Korte dage

Efter aftale med min chef har jeg en hel uge med halve arbejdsdage så jeg kan komme lidt til kræfter igen. Det er nu dejligt nok, selvom det kan mærkes på lønnen.

Ugen byder på et besøg hos psykologen og intet tyder på at det bliver overvældende behageligt sådan som jeg har det – og stadig har det.

Men i dag vil jeg udfordre min indre kyniker og tage hjem, lufte hunden og så sætte mig og se den der tv2 dokumentar om adoption så mange taler om.

Det skulle være ganske stærk kost.

…. Så mange var ordene sendt fra en rystende bus… Så grin bare af stavefejl mm.

16 comments on “Korte dage

    • Det håber jeg og det er dælme tiltrængt for at komme tidligt hjem hver dag og bare sådan tillade mig selv at flade lidt ud og være rigtig doven.. og prøve at indstille mig på den kommende torsdag.

  1. Nu glemmer du nok ikke at stave, fordi bussen ryster 😉 Men trykfejl er der ingen garantier imod …
    Den skulle ikke være rar, den dokumentar – så den har jeg valgt fra. Jeg kan slet ikke holde ud, når noget går ud over børn.
    Håber din halve uge må give dig dine kræfter tilbage.

    • Nej, men det kan være svært at styre fingrene rundt på en mobiltelefon og ramme de rette taster på de rette tidspunkter. Jeg er altså ikke vildt god til at skrive på sådan en (tror jeg sms´er for lidt).
      Jeg er sikker på at min halve hele uge hjælper rigtigt meget på det.

      Den dokumentar skal vist ses i sammenhæng med en foregående om samme sag, og det har jeg så sat mig for lige nu.

    • Jeps, jeg har en flink chef, men er altså også en smadderdygtig medarbejder og det hjælper ganske givet på flinkheden.

      Jeg tror det hjælper… når det nu også koster en smule. Men det føles lidt som have små feriedage strøet ud over ugen.

  2. Hvor er det fornuftigt, at du holder en stribe korte dage. Det er da lige hvad du trænger til. Du har en dygtig og forstående chef kan jeg gætte mig til; det er bare dejligt.

    Jeg skriver tit SMS’er i bussen, og det er svært at ramme de rigtige taster når bussen ryster. Du har da klaret et helt indlæg uden ryste-fejl.

    • Det var den løsning, der var mest brugbar for alle parter. Jeg fortalte hende at jeg var træt og slidt og så kortede vi dagene lidt ned i en uges tid.

      Det kan give nogle ganske pudsige sproglige resultater når både rystelser og ordforslag blander sig.. jeg måtte slette lidt undervejs.

  3. Dejligt med sådan en uge.. Dem skulle der være nogle flere af.
    Hvis der er stavefejl, kan jeg i hvert fald ikke finde dem, men det siger nok ikke alverden.. 🙂

  4. Det er godt, at du benytter dig af muligheden. Det er sikkert godt givet ud. Også selv om det kan ses på bundlinien. Jeg håber, at du får nydt dine ekstra fritimer.

    • Jeg tror også at det var en fin løsning, selvom det jo koster lidt. Men hellere på denne måde end sygedage – og jeg nyder dem og får lidt ro på tingene. Prøver at tune lidt ind på det der hos psykologen.

      • Jeg kunne slet ikke klare det og var flere gange ved at gå. Så den med de to ældste. Som var ligeså oprørte som jeg.
        Det er synd at jeg har dannet min mening om den adoptivmor på baggrund af så lidt, men hun er mig inderligt usympatisk og jeg mener ALDRIG de burde have haft børn. Hvordan kan man sidde og mene at et barn ikke skal have det hyggeligt? Årrrgh men altså..

Har du kommentarer eller spørgsmål:

