Svensk logik

Jeg har været i Malmø i dag og bevægede mig noget skeptisk ind sådan et indkøbscenter – i miniformat ca. Jeg har været der en gang før og sidste gang lovede jeg mig selv højt og helligt, at næste gang ville jeg have et kamera med. Det havde jeg så glemt, så jeg måtte skyde med telefonen, hvilket vist var ganske smart for fotografering er forbudt derinde. Det har noget med røveri-risiko og sådan noget at gøre.

Men det her – det synes jeg, at I skal se. Og det var derfor jeg sådan listede telefonen til at tage billedet. Hvilket jeg egentlig tror, at de har oplevet før.

Svensk logik så det batter, for de har jo ret. Det er der nok bare ikke rigtigt nogen, der har overvejet før, at i visse særlige tilfælde er det modsatte af op ikke ned – men ej op.

ej-upp

Og apropos røverier og sådan noget. En elefanthue på svensk hedder en rånarluva. En røver-hat. Og hvorfor det lige er værd at bemærke kommer jeg til i løbet af nogle dage. Et nyt afsnit af Gearfreaken Anmelder er på vej.

14 comments on “Svensk logik

    • Ja, jeg grinede osse lidt skævt første gang jeg så de skilte. Især fordi rulletrapperne faktisk kørte og at det derfor virkede som temmelig overflødig information.

      Vil kigge forbi siden senere – det kan kun være underholdende… Der er vist ret store kulturforskelle nærheden til trods.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

