4. “den hurtigste knallert i ungdomsskolen”, den har jeg lige godt aldrig hørt før.

    Man skal passe godt på til julefrokoster – pas på at Vibeke ikke bliver for nærgående. Du kan ikke tillade dig at svigte kæresten 🙂

  5. Altså… jomfrufødsler HAR man hørt om før.. Men om det lige gælder dig? Har du mon skjult noget for dig selv?
    Morsomt er det i hvert fald. Mest tosset for hende geden på kontoret. Men der ser du – det er ikke sjovt at blive taget som værende gravid når man ikke er det!!

    • Nej, det gælder trods alt nok ikke mig.. tror nu nok at hende jomfruen med det berømte barn var lidt mere jomfru end mig. Men er da ganske imponeret over damens evner med fjernbetjent befrugtning.

      Jeg synes at det er vældigt morsomt – selvom jeg faktisk godt kunne trænge til at smide nogle kg – i modsætning til dig.

    • Hun er sgisme en køn engel.. kunne ham VorHerre ikke have valgt en der i det mindste var lidt smartere?

      Jeg agter at holde en vis afstand, også selvom hun mangler sin frygtede computer.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

