En god nyhed

… men med lidt dårlige konsekvenser. I hvert fald på kort sigt.

Jeg fik en mail i mandags, efter at have rykket psykologen lidt i ærmet (som en eller anden vist formulerede det, Hanne?) og det viser sig at hun og min læge har tryllet lidt i paragrafferne og har forlænget min behandling med 12 gange mere. Hvordan de har gjort det aner jeg ikke, og jeg er ikke ganske sikker på at jeg faktisk tør vide det. Er ganske taknemmelig for deres sammenlagte kreativitet når det handler om at holde mig på benene fysisk og ikke mindst psykisk.

Men det er som om de sidste mange måneders stress og pres bliver sluppet løs nu. Jeg har ikke været hos psykologen siden en gang i maj (eller var det april?) og alt hvad der er sket siden af forandringer, beslutninger er bare blevet pakket godt og grundigt af vejen. Der har ikke været tid til at jeg satte mig ned og beskæftigede mig med de svære ting. Ingen tid til at reflektere alvorligt over noget som helst. Det kommer nu i form af en tsunami. Er som om jeg giver lidt slip på de hårde facader igen, giver slip på alt det der har holdt mig samlet siden foråret. Samlet og fungerende uden at ane hvad der faktisk skulle ske.

Føler mig lidt som en bunke lego lige nu – jeg ved at alle klodserne hører sammen og nok skal blive samlet igen. Og at jeg behøver hjælp til det.

Begynder at spekulere lidt over hvad det var der skete da jeg afviste at tale og se min bror i sommer. Tænke på konsekvenserne dét nu fik. Tænke over hvorfor. Det er godt at tænke, men når tankerne tager over og man bliver indebrændt af frustration og vrede, så er det ikke helt så godt.

Men nu kommer psykologen på banen igen – hende med lommelygten der kan vise mig, hvad der gemmer sig i de mørkeste kroge, og at dét nok ikke er så farligt endda. Når man altså ved lidt om hvad det er, hvad det betyder og hvorfor det har så mange konsekvenser for mit voksne liv.

16 comments on “En god nyhed

  1. Det glæder mig, at de fandt løsning.
    Den tid, der er gået godt…. Flytningen er på plads, og så er der tid til at mærke igen. Jeg kender det fra tidligere. Pas godt på dig selv.

  2. Hurra for de kloge koner, hvor bliver det godt igen at have en at rette tsunamien imod. At der er en hel masse ophobede tanker oven på alle forsommerens forskellige flyttestrabadser er vist ret naturligt 🙂

    • Stakkels psykolog, men mon ikke hun har prøvet det et par gange før. Hun er jo en erfaren dame i sit virke.

      Ophobning er nok et meget dækkende ord for situationen.

  3. Det er skønt, at det virkede at rykke psykologen lidt i ærmet; det gør mig virkelig glad på dine vegne, at du har fået 12 gange mere, så du kan få lidt samling på legoklodserne igen. Der er ikke noget at sige til, at det er nu tankerne trænger sig på, for nu er der tid til det ovenpå flytningen. Nu kan du begynde at mærke dig selv igen.

    • Mærke mig selv igen – ja, det kan du tro. Behøvede bare ikke at være helt så voldsomt til tider.

      Det er dejligt gode mennesker virkelig går til grænserne og så gør en forskel.. er lettet. Nok mere lettet end egentlig glad.

Har du kommentarer eller spørgsmål:

